Zanim dźwięk towarzyszący zdobyciu rzadkiego osiągnięcia na Xboxie stał się tym oficjalnym, Microsoft testował kilka alternatyw. Major Nelson ujawnił właśnie jedna z nich.
Zacznijmy od tego, że to Microsoft zapoczątkował epokę nagród w formie osiągnięć, które gracze uzyskują w trakcie ogrywania konkretnego tytułu. Osiągnięcia pojawiły się wraz z premierą Xboxa 360 i zrewolucjonizowały branżę. I tak od 2005 roku w trakcie zabawy na Xboxie towarzyszą nam charakterystyczne dźwięki i osiągnięcia.
Konkurencyjne platformy postanowiły wkrótce naśladować wielkiego rywala. Valve dwa lata później wprowadziło własny system osiągnięć, a rok po nich do tego grona dołączyło także Sony ze swoimi trofeami. Jedynie Nintendo oparło się nowej modzie.
Major Nelson ujawnił prototyp dźwięku dla osiągnięć
Koncepcja osiągnięć wciąż ewoluowała, a jednym z następstw zmian są tzw. rzadkie osiągnięcia, które przyznawane są za szczególne akcje i w teorii powinny powodować szczególny zachwyt grających.
Dźwięk towarzyszący tej akcji mógł brzmieć zupełnie inaczej, a Major Nelson za pośrednictwem Instagrama zaprezentował dźwięk wczesnego prototypu.
Kiedy pracowałem nad dźwiękiem Xbox Rare Achievement, przeszliśmy przez kilka iteracji. To był ten, który odrzuciliśmy.
GramTV przedstawia:
Dla przypomnienia, poniżej znajdziecie aktualny dźwięk rzadkiego osiągnięcia.
Gry, filmy, seriale, komiksy, technologie i różne retro
graty. Lubię także sprawdzać co słychać w kosmosie. Kiedy przytrafia się okazj wyjeżdżam w podróże dalekie lub bliskie i robię tam masę zdjęć.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!