Niedawno na łamach oficjalnego bloga firmy Epic Games opublikowano obszerne podsumowanie ubiegłego – 2022 – roku w sklepie Epic Games Store. Jednocześnie opublikowano narzędzie Epic Developer Portal, które pozwoli deweloperom oraz wydawcom samodzielnie publikować gry na wspomnianej platformie. Jak nietrudno się domyślić, głównym celem tego przedsięwzięcia jest zwiększenie szybkości poszerzania się oferty EGS. Partnerzy firmy wciąż będą mogli liczyć na podział przychodów w stosunku 88:12%.
Epic Games Store – podsumowanie 2022 roku
- Z platformy korzysta ponad 230 milionów graczy pecetowych. W sumie w Epic Games Store założono aż 732 miliony kont międzyplatformowych.
- Rekordowa liczba użytkowników zalogowanych w ciągu jednego dnia to 34,4 miliony (w jednym miesiącu – 68 milionów).
- Tylko w 2022 roku w ofercie sklepu Epic Games Store pojawiło się 626 nowych gier – w sumie jest ich już 1548 (nie wliczając w to DLC).
- Gracze wydali na wszystkie produkcje 820 milionów dolarów, z czego 355 milionów wydano na gry od zewnętrznych firm.
- Najlepsze tytuły 2022 roku według wydatków oraz zaangażowania graczy to m.in.:
- Genshin Impact,
- Rocket League,
- Tiny Tina’s Wonderlands,
- Grand Theft Auto V,
- Fortnite.
- Cotygodniowe darmowe gry cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. W sumie w 2022 roku gracze mieli okazję odebrać 99 gier o łącznej wartości 2240 dolarów, czyli około 9920 złotych. Łącznie odebrano prawie 700 milionów darmowych egzemplarzy.
- Z tego powodu Epic Games Store zamierza kontynuować cotygodniowe rozdawnictwo.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!