Jakiś czas temu informowaliśmy Was o nowej wersji fanowskiego dodatku Might and Magic: Heroes 5.5 do dodatku Heroes of Might and Magic V: Dzikie Hordy (Tribes of the East). Dzisiaj natomiast mamy dla Was kolejny projekt o nazwie Heroes V: ARENA, tym razem tworzony przez rodzimych deweloperów, którego głównym celem jest gruntowne odświeżenie trybu wieloosobowego. Modyfikacja wprowadza do gry zupełnie nowy tryb dla dwóch graczy, w których możemy rozgrywać dynamiczne potyczki multiplayer.
Heroes V: ARENA – nowy tryb multiplayer
Co oferuje Heroes V: ARENA?
- ponad 40 nowych pól bitew;
- zmiany w sile, statystykach i umiejętnościach jednostek w celu balansu rozgrywki;
- intuicyjna mapa;
- nowe umiejętności bohaterów;
- nowy artefakt pierścień Areny;
- mapa przystosowana pod wydarzenia turniejowe;
- rework części umiejętności oraz skillwheela;
Modyfikacja jest już rozwijana od jakiegoś czasu – teraz doczekała się wersji 2.1, którą twórcy uznają za stabilną. Poniżej zamieszczamy szczegóły dotyczące samej mapy od strony technicznej (w słowach samych moderów) oraz poradnik jednego z twórców pozwalający wciągnąć się w Heroes V: ARENA.
Wiele zmian w statystykach i bonusach które dają artefakty oraz jeden nowy artefakt który nazwaliśmy "Pierścień Areny"
Pojawili się bohaterowie z nowymi umiejętnościami, na przykład:
- Tieru (Sylvan) zwiększa ilość Siły Czarów, jaką przelewa mu Arcydruid oraz poziom zaklęć, jakich używają Wielcy Druidzi
- Kilghan (Twierdza) daje Goblińskim Plugawcom umiejętność przelania many, a Goblińskim Sidlarzom umiejętność sabotażu.
Pełne oskryptowanie wszystkich aspektów rozgrywki, tak żeby ewentualne oszustwa nie były możliwe.
Zmiany w umiejętnościach bohaterów, na przykład:
- Logistyka z racji swojej bezużyteczności w rozgrywkach na arenie została całkowicie zreworkowana, jej bonus do punktów ruchu został zastąpiony tym, że dostajemy bonusowe (losowe) artefakty
- Anioł Stróż (Przystań) został mocno wzmocniony
- Ultimate Przystani, czyli Boska Szarża został zdegradowany do zwykłej umiejętności i udostępniony w drzewku Ataku
- Demony mogą połączyć Ostatni Bastion z Gniewem Piekieł, co otwiera futkę do kolejne strategii opartej na Piekielnym Ogniu.
Zmiany w umiejętnościach jednostek, na przykład:
- Przywróciliśmy nieużyte przez twórców umiejętności: Krystzałowa Łuska, czyli umiejętnośc która daje odporność na umiejętności specjalne innych jednostek, takich jak Szkodliwy Dotyk Kostuchy czy Miecz Śmierci Czarciego Lorda
- Rogaty Nadzorca wybucha w momencie śmierci zadając okolicznym jednostkom obrażenia od ognia.
- Archanioł może wskrzesić sojusznicze jednostki dwukrotnie w trakcie bitwy