Electronic Arts zwalnia kilkuset pracowników. FPS w świecie Star Wars anulowany

Mikołaj Ciesielski
2024/02/29 07:35
1
0

Nowa strzelanka Respawn Entertainment skierowana do fanów Gwiezdnych wojen trafiła do kosza.

W tym tygodniu dowiedzieliśmy się o masowych zwolnieniach w PlayStation, ale okazuje się, że to nie koniec złych wiadomości. Kolejna duża firma zdecydowała się bowiem na podjęcie podobnej decyzji. Electronic Arts ogłosiło plan restrukturyzacji, w wyniku którego pracę ma stracić 5% pracowników na całym świecie. Oznacza to, że redukcja etatów dotknie kilkuset osób.

Electronic Arts zwalnia kilkuset pracowników. FPS w świecie Star Wars anulowany

Electronic Arts informuje o masowych zwolnieniach. Nowa gra Respawn Entertainment trafiła do kosza

Jak informuje redakcja VGC, w marcu 2023 roku Electronic Arts zatrudniało 13,400 osób, co oznacza, że w wyniku ogłoszonej restrukturyzacji pracę może stracić aż 670 deweloperów. Andrew Wilson – dyrektor generalny amerykańskiej firmy – w wiadomości wysłanej do pracowników oświadczył, że EA zamierza odejść od tworzenia licencjonowanych gier, które nie gwarantują sukcesu w „zmieniającej się branży”.

Wilson wyjaśnia, że dzięki temu Electronic Arts będzie mogło w pełni skupić się na rozwoju własnych marek, gier sportowych, a także doświadczeń online. Amerykańska firma chce bowiem dostarczać graczom „rozrywkę, jakiej oczekują dziś i jutro”.

Laura Miele – szefowa EA Entertainment – potwierdziła natomiast, że pierwszoosobowa strzelanka w świecie Gwiezdnych wojen od Respawn Entertainment została anulowana. Przedstawicielka amerykańskiej firmy stwierdziła, że po przyjrzeniu się portfolio wspomnianego studia dla korporacji stało jasne, że gracze są najbardziej podekscytowani serią Star Wars Jedi oraz „bogatą biblioteką marek Respawn”.

GramTV przedstawia:

Wiedząc o tym, zdecydowaliśmy się odejść od wczesnego tworzenia gry akcji FPS Star Wars, aby skoncentrować nasze wysiłki na nowych projektach opartych na naszych własnych markach, zapewniając jednocześnie wsparcie dla istniejących gier – poinformowała Miele.

Szefowa EA Entertainment podkreśliła również, że „zawsze trudno jest zrezygnować z projektu”. Miele dodała również, że decyzja o anulowaniu FPS-a w świecie Gwiezdnych wojen „nie odzwierciedla talentu, wytrwałości czy pasji” Respawn Entertainment do wspomnianej produkcji. Przedstawicielka amerykańskiej firmy uważa jednak, że wydawca musi się skupić na dostarczaniu fanom „kolejnych części kultowych serii”.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
29/02/2024 07:50

Chyba ten deal na ekskluzywność z Disney wcale nie był taki dobry.