Z ważniejszych informacji, po pierwsze, redaktorzy są „prawie pewni”, że Grand Theft Auto VI zapewni rozgrywkę w 30 klatkach na sekundę:
W erze upscalingu, w której deweloperzy koncentrują się na wyższej jakości pikseli w przeciwieństwie do renderowania w natywnej rozdzielczości, gracze często pytają, dlaczego dokonuje się takiego kompromisu. Podobnie, jesteśmy prawie pewni, że Grand Theft Auto 6 również zapewni prezentację w 30 klatkach na sekundę - i chodzi o skalę i zakres funkcji technologicznych gry.
Jednocześnie Rockstar Games może jednak podkręcić jakość grafiki dzięki technologii ray tracingu:
Istnieją bardzo mocne dowody sugerujące, że GTA 6 wykorzystuje dwie zaawansowane funkcje ray tracingu: globalną iluminację i odbicia (choć istnieją również oznaki hybrydowego rozwiązania dla tego ostatniego).
Globalne oświetlenie oparte na ray tracingu służy do dokładniejszego przybliżenia sposobu, w jaki światło odbija się w danym środowisku, co jest szczególnie widoczne w pomieszczeniach z silnym oświetleniem zewnętrznym rozlewającym się w przestrzeni. Niezależnie od tego, czy jest to oparte na oprogramowaniu rozwiązanie globalnego oświetlenia przestrzeni ekranu (jak widać w aktualizacji Gears 5 Series X), czy też w pełni akcelerowane sprzętowo RTGI, różnica w Grand Theft Auto 6 jest wyraźna.
W ten sposób GTA VI ma otrzymać „przekonujące, naturalne oświetlenie”, a także spójność:
(...) postacie i obiekty są idealnie umiejscowione w każdej scenie, w przeciwieństwie do świecących lub pływających efektów zwykle obserwowanych w standardowych rozwiązaniach rasteryzacji. Oczywiście istnieje szansa, że Rockstar korzysta z hybrydowej mieszanki rozwiązań programowych i akcelerowanych sprzętowo, ale ostatecznie model oświetlenia wygląda znakomicie.
GramTV przedstawia:
Co ciekawe, Digital Foundry podkreśla, że potwierdzenie, iż zwiastun został opracowany na podstawie rozgrywki, stanowią… włosy:
To, co jest niezwykłe w renderowaniu postaci - w tym włosów - w tym zwiastunie GTA 6, to fakt, że jest on stosowany do wszystkich postaci, w tym NPC. Wydaje się, że ujęcia tłumu zawierają tę samą technologię, a to rozpowszechnienie w połączeniu z artefaktami ditheringu może sugerować, że Rockstar North nie używa pasm w stylu Insomniac. Mimo to technologia wydaje się działać dla wszystkich wymaganych fryzur, podczas gdy ogólna technologia renderowania postaci / NPC jest w stanie dostarczyć bardzo szczegółowe postacie o praktycznie dowolnym kształcie, rozmiarze lub pochodzeniu etnicznym.
Idąc tropem tych wszystkich szczegółów można chyba stwierdzić, iż Rockstar Games planuje dostarczyć graczom zupełnie nowe wrażenia mające świadczyć o „generacyjnym skoku”, o którym wspomina Digital Foundry. Oczywiście, wciąż obowiązuje tutaj zasada coś za coś – a to może oznaczać, iż GTA 6 rzeczywiście będzie działać w maksymalnie 30 klatkach na sekundę. To nie jest jednak informacja oficjalna, są to jedynie spekulacje oparte na analizie jednego materiału.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Postacie na tym zwiastunie poruszają się tak jakby ta gra miała 15 lat.
Po prostu Rockstar nie chce by gracze narzekali na downgrade systemu poruszania :D
Jest to bardzo prawdopodobne, że znowu dostaniemy system poruszania się i łączenia animacji, w którym ma się uczucie iż postać jest ociężała i nie porusza się przecinając powietrze tylko jakiś gęsty płyn
Headbangerr
Gramowicz
06/12/2023 21:48
Postacie na tym zwiastunie poruszają się tak jakby ta gra miała 15 lat.