Ghost of Yotei z nowym systemem nagród. To może zrewolucjonizować sposób progresji w grze

Wszystko wskazuje na to, że Ghost of Yotei zamierza znacząco rozwinąć formułę znaną z Ghost of Tsushima, wprowadzając nową bohaterkę, nowe realia i – co najciekawsze – system nagród i zleceń, który może całkowicie zmienić sposób, w jaki gracze będą rozwijać swoją postać.

Jakiś czas temu zapowiedziano Ghost of Yotei, które jest kontynuacją świetnie przyjętego Ghost of Tsushima. Wiele wskazuje na to, że będzie to bardzo mocny tytuł gamingowy w tym roku i być może ułatwi mu to zadowalający stan techniczny. Produkcja najwyraźniej chce postarać się rozwinąć także inne aspekty, w tym system progresji, co może być jego kolejną dobrą stroną.

Ghost of Yotei
Ghost of Yotei

Ghost of Yotei z nowym systemem nagród

Akcja Ghost of Yotei toczy się trzysta lat po wydarzeniach z Ghost of Tsushima, na terenach Ezo, w otoczeniu góry Yotei. Zamiast kontynuować historię Jina Sakai, twórcy postanowili udostępnić nową postać graczom – Atsu – młodą kobietę, która po tragicznej śmierci swojej rodziny rusza w podróż wypełnioną zemstą, bólem i nadzieją. Choć jej metody osiągnięcia celu mogą być różne, wszystko wskazuje na to, że kluczowym elementem gameplay’u będzie zbieranie pieniędzy poprzez wykonywanie zleceń i nagród.

Na oficjalnej stronie gry możemy przeczytać:

Każda dorywcza praca i nagroda zapewni Atsu monety, których potrzebuje w swojej podróży.

Choć nie jest to potwierdzenie istnienia pełnoprawnego systemu nagród, taka deklaracja sugeruje istotną zmianę w modelu progresji, który tym razem może być silnie oparty na ekonomii. W przeciwieństwie do Ghost of Tsushima, gdzie waluta miała raczej marginalne znaczenie, a kluczowe były zasoby i materiały rzemieślnicze, Ghost of Yotei może wprowadzić prawdziwy system walutowy, w którym pieniądze będą niezbędne do rozwoju postaci, ulepszeń i eksploracji. W poprzedniej odsłonie gracz zdobywał przedmioty głównie przez eksplorację i zadania poboczne – talizmany, materiały, czy bronie nie wymagały użycia monet. Teraz może się to zmienić.

GramTV przedstawia:

Jeśli rzeczywiście monety będą podstawowym środkiem progresji, gracze być może wydadzą je na:

  • ulepszanie broni i zbroi
  • zakup nowego ekwipunku
  • najem informatorów, którzy pomogą odnaleźć cele zemsty
  • nowe wierzchowce, które ułatwią podróżowanie
  • inne elementy survivalowe, wspierające przetrwanie Atsu

Taki system wprowadza do gry wiele potencjalnych ścieżek. Gracze będą zachęcani do eksploracji nie tylko dla fabuły, ale także dla zarobku, a każda aktywność poboczna może zyskać większą wagę, jeśli przekłada się na realne korzyści w postaci monet. Co więcej, podejście do zemsty jako głównej osi fabularnej doskonale współgra z mechaniką opłacania informatorów lub wynajmowania najemników, co może nadać grze bardziej taktyczny i nieliniowy charakter.

Wszystko to sugeruje, że świat Ghost of Yotei będzie bardziej złożony ekonomicznie niż jego poprzednik. Jeśli pieniądze będą kluczem do rozwoju Atsu, oznacza to również, że świat gry będzie reagował na decyzje gracza bardziej dynamicznie, w zależności od tego, jakie zlecenia wybierzemy, z kim się sprzymierzymy i jakie ryzyko podejmiemy. Taka struktura otwiera też pole do bardziej otwartej struktury rozgrywki, w której gracz sam wybiera swoją drogę do celu, inwestując środki w różne aspekty przetrwania i walki.

Choć na razie wiadomo jeszcze niewiele o Ghost of Yotei, pierwsze oficjalne informacje wskazują, że tytuł może odważnie odejść od schematów Ghost of Tsushima, stawiając na nieco inne rozwiązania, ale z zachowaniem – hehe – ducha Tsushimy.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!