Deweloperzy podkreślają, że „słyszą głosy społeczności”.
Deweloperzy podkreślają, że „słyszą głosy społeczności”.
Returnal zadebiutowało na rynku w ostatni piątek. Nowy tytuł ekskluzywny dla PlayStation 5 zebrał bardzo dobre recenzje, a branżowe media chwaliły produkcję m.in. za klimat, oprawę audiowizualną oraz satysfakcjonujący system walki. W grze brakuje jednak opcji zapisu aktualnego stanu rozgrywki, co dla wielu graczy jest dość poważnym mankamentem, ponieważ wyłączenie tytułu oznacza konieczność rozpoczęcia podejścia od nowa. Do całej sytuacji postanowiło odnieść się studio Housemarque.
„Słyszymy głosy społeczności i kochamy Was wszystkich. W tym momencie nie mamy nic do ogłoszenia, ale grajcie dalej i cieszcie się wyzwaniem w sposób, w jaki możecie” – poinformowali deweloperzy w odpowiedzi na pytania, dotyczące wprowadzenia opcji zapisu rozgrywki, które pojawiały się m.in. na forum Reddit.
Nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle Returnal otrzyma wspomnianą funkcję. Wielce prawdopodobne, że twórcy będą chcieli sprostać oczekiwaniom graczy. Słowa deweloperów wskazują jednak na to, że użytkownicy PlayStation 5 muszą uzbroić się w cierpliwość.
Warto mieć również na uwadze, że popularne produkcje z gatunku roguelike, jak np. The Binding of Isaac czy Enter the Gungeon posiadają funkcję zapisu rozgrywki. Opcja ta pojawiła się również w grze Hades od Supergiant Games, gdzie stan gry zapisywał się automatycznie po oczyszczeniu danej komnaty, dzięki czemu gracze niemal w dowolnym momencie mogli wyłączyć produkcję i wrócić do rozpoczętego podejścia później.
Na koniec przypomnijmy, że Returnal dostępne jest wyłącznie na konsoli PlayStation 5. Sami twórcy określają swoją produkcją jako połączenie trzecioosobowej strzelanki roguelike oraz gier z gatunku bullet hell shooter. Jeśli jesteście ciekawi naszej opinii na temat najnowszego dzieła studia Housemarque, to serdecznie zapraszamy do lektury: Recenzja Returnal. Nauka tracenia wszystkiego.