"Prawdziwa next-genowa aktualizacja" grafiki w Fortnite. Zobacz porównanie

Wincenty Wawrzyniak
2022/12/06 15:45
1
0

Wraz z premierą nowego rozdziału Fortnite oprawa graficzna produkcji zaczęła korzystać z funkcji silnika Unreal Engine w wersji 5.1.

Przedwczoraj informowaliśmy Was, że do puli grywalnych postaci w grze Fortnite dołączyli Geralt z Rivii oraz Doom Slayer. Dzisiaj natomiast skupimy się na innej nowości, która zawitała do produkcji wraz z premierą czwartego rozdziału. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Epic Games, oprawa graficzna Fortnite doczekała się prawdziwej next-genowej aktualizacji, która umożliwiła wykorzystanie najnowszych, najbardziej nowatorskich funkcji silnika graficznego Unreal Engine w wersji 5.1.

Fortnite | Epic Games

Nowa jakość grafiki w grze Fortnite – szczegóły

  • NANITE – zapewnia niezwykle szczegółową geometrię architektury. Oznacza to, że budowle są renderowane w czasie rzeczywistym z milionów wielokątów, a każda cegła, kamień, deska czy zdobienie ściany są osobno modelowane. Także naturalne elementy krajobrazu są bardzo szczegółowe. Pojedyncze drzewa składają się z około 300 tys. wielokątów każde, a każdy kamień, kwiat i źdźbło trawy modelowane są osobno.
  • LUMEN – funkcja Lumen to wysokiej jakości refleksy świetlne na połyskujących materiałach czy wodzie, tworzone z wykorzystaniem technologii śledzenia promieni. Lumen zapewnia również globalne oświetlenie w czasie rzeczywistym w 60 FPS. Możecie podziwiać piękne wnętrza z odbitym światłem oraz interakcje postaci z oświetleniem otoczenia (na przykład, czerwony dywan może rzucić czerwony poblask na ubiór). Stroje z właściwościami emisyjnymi (czyli świecące) także rzucają świetlne refleksy na pobliskie obiekty i powierzchnie.
  • WIRTUALNE MAPOWANIE CIENI – wirtualne mapowanie cieni to ich wyjątkowa szczegółowość. Każda cegła, każdy liść i modelowany w grze szczegół rzuca własny cień, zaś te należące do postaci są odwzorowane z niezwykłą precyzją. W praktyce oznacza to, że nawet najdrobniejsze elementy, takie jak kapelusze czy inne dodatki będą widoczne w odpowiedni sposób w zarysie cienia.
  • SUPERROZDZIELCZOŚĆ CZASOWA (TSR) – ulepszenie tymczasowego antyaliasingu w Fortnite, zapewniające lepszą jakość grafiki oraz jej większą płynność.

We wspomnianym wpisie znajdziecie także informacje na temat zmian w ustawieniach graficznych na komputerach osobistych. Poniżej zamieszczamy natomiast szczegółową analizę i porównanie oprawy wykonane przez użytkownika ElAnalistaDeBits na YouTubie.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że Fortnite zadebiutowało na rynku 26 września 2017 roku, z czasem pojawiając się na wszystkich głównych platformach sprzętowych (PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch, iOS, Android, PS5 oraz Xbox Series X/S). Jeśli chcecie być na bieżąco z wiadomościami o grze, zapraszamy pod ten adres.

Komentarze
1
FromSky
Gramowicz
06/12/2022 16:54

Kto by chciał grać na PS5 w trybie 120fps? Przecież wygląda prawie tak brzydko jak PS4 a przy celowaniu padem to i tak podwojenie fps-ów nie da jakiejś przewagi a fortnite, zwłaszcza konsolowe nigdy nie będzie e-sportem