Gothic Remake ze zmianami. Sporo nowych informacji od twórcy soundtracku

Wincenty Wawrzyniak
2022/09/15 18:45
1
0

Okazuje się, że twórcy dokonają niewielkich zmian w świecie oraz fabule gry – w sieci pojawiło się dużo nowych informacji prosto od twórcy ścieżki dźwiękowej do gry.

Kai Rosenkranz – niemiecki kompozytor, znany między innymi ze ścieżki dźwiękowej do serii Gothic – pracuje obecnie nad oprawą dźwiękową do nadchodzącego Gothic Remake. Jakiś czas temu mężczyzna odpowiedział na serwerze Discord na kolejną serię pytań od społeczności graczy odnośnie do wspomnianej produkcji. Dzięki temu poznaliśmy nowe informacje na temat gruntownego odświeżenia kultowego tytułu.

Gothic Remake ze zmianami. Sporo nowych informacji od twórcy soundtracku

Nowe informacje na temat Gothic Remake

Fabuła gry Gothic Remake

  • Alkimia Interactive ma rozważać zwiększenie wpływu decyzji podejmowanych przez gracza w pierwszym rozdziale. Deweloperzy myślą również nad poziomem trudności; nie chcą jednak przesadzić w żadną ze stron, choć sporo osób domaga się wymagającego początku gry.
  • Twórcy planują rozwinąć świat gry – obiecano, że wszystkie istotne elementy zostaną zachowane, aczkolwiek zmiany, jakie zaszły od premiery pierwowzoru, dały studiu okazję do zaimplementowania mniejszych lub większych usprawnień. Kompozytor zapewnił przy tym, iż tło fabularne gry Gothic III nie zostanie pominięte – co więcej, z racji tego, iż pewne elementy jedynki były sprzeczne pod względem logiki z późniejszymi częściami, deweloperzy zamierzają dostosować całość w taki sposób, aby uzyskać możliwie jak największą spójność historii.
  • Oprócz tego wszystkiego deweloperzy biorą pod uwagę dodanie nieoficjalnego lore’u, np. z fanowskich modyfikacji czy wczesnych wersji oryginalnej gry lub tzw. dokumentów Phoenixa.

Świat gry Gothic Remake

  • Podczas gdy w poprzedniej sesji pytań i odpowiedzi kompozytor zapewnił, że niektóre części Kolonii zostaną rozszerzone – przy zachowaniu ogólnej topografii – tak teraz ujawnił, że rozmiar świata zwiększy się aż o 10-20%.
  • Ciekawostka: wszystkie twarze postaci tworzy jedno studio – Gate21 – należące do THQ Nordic. Dzięki temu każda z nich ma być unikalna.
  • Jednym z prawie ukończonych elementów gry są zbroje. Jeśli o nie chodzi, bardzo dużo użytkowników pytało o hełmy – Rosenkranz zapewnił, że choć z licznych przyczyn twórcy nie zamierzali ich dodawać, zostanie to przynajmniej ponownie przedyskutowane.

System walki i pozostałe informacje

  • System walki ma być szybki oraz bezpośredni. Ma również być bardziej wymagający pod względem taktycznym niż w przypadku pierwszego Gothica. Zmiany zajdą w sekwencjach ataków, aczkolwiek nie wiemy, czy tyczy się to wszystkich postaci i stworzeń.
  • Postawa głównego bohatera – Bezimiennego – w czasie walki ma ewaluować, podobnie jak rozwój jego umiejętności.
  • Interfejs użytkownika ma być tak samo minimalistyczny, jak w oryginale. Pewne elementy mają być jednak bardziej intuicyjne, jak chociażby system ekwipunku.
  • Podobnie, jak miało to miejsce w pierwowzorze, Bezimienny będzie umiał pływać. Kompozytor zdradził, że mechanika ma zostać rozwinięta, ale nie wiemy na razie, w jaki sposób.
  • Istnieje prawdopodobieństwo, iż w grze pojawią się mechaniki, które zostały z różnych powodów usunięte z pierwowzoru.

Przypomnijmy jeszcze na sam koniec, że Gothic Remake otrzyma polski dubbing i zadebiutuje na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Na ten moment nie znamy jednak daty premiery – ani nawet przybliżonego terminu debiutu. Pozostaje czekać!

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
Sanders-sama
Gramowicz
15/09/2022 21:23

Na Cdaction ostatnio byl news o tym, i tam pisali ze nie beda brac modow pod uwage, oraz ze helmow nie bedzie na 100 procent.

Co portal to inna wersja.