Gothic Remake będzie większy od pierwowzoru. Nowe informacje na temat odświeżenia kultowej gry

Adam "Harpen" Berlik
2024/08/31 13:30
4
0

W sprawie wypowiedział się legendarny już kompozytor ścieżki dźwiękowej do produkcji autorstwa studia Piranha Bytes, Kai Rosenkranz.

Co prawda wciąż nie znamy oficjalnej daty premiery Gothic Remake, ale wiemy, że tytuł zadebiutuje jeszcze w tym roku. Nic więc dziwnego, że twórcy nieustannie dzielą się z nami nowymi szczegółami związanymi z produkcją. Niedawno mogliśmy zobaczyć zwiastun z rozgrywką w Gothic Remake, a także pierwsze gameplaye, ponadto w sieci pojawiły się porównania z oryginałem. Tym razem - dzięki wypowiedziom Kaia Rosenkranza, kompozytora odpowiedzialnego za soundtrack zarówno w oryginale, jak i w remake’u - dowiedzieliśmy się więcej na temat długości rozgrywki w Gothic Remake.

Gothic Remake
Gothic Remake

Gothic Remake – wypowiedź Kaia Rosenkranza

Kai Rosenkranz podczas tegorocznych targów gamescom, które tradycyjnie odbyły się w niemieckiej Kolonii, udzielił wywiadu redaktorowi serwisu PCGamesN. W trakcie rozmowy ujawnił, że dotarcie do napisów końcowych w Gothic Remake powinno zająć przeciętnemu graczowi ponad 30 godzin, czyli nieco więcej niż w pierwowzorze, gdzie na przejście głównego wątku fabularnego potrzeba - według serwisu Howlongtobeat.com - nieco mniej, bo 23 godziny.

Jeśli w oryginalnym Gothicu chcieliśmy zobaczyć wszystko, co gra ma do zaoferowania, potrzebowaliśmy na to z kolei niespełna 40 godzin, ale w przypadku Gothic Remake będziemy musieli poświęcić więcej czasu, być może nawet 60 godzin. Tak przynajmniej wynika z informacji przedstawionych przez wspomnianego już Rosenkranza.

Choć odświeżona wersja kultowego RPG-a od Piranha Bytes w remake’u jest tworzona z poszanowaniem oryginału, autorzy Gothic Remake mimo wszystko rozbudowują niektóre elementy rozgrywki. Podobnie sytuacja wyglądała chociażby w Mafia: Definitive Edition, czyli nowej wersji klasycznej gry akcji, gdzie również przeprojektowano czy rozbudowano niektóre elementy kampanii, podczas gdy inne zostały w pewien sposób okrojone.

GramTV przedstawia:

Przykładowo wiadomo już, że w Gothic Remake pojawi się więcej postaci niezależnych. Zamiast “jedynie” 420 NPC-ów odświeżona wersja tytułu pozwoli nam spotkać mniej więcej 600 mieszkańców wirtualnego świata. Poprawiony zostanie także system pływania, dzięki czemu - być może - większy nacisk zostanie położony na eksplorację wodnych obszarów. Niewykluczone ponadto, że część lokacji zostanie bardziej dopracowana i pojawią się w nich niedostępne w pierwowzorze aktywności.

Gothic Remake ukaże się na PC oraz konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5. Jak wspomnieliśmy wcześniej, gra nie ma jeszcze ustalonej dziennej daty premiery, ale według oficjalnych informacji zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Komentarze
4
Yarod
Gramowicz
31/08/2024 16:39
Niakadan napisał:

Co ty chcesz poprawić w walce? ty wiesz że tak ma być że bohater na początku walczy słabo 

Yarod napisał:

Zachowuję umiarkowany optymizm.

Tak naprawdę oprócz poprawnienia systemu walki to niewiele potrzeba. Najważniejsze jest zachowanie klimatu odciętej od świata doliny pelnej skazańców. Można by co najwyżej trochę dopracować krafting, dodać parę lokacji, ale to wszystko. Mam nadzieję że nie zaczną mocno grzebać w kampanii ani nie wpieprza tu DEI.

To chcę poprawić żeby to nie było takie drewno. Nawet jak już jesteś teoretycznie nauczony za wór bryłek.

Niakadan
Gramowicz
31/08/2024 16:21
Yarod napisał:

Zachowuję umiarkowany optymizm.

Tak naprawdę oprócz poprawnienia systemu walki to niewiele potrzeba. Najważniejsze jest zachowanie klimatu odciętej od świata doliny pelnej skazańców. Można by co najwyżej trochę dopracować krafting, dodać parę lokacji, ale to wszystko. Mam nadzieję że nie zaczną mocno grzebać w kampanii ani nie wpieprza tu DEI.

Co ty chcesz poprawić w walce? ty wiesz że tak ma być że bohater na początku walczy słabo 

Headbangerr
Gramowicz
31/08/2024 15:47

To, że pojawi się więcej NPC i nowe lokacje, widać było już na materiałach wideo które zaprezentowali do tej pory.




Trwa Wczytywanie