Final Fantasy XVI na PC będzie wymagać SSD. To „konieczność” – mówi producent

Mikołaj Ciesielski
2023/12/11 10:55
2
0

Naoki Yoshida podkreśla, że deweloperzy nie są w stanie pokonać pewnych „barier sprzętowych”.

Na początku września Square Enix oficjalnie potwierdziło, że pracuje nad pecetową wersją Final Fantasy XVI. Niestety japońska firma wciąż nie ujawniła, kiedy wspomniana produkcja zadebiutuje na komputerach osobistych. Tymczasem Naoki Yoshida – producent gry – w jednym z ostatnich wywiadów został zapytany o wymagania sprzętowe najnowszej odsłony serii Final Fantasy. Deweloper nie był oczywiście w stanie podać dokładnych specyfikacji, ale podzielił się jedną istotną informacją.

Final Fantasy XVI na PC będzie wymagać SSD. To „konieczność” – mówi producent

Chcesz zagrać w Final Fantasy XVI na PC? Upewnij się, że twój sprzęt ma dysk SSD

Yoshida w rozmowie z Famitsu (dzięki PCGamesN) podkreślił, że szczegóły na temat wymagań sprzętowych Final Fantasy XVI na PC zostaną ogłoszone w „odpowiednim czasie”. Deweloper zaleca jednak użytkownikom – którzy są zainteresowani pecetową wersją wspomnianej produkcji – by wyposażyli swoje komputery osobiste w dyski SSD.

Nawet gdybyśmy dołożyli wszelkich starań, aby dostosować odpowiednio GPU, w Final Fantasy XVI, grze, w której prędkość ładowania jest istotna, korzystanie z dysku HDD byłoby uciążliwe – tłumaczy Yoshida.

GramTV przedstawia:

Producent Final Fantasy XVI zapewnił jednocześnie, że zespół dołoży wszelkich starań, by gra została zoptymalizowana „tak bardzo, jak to możliwe”. Yoshida podkreśla jednak, że deweloperzy nie są w stanie „pokonać bariery sprzętowej”, dlatego też dysk SSD będzie „koniecznością”. Dokładne specyfikacje – jak wspomnieliśmy wyżej – zostaną natomiast ujawnione „przy innej okazji”.

Na koniec przypomnijmy, że Final Fantasy XVI dostępne jest obecnie wyłącznie na PlayStation 5. Jeśli natomiast jesteście ciekawi naszej opinii na temat wspomnianej produkcji, to zapraszamy Was do lektury: Szok i niedowierzanie – recenzja Final Fantasy XVI.

Komentarze
2
dariuszp
Gramowicz
11/12/2023 12:59
Yosar napisał:

A cóż w tym dziwnego. Konsole mają SSD. Jeśli pecety mają obsługiwać te same gry to muszą mieć SSD. Już Starfield wymagał.

Zresztą pierwsze SSD pojawiły  się z 8 lat temu. Posiadanie takowego w pececie powinno być powszechne. To konsole były opóźnione z SSD.

Eee... Nie. SSD na masową skalę pojawiły się w 2006 roku czyli 17 lat temu.

Konsole też nie mają SSD jakie znamy tylko nową generację zwaną NVMe. Gdzie różnica? Typowy HDD miał prędkość 50mb/s. Typowy SSD miał prędkość 300mb/s. NVMe w PS5 ma prędkość 5000mb/s.

Tak, technicznie NVMe to też SSD ale to trochę jak z kwadratem i prostokątem. Każdy NVMe to SSD ale nie każdy SSD to NVMe.

Sam z tego powodu wymieniając PC kupiłem NVMe o podobnej prędkości. Żeby nie było że nagle port z konsoli mi nie działa bo wymaga byś miał solidny dysk.

Yosar
Gramowicz
11/12/2023 12:46

A cóż w tym dziwnego. Konsole mają SSD. Jeśli pecety mają obsługiwać te same gry to muszą mieć SSD. Już Starfield wymagał.

Zresztą pierwsze SSD pojawiły  się z 8 lat temu. Posiadanie takowego w pececie powinno być powszechne. To konsole były opóźnione z SSD.