Gothic 1 Remake otrzyma więcej zawartości od oryginału. Wydłuży czas potrzebny na przejście gry

Radosław Krajewski
2024/10/07 15:15
1
0

Alkimia Interactive znacząco rozbudowało pierwszą odsłonę przygód Bezimiennego.

Podczas sierpniowego gamescom 2024 Alkimia Interactive wystawiła grywalne demo Gothic 1 Remake, pozwalając wybranym streamerom na zaprezentowanie rozgrywki z gry. Niedługo później do sieci trafiły pierwsze gameplaye, które pokazywały grę w akcji. Wtedy też redakcja PCGamesN miała okazję rozmawiać z twórcami i poznaliśmy pierwsze szczegóły niektórych zmian, które zobaczymy w remake’u względem oryginalnej gry stworzonej przez Piranhę Bytes. Teraz podobne słowa padły w rozmowie z Wccftech, z którego dowiedzieliśmy się, że produkcja zaoferuje o wiele więcej zawartości, dzięki czemu jej przejście zajmie kilka, a nawet kilkanaście dodatkowych godzin.

Gothic 1 Remake

Gothic 1 Remake – gra będzie znacznie większa od oryginału

Gdy na ukończenie oryginalnego Gothica trzeba było przeznaczyć około 20 godzin, tak remake będzie wymagał poświęcenia 30 godzin. Twórcy pochwalili się, że ich celem było rozszerzenie tych rozdziałów, które w pierwowzorze były zbyt liniowe.

Oryginalna gra z 2001 roku trwała około 20 godzin, ale w późniejszych rozdziałach miała bardzo wąską i liniową konstrukcję fabularną, więc była znacznie bardziej bezpośrednia, prowadząca gracza jak po sznurku, niż w poprzednich rozdziałach. Jeśli więc uda nam się rozszerzyć te rozdziały lub nawet dać więcej opcji, które rozszerzą główny wątek i umożliwią wykonywanie zadań pobocznych w późniejszym etapie, to moim zdaniem doprowadziłoby to do znacznego wydłużenia czasu gry do około 30 godzin.

Pomysł jest taki, aby zachęcić graczy do zagrania więcej niż tylko raz, aby mogli zobaczyć inne wyniki i doświadczyć innego stylu walki.

Tym razem Bezimienny będzie mógł osiągnąć maksymalnie 50. poziom doświadczenia. Deweloperzy nie zmienili jednak zbyt wiele w rozwijaniu bohatera i w remake’u nie będzie drzewek umiejętności, a podobnie jak w oryginale, wszystkich nowych zdolności trzeba będzie nauczyć się bezpośrednio u nauczycieli, wykorzystując przy tym zdobyte punkty doświadczenia.

GramTV przedstawia:

Alkimia Interactive chciało stworzyć o wiele bardziej otwarty świat, niż udało się to Piranha Bytes. Z tego względu twórcy obiecują, że żadne przejście, nawet za zamkniętą bramą, nie jest całkowicie niedostępne przed graczami. Jednak do niektórych ukrytych lokacji będzie się można dostać sposobem, np. zamieniając się w małego robaka.

Nic nie jest przed wami zamknięte, ale niektóre rzeczy można znaleźć za stworzeniem, którego początkowo prawie nie da się pokonać. A może jest zamknięta brama, ale kiedy znajdziesz zaklęcie transformacji, możesz zamienić się w małego robaka, który będzie pełzał po tunelach i docierał do ukrytych miejsc. Brama nie jest zamknięta sama w sobie, ale jest blokowana przez przeszkody znajdujące się w świecie gry.

Przypomnijmy, że Gothic 1 Remake nadal nie ma wyznaczonej daty premiery, ale THQ Nordic utrzymuje, że debiut planowany jest jeszcze na 2024 rok. Przypomnijmy, że produkcja ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
1
beetleman1234
Gramowicz
Dzisiaj 15:44

Dobra, niech wreszcie pokażą aktualny gameplay, a nie jakiś stary z przed roku. Ten z Nyrasem czy jak mu tam wyglądał przeokropnie.