Frictional Games nie będzie już straszyć? Studio chce spróbować czegoś innego

Mikołaj Ciesielski
2023/07/24 14:30
2
0

Twórcy serii Amnesia w swoich przyszłych projektach zamierzają położyć nacisk na inne aspekty.

Na początku zeszłego miesiąca na rynku zadebiutowała Amnesia: The Bunker, czyli kolejna odsłona popularnej serii horrorów. Najnowsza produkcja Frictional Games zebrała sporo pozytywnych recenzji. Tymczasem okazuje się, że szwedzkie studio rozważa odejście od horroru i skupienie się na nieco innych elementach.

Amnesia: Rebirth
Amnesia: Rebirth

Nowe gry Frictional Games mają stawiać mniejszy nacisk na aspekty horrorowe

O planach Frictional Games wspomniał Thomas Grip – reżyser kreatywny i współzałożyciel studia. Deweloper w rozmowie z 80.lv (dzięki PC Gamer) zdradził, że studio myślą nad zmniejszeniem nacisku na elementy horrorowe w swoich kolejnych produkcjach. Grip zapewnia jednak, że twórcy serii Amnesia zamierzają jednak opowiadać inne historie w charakterystycznym dla siebie stylu.

Myślę, że w przyszłych projektach zmniejszymy trochę nacisk na aspekty horrorowe, aby bardziej skupić się na innych emocjach. Jestem przekonany, że te gry nadal będą przypominać gry Frictional Games. Immersja, osobista podróż i holistyczna wizja są tym, co uważam za cechy definiujące nasze gry – nie tylko horror sam w sobie – tłumaczy Grip.

GramTV przedstawia:

Na koniec przypomnijmy, że wspomniana na początku wiadomości gra Amnesia: The Bunker dostępna jest na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Xbox Series X/S. Najnowsza produkcja studia Frictional Games znajduje się również w usłudze Xbox Game Pass. Jeśli natomiast jesteście ciekawi naszej opinii na temat wspomnianego tytułu, to zapraszamy Was do lektury: Amnesia: The Bunker - recenzja. Ta gra to… mroczny obłęd.

Komentarze
2
koNraDM4
Gramowicz
24/07/2023 20:16
Golem XIV napisał:

Opamiętali się po tylu słabych grach.

Już po Mrocznym Obłędzie ta formuła się wyczerpała, potem tylko powielanie schematu coraz zresztą gorszego. Partacze.

Niby partacze ale zachwytów i tak było całkiem sporo nad każdą kolejną produkcją

Golem XIV
Gramowicz
24/07/2023 20:01

Opamiętali się po tylu słabych grach.

Już po Mrocznym Obłędzie ta formuła się wyczerpała, potem tylko powielanie schematu coraz zresztą gorszego. Partacze.