Gothic Remake z nowymi szczegółami. Produkcja jest gotowa dopiero w połowie

Radosław Krajewski
2023/02/22 11:00
2
0

Na premierę przyjdzie nam jeszcze długo poczekać.

Studio Alkimia Interactive powoli, ale regularnie dzieli się nowymi informacjami o Gothic Remake. Jeszcze w ubiegłym miesiącu poznaliśmy odświeżony wygląd jednego z najpopularniejszych potworów znanych z oryginalnej serii gier od Piranha Bytes, a deweloperzy niedługo później potwierdzili, że ogłoszenie premiery remake’u Gothica nastąpi dopiero w momencie, gdy będą pewni daty debiutu swojej gry. Na łamach niemieckiego serwisu TechRadar pojawił się wywiad z Reinhardem Policem, producentem gry. W rozmowie padły nowe szczegóły dotyczące prac nad Gothic Remake, w tym na jakim deweloperzy są obecnie etapie produkcji.

Gothic Remake z nowymi szczegółami. Produkcja jest gotowa dopiero w połowie

Premiera Gothic Remake to odległy temat

Police powiedział, że produkcja Gothic Remake jest dopiero w połowie drogi, ale studio pracuje zgodnie z harmonogramem. Warto przypomnieć, że Alkimia Interactive zdecydowała się wyrzucić do kosza cały projekt znany z dema i po krytyce fanów serii rozpoczęli pracę nad odświeżoną wersją gry od samego początku. Dlatego Gothic Remake powstaje tak długo i nie zanosi się, aby gra miała szybko zadebiutować.

Jesteśmy mniej więcej w połowie produkcji, a zatem zgodnie z harmonogramem. Projektowanie świata i związana z nim grafika zajmują obecnie dużo czasu. Jak dotąd nie ukończyliśmy żadnej funkcji w 100%. Ale każdego dnia staje się nieco bardziej Gothickiem, czego wszyscy pragniemy.

Rzeczą, na której się skupiamy, jest sztuczna inteligencja. Moim zdaniem Gothic zawsze był pionierem żywego świata w grach. Oczywiście, w remake'u ponownie się na tym skupimy. W ten sposób chcemy wyjść daleko poza to, co oferował oryginalny tytuł i stworzyć jeszcze żywszą symulację świata.

Twórcy dokładają wszelkich starań, aby gracze bez trudu rozpoznali znane z oryginalnego Gothica miejsca. Police przyznał, że Stary Obóz jest już niema ukończony, a nad pozostałymi dwoma obozami obecnie trwają prace graficzne.

W większości ukończyliśmy już Stary Obóz. Opublikowaliśmy małą zapowiedź obozu z okazji świąt Bożego Narodzenia. W tym samym czasie trwały również prace graficzne nad pozostałymi dwoma obozami. Celem jest, aby kolonia górnicza Kohrinis wyglądała tak, jak ją pamiętasz, tylko bardziej wyraziście.

Deweloperzy obiecują również system walki, który inspirowany jest tym znanym z oryginału, więc fani w Gothic Remake będą mogli liczyć na doskonale znane mechaniki, które zostaną usprawnione i wzbogacone o nowe rozwiązania.

Większość zaczerpnęliśmy z oryginału. Oczywiście w niektórych miejscach będziemy je dalej rozszerzać. Wpłynie to np. na dodatkowe możliwości zdobywania punktów nauki czy nauczycieli.

Dostosowaliśmy również postęp systemu magii. Tutaj powiązaliśmy zaklęcia z odpowiednimi bogami (Innos, Adanos i Beliar) i wyraźniej je podkreśliliśmy.

Jeśli chodzi o system walki wręcz, mogę powiedzieć, że będziemy trzymać się podstawowych zasad oryginału. Nie tyle chodzi o synchronizację kliknięć, ile o łączenie kierunków wyprowadzania ciosów.

GramTV przedstawia:

Po grywalnym teaserze Alkimia Interactive otrzymała ponad 30 tysięcy uwag od fanów Gothica. Police wskazał, że komentarze różniły się w zależności od regionu i w Europie Wschodniej większą uwagę zwracano na pomniejsze szczegóły.

Otrzymaliśmy ponad 30 000 odpowiedzi i jesteśmy za to bardzo wdzięczni społeczności. Ponieważ z tych danych mogliśmy dowiedzieć się, czego chcą gracze Gothica. Były też ciekawe różnice regionalne. Przykładem tego jest to, że społeczność z Europy Wschodniej zwracała uwagę głównie na drobne szczegóły, takie jak jedzenie jabłka. Jeśli jedzenie jest również podawane do ust, bohater wgryza się w jabłko. Może to zabrzmieć trywialnie, ale dla nas ta informacja była bardzo ważna, ponieważ taki poziom realizmu jest oczekiwany i pozwala nam odpowiednio ustalić priorytety.

Na koniec przypomnijmy, że premiera Gothic Remake nie została jeszcze ustalona. Gra zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
2
ZubenPL
Gramowicz
22/02/2023 11:31
dariuszp napisał:

Ja myślę że wgryzanie się w jabłko to sprawa drugorzędna biorąc pod uwagę jak słabe było demo.

Z dema to nic już nie zostało w projekcie gry. 

dariuszp
Gramowicz
22/02/2023 11:18

Ja myślę że wgryzanie się w jabłko to sprawa drugorzędna biorąc pod uwagę jak słabe było demo.