GTA 6 z ważnymi zmianami w systemie policji. Rockstar chce postawić na większy realizm

Radosław Krajewski
2023/08/12 09:00
4
0

Czyżby deweloperzy z Rockstar Games wyciągnęli nauczkę z Cyberpunka 2077?

Take-Two Interactive przewiduje duży wzrost przychodów w kolejnym roku fiskalnym. Prawdopodobnie związane jest to z premierą GTA VI, które miałoby zadebiutować do marca 2025 roku. Możemy więc oczekiwać, że Rockstar Games wkrótce zaprezentuje swoją grę, ujawniając pierwsze oficjalne szczegóły. Zanim do tego dojdzie, otrzymaliśmy kolejne doniesienia, tym razem ujawniające zmiany w systemie policji. Studio miało postawić na większy realizm, dzięki czemu gracz będzie miał chwilę na ucieczkę z miejsca zbrodni.

GTA 6 z ważnymi zmianami w systemie policji. Rockstar chce postawić na większy realizm

GTA VI z ulepszeniami w mechanice policji

Zgodnie z najnowszą plotką przybycie policji na miejsce zdarzenia ma zostać opóźnione, aby zwiększyć realizm. Tym samym funkcjonariusze nie będą pojawiać się już znienacka, zamiast tego trzeba będzie odczekać chwilę, zanim przyjadą pierwsze radiowozy.

GramTV przedstawia:

Co więcej, policja ma nie działać już z zasadą: najpierw strzelaj, potem pytaj, ale w zależności od sytuacji i rodzaju popełnionego przestępstwa, dadzą graczom czas na poddanie się przed oddaniem pierwszego strzału. Plotka wskazuje, że policja zacznie otaczać bohatera, aby schwytać go w pułapkę.

Jeżeli te informacje się potwierdzą, to Rockstar Games nie popełni błędu z poprzednich gier, czy Cyberpunka 2077 od CD Projekt RED i policja nie będzie pojawiać się nagle przed bohaterem, gotowa do wymiany ognia. Powinno to pozytywnie wpłynąć na realizm gry, tym samym dając graczowi czas na obranie różnych strategii przy napadach, w zależności od postępowań policji.

Komentarze
4
koNraDM4
Gramowicz
12/08/2023 13:03
JakiśNick napisał:

"​policja ma nie działać już z zasadą: najpierw strzelaj, potem pytaj, ale w zależności od sytuacji i rodzaju popełnionego przestępstwa, dadzą graczom czas na poddanie się przed oddaniem pierwszego strzału. " - ale przecież tak było, dopóki miało się tylko jedną gwiazdkę. ​

Nie w GTA V, tam policja była najbardziej agresywna w całej serii

FromSky
Gramowicz
12/08/2023 12:13

Czemu to ciągłe porównywanie z CP2077, przecież to inny gatunek gier i pewnie nawet po patchu od nowego DLC system będzie gorszy niż w GTA SA

Jak porównać ilość detali w mieście, jego skale i liczbę wyróżniających sie w nim lokacji to żadne GTA nie ma nawet startu, ale raz przypięta łątka dalej trzyma się mocno

dariuszp
Gramowicz
12/08/2023 09:30

Eeee... śmiesznie że ciągle autorze pijesz do CDPR ale... dokładnie tak policja działała w GTA. Pojawiali się znikąd na około Ciebie włącznie z czołgami jeżeli miałeś wystarczająco gwiazdek. Nie było limitu tego ile ich jest. I żeby było śmiesznie - wystarczyło np. delikatnie uderzyć w radiowóz i otwierali do Ciebie ogień.

W zasadzie tylko w GTA San Andreas było na to wytłumaczenie bo główny bohater był murzynem :-D

A tak na serio to wystarczy że wezmą przykład z Mafii. W Mafii jeżeli przejechałeś na czerwonym świetle to dostawałeś tylko mandat i po prostu musiałeś się zatrzymać i go zapłacić. Tak samo np. przy stłuczce. Co ma więcej sensu niż strzelanina z GTA.

Kolejny ciekawy przykład jest z Mafii 3. Miasto z tej gry jest zbudowane na przykładzie Nowego Orleanu gdzie masz bogatsze miejskie dzielnice i dużo terenów na których żyją murzyni. I policji dużo dłużej schodzi przyjechać powiedzmy do strzelaniny w biednej dzielnicy i masz czas się ulotnić.

No właśnie - ostatnia ciekawostka. W Mafii 3 przestępstwo jest zaraportowane przez pobliskiego obywatela co masz szansę powstrzymać. Następnie w obszarze jest ustawiona strefa poszukiwań. Jeżeli z niej wyjedziesz nie wpadając w oko policji - masz ich z głowy. 

W skrócie - zarówno GTA jak i Cyberpunk itp. powinny brać przykład z Mafii.




Trwa Wczytywanie