Wczoraj przedstawiciele polskiej spółki CD Projekt udostępnili podsumowanie ubiegłego roku prezentujące statystyki dotyczące platformy GOG.com, czyli cyfrowego sklepu należącego do grupy. Choć miniony rok również dla zespołu dowodzącego platformą był dużym wyzwaniem ze względu na trwającą globalną pandemię, fakty oraz liczby mówią same za siebie: platforma radzi sobie wyśmienicie.
Po pierwsze, GOG.com odnotowało znaczący (bardzo) wzrost liczby odbiorców – w porównaniu do poprzednich dwunastu miesięcy na platformie GOG.com odnotowano aż o 392% więcej rejestracji nowych użytkowników, o 208% większą miesięczną liczbę aktywnych użytkowników wszystkich usług GOG oraz o 805% większą miesięczną aktywnych użytkowników GOG GALAXY.
Dalej dowiedzieliśmy się, że przychody netto sklepu GOG.com w 2020 roku wyniosły aż o 114% więcej niż w roku poprzednim. Zdecydowana większość użytkowników (49%) robiących zakupy w sklepie pochodzi z Europy. Następnie mamy informacje na temat samych gier, które zostały wydane w 2020 roku – platforma wzbogaciła się o 483 nowe tytuły (dla porównania, w 2019 roku mowa była o 378 produkcjach). Łącza liczba produktów dostępnych na GOG.com przekracza już 4700. To jednak nie koniec ciekawostek.
Aż 73% użytkowników GOG ma od 18 do 34 lat i preferuje głównie gry dla jednego gracza, gry RPG oraz gry fabularne. Co więcej, wspomniane RPG-i to najlepiej sprzedający się na platformie gatunek (36%). Na drugim miejscu znalazła się strategia (22%), zaś na trzecim gry akcji (21%). Ponadto korporacja pochwaliła się niezwykle wysokimi standardami, które udaje się utrzymać – aż 93% rozwiązanych problemów oraz zgłoszeń, których w tym okresie było ponad 244 tysiące otrzymało pozytywną ocenę.