Todd Howard wyjaśnia, dlaczego Bethesda nie zamierza wydać odświeżonych wersji dwóch pierwszych odsłon serii Fallout.
Kilka dni temu informowaliśmy, że Bethesda nie zamierza spieszyć się z wydaniem kolejnej części Fallouta. We wspomnianym wywiadzie Todd Howard opowiadał jednak nie tylko o przyszłości popularnego cyklu, ale również o jego przeszłości. Jeden z poruszonych tematów dotyczył natomiast planów odświeżenia pierwszych odsłon serii Fallout. Okazuje się jednak, że w tej kwestii amerykańskie studio nie zamierza iść śladami innych deweloperów.
Todd Howard odpowiada na pytanie o remaki Fallouta i Fallouta 2
Od premiery Fallouta i Fallouta 2 minie niebawem 30 lat, ale Bethesda najwyraźniej nie ma żadnych planów związanych z odświeżeniem swoich kultowych produkcji. Howard w rozmowie z kanałem MrMattyPlays został bowiem zapytany, czy sukces serialu Fallout zachęci amerykańskie studio do stworzenia remake’ów dwóch pierwszych odsłon cyklu. Zgodnie z przekazanymi informacjami dla deweloperów priorytetem jest dostępność wspomnianych tytułów.
Głównym priorytetem dla nas jest upewnienie się, że są one dostępne […]. Jeśli chodzi o coś więcej, rozmawialiśmy o tym, ale nigdy nie stwierdziliśmy: „hej, zajmijmy się tym i sprawmy, by pewne rzeczy działały lepiej”. Ponownie – priorytetem jest to, aby ludzie mogli te gry uruchomić i ogrywać – informuje Howard.
Doświadczony deweloper stwierdził również, że odświeżone wersje Fallouta i Fallouta 2 mogłyby pozbawić obie gry „części ich osobowości”. Howard uważa także, że urok wspomnianych produkcji tkwi w ich oryginalnych elementach i mechanikach, które dziś mogą wydawać się przestarzałe.
GramTV przedstawia:
Więc nigdy nie chciałbym wklejać tam niektórych, aby zmienić sposób działania gry na bardziej nowoczesny. Tak długo, jak można te gry pobrać i uruchomić, chciałbym, aby ludzie doświadczali ich takimi, jakie były – dodał deweloper.
Na koniec warto przypomnieć, że Fallout zadebiutował na rynku w 1997 roku. Premiera Fallout 2 odbyła się natomiast w 1998 roku. Obie produkcje dostępne są wyłącznie na komputerach osobistych.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.
Akurat grafika czy mechanika świata oparta na heksach z Fallout 1 i 2 już się trochę zestarzały. Największym problemem byłoby dostosowanie rozgrywki do dzisiejszych "standardów" z gier. Prostytucja, narkotyki, mordowanie dzieci, niewolnictwo, kanibalizm, a nawet możliwość wybicia całej populacji świata. Bo kto w dzisiejszych czasach dopuściłby grę, w której zamiast wykonywać zadania, chodzimy od miasta do miasta i wbijamy poziomy zostawiając masę zwłok? :-)
Tyle że te rzeczy nie były robione bezmyślnie. Przykładowo zabicie dziecka (co swoją drogą swego czasu było niemożliwe w europejskiej wersji bo gra była u nas ocenzurowana podobnie jak teraz ocenzurowali South Park na Playstation) kończyło się otrzymaniem perka Child killer który sprawiał że generalnie wszyscy Cię nienawidzili.
A nie było o to trudno. Parę dzieciaków skasowałem w swojej karierze ciągłego grania w tę grę od ponad 25 lat. Wystarczyło że się smarkacz zawieruszył jak waliłem minigunem po przeciwnikach.
Podobnie np. rozkowypwanie grobów ma konsekwencje, bycie łapaczem niewolników itp.
Wydaje mi się że obecne gry wcale nie są przyjemniejsze.
MisticGohan_MODED
Gramowicz
20/06/2024 18:37
Bardzo dobrze - niech szmaciarze i "aktywiszcza" trzymają się z dala od tych klasyków.
Fun_g_1_2_3
Gramowicz
20/06/2024 16:33
Akurat grafika czy mechanika świata oparta na heksach z Fallout 1 i 2 już się trochę zestarzały. Największym problemem byłoby dostosowanie rozgrywki do dzisiejszych "standardów" z gier. Prostytucja, narkotyki, mordowanie dzieci, niewolnictwo, kanibalizm, a nawet możliwość wybicia całej populacji świata. Bo kto w dzisiejszych czasach dopuściłby grę, w której zamiast wykonywać zadania, chodzimy od miasta do miasta i wbijamy poziomy zostawiając masę zwłok? :-)