Kilka dni temu przedstawiciele studia Rockstar Games odpowiedzialni za rozwój gry Grand Theft Auto Online poinformowali, że przeanalizowali niedawne odkrycie pewnego programisty, któremu udało się skrócić czasy ładowania we wspomnianej produkcji o prawie 70 procent i postanowili zaimplementować rozwiązania w najnowszej aktualizacji. Jak podaje serwis Polygon, gra rzeczywiście otrzymała stosownego patcha (z numerem 1.53) – łatkę udostępniono równocześnie na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One, aczkolwiek ulepszenia loadingów dotyczą wyłącznie wersji pecetowej.
Redaktorzy wspomnianego portalu donoszą, że aktualizacja rzeczywiście znacząco skróciła czas ładowania trybu multiplayer. Jeden z dziennikarzy zauważył dość widoczną zmianę – podczas gdy na początku gra ładowała się około 3 minuty i 15 sekund, po zainstalowaniu łatki potrzebowała na to jedynie dwóch minut. Jeśli zaś przyjrzeć się doniesieniom graczy na Reddicie, wielu użytkowników doświadcza jeszcze krótszych ładowań.
Nie obyło się jednak bez problemów. Aktualizacja z numerem 1.53 dla całkiem sporej części społeczności okazała się źródłem poważnych problemów na konsoli Xbox One. Niektórzy zgłaszają zawieszanie się gry, inni w ogóle nie mogą jej uruchomić. Również na PlayStation 4 część osób nie może zainstalować produkcji. Pozostaje czekać na reakcję deweloperów. Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Grand Theft Auto Online jest bezpłatnym dodatkiem multiplayer do gry Grand Theft Auto V, która zadebiutowała na rynku we wrześniu 2013 roku. Jeżeli chcecie być na bieżąco z wiadomościami dotyczącymi GTA Online, zapraszamy pod ten adres.