Half Life 3 wchodzi w następny etap testowania. Wyciekły nowe informacje o projekcie

Mikołaj Berlik
2024/12/30 15:00
6
0

Powstawanie gry przebiega zgodnie z planem.

Jakiś czas temu doczekaliśmy się dwudziestej rocznicy wydania Half-Life 2, podczas której do gry powróciło wiele osób. Stało się to z powodu nowej aktualizacji oraz udostępnienia produkcji za darmo. Fani serii wciąż czekają na kontynuację - właśnie pojawiły się nowe informacje odnośnie postępów w rozwoju projektu.

Half Life 3
Half Life 3

Half Life 3 - postęp w testach produkcji

Gabe Follower znany z udostępniania podobnych wieści dotyczący poprzednich gier Valve, największym tytułem w ubiegłym roku był Deadlock, opublikował na YouTube nowy film. Dotyczy on Half-Life 3, a konkretnie rozpoczęcia kolejnej fali testów produkcji. Przez ostatnie miesiące rodzina i przyjaciele pracowników Valve mieli okazję wziąć udział w sprawdzeniu tytułu. Nie dowiedzieliśmy się nowych informacji o zawartości gry, a jedynie o postępach w rozwoju.

W przeszłości Valve opóźniło premierę Half Life Alyx, czyli produkcji przeznaczonej na urządzenia VR - ukaże się ona rok później ze względu na chęć ponownego napisania fabuły. Wspomniane testy Half Life 3 mogą sugerować, że twórcy planują oficjalne ogłoszenie nowych informacji o grze. Możemy zakładać, że stanie się to podczas trwania 2025 roku.

GramTV przedstawia:

Na koniec przypomnijmy, że Half Life 3 nie otrzymał jeszcze daty premiery. Valve nie dzieli się postępami w rozwoju produkcji, lecz według Gabe’a Followera ten proces przebiega zgodnie z planem.

Komentarze
6
Stefan
Gość
Ostatni wtorek

Mhmm.. moje wyniki się może doczekają gdy jakieś niezależne studio to zrobi.

dariuszp
Gramowicz
Ostatni poniedziałek
koNraDM4 napisał:

Więc HL3 mógłby spróbować dokonać przełomu w gameplayu ale już nie fizyką więc zostaje nam formuła FPS, która teoretycznie się zmieniała mocno na przestrzeni lat ale przy wielu produkcjach wystarczy zagrać w jeden tytuł by wiedzieć mniej więcej jak się gra w inne, a reszta to szczegóły. Więc nie zdziwiłbym się gdyby FPS jako gatunek przestał być głównym motywem gameplayu w HL3. Tak jak np. Deus Ex nie jest FPSem ale w razie czego jest taka opcja (choć odradzam bo twórcy się nie przykładali do tego), a z kolei Cyberpunk miał być RPG, a stał się bardziej FPSem :D

Jeszcze raz - Alyx to była wg mnie pierwsza realna gra AAA zaprojektowana od początku na VR. Dodatkowo świetnie wykonana. I miała swój własny headset ze śledzeniem palców i mocno to wykorzystywała. I w zasadzie od premiery tej gry nikt tego nie przebił.

Dodatkowo widok z pierwszej osoby nigdy nie definiował Half-Life.

Half-Life 1 zasłynął nie tym że miał pierwszą osobę bo to nie było nic nowego ale tym że dali fabułę do FPS-a jak nigdy dotąd.

Half-Life 2 zasłyną nie tym że miał pierwszą osobę czy fabułę ale tym że używał silnik fizyczny do przechodzenia gry. Więc wykorzystywałeś fakt że przedmioty dawało się podnosić, rzucać, pchać, że mają wagę itp.

No i jak mówiłem - Half-Life: Alyx znowu do tego dorzucił pełną interakcję VR z użyciem kontrolerów które śledziły palce i pozwalały na gesty dłonim, swobodne łapanie przedmiotów itp.

Ogólnie gra ma tonę detali:

https://www.youtube.com/watch?v=8aPAl6cq1r0

koNraDM4
Gramowicz
Ostatni poniedziałek
dariuszp napisał:

Będzie dużo płaczu wśród ludzi. Dla mnie oznacza to absolutnie nic bo nie jestem przywiązany do tego aspektu gry.

Znaczy może źle się wyraziłem - generalnie tak jak lubisz nieraz wspominać każdy HL był w jakiś sposób przełomowy:

HL - przełom w narracji

HL2 - przełom w wykorzystaniu silnika fizycznego w gameplayu

HL: Alyx - tutaj może nie tyle co przełom co solidna gra na sprzęt, który (tak zgaduję) nie narzeka na nadmiar dobrych gier

Więc HL3 mógłby spróbować dokonać przełomu w gameplayu ale już nie fizyką więc zostaje nam formuła FPS, która teoretycznie się zmieniała mocno na przestrzeni lat ale przy wielu produkcjach wystarczy zagrać w jeden tytuł by wiedzieć mniej więcej jak się gra w inne, a reszta to szczegóły. Więc nie zdziwiłbym się gdyby FPS jako gatunek przestał być głównym motywem gameplayu w HL3. Tak jak np. Deus Ex nie jest FPSem ale w razie czego jest taka opcja (choć odradzam bo twórcy się nie przykładali do tego), a z kolei Cyberpunk miał być RPG, a stał się bardziej FPSem :D




Trwa Wczytywanie