Przedwczoraj informowaliśmy Was, że do puli grywalnych postaci w grze Fortnite dołączyli Geralt z Rivii oraz Doom Slayer. Dzisiaj natomiast skupimy się na innej nowości, która zawitała do produkcji wraz z premierą czwartego rozdziału. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Epic Games, oprawa graficzna Fortnite doczekała się prawdziwej next-genowej aktualizacji, która umożliwiła wykorzystanie najnowszych, najbardziej nowatorskich funkcji silnika graficznego Unreal Engine w wersji 5.1.
Nowa jakość grafiki w grze Fortnite – szczegóły
- NANITE – zapewnia niezwykle szczegółową geometrię architektury. Oznacza to, że budowle są renderowane w czasie rzeczywistym z milionów wielokątów, a każda cegła, kamień, deska czy zdobienie ściany są osobno modelowane. Także naturalne elementy krajobrazu są bardzo szczegółowe. Pojedyncze drzewa składają się z około 300 tys. wielokątów każde, a każdy kamień, kwiat i źdźbło trawy modelowane są osobno.
- LUMEN – funkcja Lumen to wysokiej jakości refleksy świetlne na połyskujących materiałach czy wodzie, tworzone z wykorzystaniem technologii śledzenia promieni. Lumen zapewnia również globalne oświetlenie w czasie rzeczywistym w 60 FPS. Możecie podziwiać piękne wnętrza z odbitym światłem oraz interakcje postaci z oświetleniem otoczenia (na przykład, czerwony dywan może rzucić czerwony poblask na ubiór). Stroje z właściwościami emisyjnymi (czyli świecące) także rzucają świetlne refleksy na pobliskie obiekty i powierzchnie.
- WIRTUALNE MAPOWANIE CIENI – wirtualne mapowanie cieni to ich wyjątkowa szczegółowość. Każda cegła, każdy liść i modelowany w grze szczegół rzuca własny cień, zaś te należące do postaci są odwzorowane z niezwykłą precyzją. W praktyce oznacza to, że nawet najdrobniejsze elementy, takie jak kapelusze czy inne dodatki będą widoczne w odpowiedni sposób w zarysie cienia.
- SUPERROZDZIELCZOŚĆ CZASOWA (TSR) – ulepszenie tymczasowego antyaliasingu w Fortnite, zapewniające lepszą jakość grafiki oraz jej większą płynność.