Fani Marvela są zmęczeni uniwersum. Zaskakujące badania o widzach MCU i DC Comics

Radosław Krajewski
2022/11/20 18:00

Z kolei fani DC Comics nie są zainteresowani budowaniem jednego wielkiego świata superbohaterskiego.

Serwis Fandom zaprezentował niezwykle intrygujące badania widzów Marvela i DC Comics oraz innych konsumentów filmowych, serialowych i growych rozrywek. Portal przeprowadził ankietę na 5 tysiącach osób w wieku od 13 do 54 lat, a także zaprezentowali wnioski z „własnej obserwacji” ze swojej platformy z ponad 300 milionów użytkowników miesięcznie. Wynika z nich, że fanów można podzielić na cztery podkategorie:

Fani Marvela są zmęczeni uniwersum. Zaskakujące badania o widzach MCU i DC Comics

Fani Marvela są przeładowani nowymi produkcjami, ale nie zrezygnują z oglądania kolejnych

Adwokaci: to podstawowa baza fanów, opisywana jako „głęboko inwestująca swój czas we franczyzę”, tak bardzo, że stało się to „częścią tego, kim są”. Najczęściej oglądają treści w ciągu pierwszych kilku dni od ich udostępnienia. Niektóre franczyzy z dużą liczbą adwokatów to Marvel, Rick and Morty, Harry Potter, DC, Gwiezdne wojny i Stranger Things.

Intencjonaliści: Ci fani — którzy stanowią średnio największy segment bazy fanów franczyzy — są bardziej wymagający, pod względem marketingu i recenzji, a także opowiadania konkretnych historii oraz aktorów i filmowców stojących za projektami. Najprawdopodobniej obejrzą dany tytuł w ciągu pierwszych dwóch tygodni. Franczyzy z dużą liczbą intencjonalistów to Życie seksualne studentek, Breaking Bad i Zadzwoń do Saula, Opowieść podręcznej, Gra o tron i Zbrodnie po sąsiedzku.

Kulturaliści: Są „pod silnym wpływem szumu” wokół popularnej premiery i postrzegają oglądanie jako okazję do nawiązania kontaktu z przyjaciółmi i rodziną, a także do szerszej rozmowy kulturalnej. Najprawdopodobniej obejrzą film lub serial w ciągu pierwszego miesiąca od premiery. Franczyzy z dużą liczbą kulturalistów obejmują Chicago Fire, Ted Lasso, Detektyw, The Challenge i U nas w Filadelfii.

Flirciarze: Jak sama nazwa wskazuje, są to amatorzy, którzy najbardziej zainteresowani są rozrywką, z której mogą „wchodzić i wychodzić” i „pozwolą im znaleźć wspólny język z innymi wokół nich”. Najprawdopodobniej obejrzą, kiedy będą mieli czas. Franczyzy z dużą liczbą Flirciarzy obejmują wiele starszych programów, takich jak Biuro, SpongeBob Kanciastoporty, Plotkara, South Park i Przyjaciele, a także reality show, takie jak Kawaler do wzięcia i Żony Beverly Hills.

Słowa „fan” i „super fan” są stale używane do opisania konsumentów rozrywki, ale te terminy są zbyt ogólne dla dzisiejszego świata rozrywki – fandomy są złożone. Zrozumienie warstw tożsamości fanów i autentyczny kontakt z nimi we właściwym czasie i miejscu będzie kluczem dla marketerów, którzy chcą zmaksymalizować sukces w przypadku wydań strumieniowych, kinowych i gier wideo – powiedział Stephanie Fried, CMO Fandomu.

GramTV przedstawia:

Z zaprezentowanych przez Fandom badań wynika, że ponad jedna trzecia fanów Marvela czuje się zmęczona ciągłymi premiera nowych filmów i seriali serwowanych w kinach i na Disney+. Badania pokazują również, że sympatycy MCU są znacznie bardziej skłonni do konsumowania kolejnych projektów Marvela niż fani DC Comics, którzy z kolei wolą oglądać filmy i seriale z konkretnym bohaterem, niż zapoznawać się z całym katalogiem superbohaterów w tym uniwersum.

Fandom Marvela posiada więcej Adwokatów i Intercjonalistów (66%) w porównaniu do DC (61%). Aż 81% fanów MCU obejrzałoby wszystko, co ukazałoby się z tego uniwersum, z kolei tylko 67% fanów DC Comics zrobiłoby to samo. Tylko 38% widzów Marvela twierdzi, że koncentruje się na oglądaniu produkcji z konkretnymi superbohaterami, gdy odsetek takich fanów w przypadku DC wynosi aż 57%.

Tym samym tylko 20% widzów DC Comics twierdzi, że jest zmęczona liczbą tegorocznych premier w porównaniu do aż 36% fanów Marvela. Co ciekawe, aż o 20% więcej fanów DC kupuje licencjonowane produkty z superbohaterami, niż w przypadku sympatyków MCU.

Komentarze
26
Usunięty
Gramowicz
21/11/2022 17:23
Gotenssjgoddark napisał:

Wycisz emocje i ochłoń   . Jak ochłoniesz i wycisz emocje wznowimy dyskusje o popularności filmach Marvela . 

Ależ ja jestem spokojny :) Po prostu lubię punktować twoje głupie wypowiedzi :D

BestWishForYou
Gramowicz
21/11/2022 15:28

Obśmiałem się z tej konfy :D

BestWishForYou
Gramowicz
21/11/2022 15:21
Bruce napisał:

1. Jest taki żółty przycisk z napisem "Odpowiedz" pod każdym postem. Naucz się z niego korzystać.

2. Naucz się porządnie pisać.

3. Co to jest "okop 1999". Numer okopu z której wojny?

4. To ty twierdzisz, że wiesz co jest na całym świecie, bo znasz ludzi ze swojego otoczenia. Stworzyłeś wokół siebie bańkę antyinformacyjną i nie docierają do ciebie żadne argumenty. Po prostu żyjesz w tym swoim świecie iluzji.

5. A czy to coś zmienia co ty lubisz? Ewidentnie widać, że ludziom coraz mniej się podobają bohaterskie klimaty.

W artykule masz jasno podane wyniki badań, ale ty w to nie chcesz wierzyć, bo to by zepsuło twój wyimaginowany świat.

Gotenssjgoddark napisał:

znam kolesi lubiący klimat super bohaterski Marvela okop 1999 a nawet wyżej . Niby skąd wiesz jak jest na całym świecie ?? . Lubię klimaty super bohaterskie  .....

numer okopu z której wojny?  HHAHAAHHAHAHAHA leżę i kwiczę XDDDDDDD




Trwa Wczytywanie