Reżyser pierwszej części przyznał, że zakończenie nordyckiej sagi Kratosa było jego pomysłem – i wyjaśnił, dlaczego tak właśnie się stanie.
God of War: Ragnarokoficjalnie zakończy nordycką historię legendarnego Kratosa. Okazuje się, że domknięcie opowieści po dwóch odsłonach było pomysłem reżysera pierwszej części. Deweloper, czyli Cory Barlog, postanowił wyjaśnić, dlaczego podjął taką decyzję – zrobił to podczas niedawnego wywiadu, którego udzielił twórcy internetowemu o pseudonimie Kaptain Kuba (fragment zaczyna się w 15:16).
Pierwszym i zarazem najważniejszym powodem okazał się bardzo długi proces tworzenia produkcji – mowa zarówno o God of War z 2018 roku, jak i o God of War: Ragnarok, którego premiera została zaplanowana na przyszły rok. Jak słusznie więc zauważył reżyser, gdyby powstała część trzecia, historia rozciągnęłaby się na prawie piętnaście lat. Zdaniem dewelopera to stanowczo za dużo. Dalej przyznał, że od samego początku studio chciało przede wszystkim opowiedzieć nam o relacji Kratosa i Atreusa, która jest prawdziwym rdzeniem całej fabuły, a jej złożoność odbija się we wszelkich przedstawianych wydarzeniach.
Moglibyśmy pozwolić im rozwinąć się i rozrosnąć jeszcze bardziej, ale straciłby na tym wątek główny – dlatego postanowiliśmy to skondensować, aby po przejściu God of War z 2018 roku oraz God of War: Ragnarok gracze otrzymali kompletną historię.
GramTV przedstawia:
Krótko mówiąc, twórcom zależy na tym, aby nie wydłużać historii, ponieważ jest to zwyczajnie niepotrzebne. Barlog zaznaczył jednak, że każdy z bohaterów nadchodzącej kontynuacji otrzyma odpowiednią ilość czasu i absolutnie nikt nie pozostanie w tyle. Oczywiście, zakończenie nordyckiej historii Kratosa nie oznacza definitywnego końca serii; reżyser mówił niegdyś o tym, że ma w planach co najmniej pięć kolejnych odsłon.
Przypomnijmy jeszcze, że God of War: Ragnarok zmierza na konsolę PlayStation 5. W czerwcu bieżącego roku japońska korporacja poinformowała natomiast o opóźnieniu premiery tytułu, który ma zadebiutować w 2022 roku. God of War zadebiutowało 20 kwietnia 2018 roku na konsole PlayStation 4. Tytuł spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem. Zainteresowanych zapraszamy do przeczytania naszej recenzji.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!