CD Projekt RED zdradziło, jak duża będzie mapa w Wiedźminie 4 w porównaniu do trzeciej części serii.
The Game Awards 2024 stanęło po znakiem pierwszego zwiastuna Wiedźmina 4. Chociaż do premiery gry pozostało jeszcze wiele czasu, to CD Projekt RED już rozpoczął promocję swojej nadchodzącej gry. Reżyser Wiedźmina 4, Sebastian Kalemba i Małgorzata Mitręga, producentka wykonawcza, udzielili w ostatnich dniach wielu wywiadów, które zdradziły nowe szczegóły dotyczące przygód Ciri. Dowiedzieliśmy się z nich, że nowa historia nie złamie kanonu żadnego z zakończeń Wiedźmina 3: Dziki Gon. Twórcy opowiedzieli również o swoim podejściu, chcąc zrobić najbardziej ambitną odsłonę serii.Mimo to gracze nie muszą martwić się, że świat będzie zbyt duży i przeładowany najróżniejszymi zadaniami.
Wiedźmin 4 – jak duża będzie mapa? CD Projekt RED o długości gry
W najnowszej rozmowie w podcaście Friends Per Second od Skill Up, padło pytanie o rozmiar mapy Wiedźmina 4. Dziennikarze dopytywali się, czy nowa przygoda Ciri będzie tak duża, jak finał opowieści Geralta z Rivii, zapewniając zabawę na około 60 godzin, czy też możemy liczyć na jeszcze większą produkcję. Sebastian Kalemba zabrał w tej sprawie głos i przyznał, że ustalenie czasu potrzebnego na ukończenie gry nie jest jeszcze możliwe. Zresztą nauczeni przykładami dodatków do Wiedźmina 3, wolą unikać definiowania, jak długa będzie ich gra.
To dobre pytanie. Zanim na nie odpowiem, podzielę się zabawną anegdotą. Pamiętam, jak zastanawialiśmy się, ile godzin trzeba poświęcić na ukończenie Serc z Kamienia lub Krwi i Wina. Kiedy rzucaliśmy liczbami, mówiliśmy: „Może od pięciu do dziesięciu godzin na Serca z Kamienia”, a Krew i Wino „może od dziesięciu do piętnastu godzin”. Skończyło się na trzydziestu godzinach! Więc to jest jak „teoria chaosu”.
Reżyser gry wyznał, że nie chcą rzucać konkretnymi liczbami, gdyż nie jest to celem deweloperów. Chcą za to dostarczyć jak najlepsze doświadczenie dla graczy. Mimo to Kalemba przyznał, że mapa w Wiedźminie 4 będzie wielkości tej z trzeciej części serii. Liczba zadań będzie podobna, więc gracze znów mogą szykować na się sporych rozmiarów otwarty świat z mnóstwem zadań pobocznych i innych aktywności.
Oczywiście mamy dużo danych na temat struktury trylogii Wiedźmina, a także struktury Cyberpunka 2077 i wszystkich rozszerzeń. Korzystamy więc z tych informacji. Ale patrzymy na skalę nieco inaczej. Nie chcemy być sługami liczb.
Mapa jest mniej więcej taka sama, jeśli chodzi o rozmiar, liczbę zadań. Mogę jedynie powtórzyć, że gra będzie duża. Ale także ambicje całego zespołu są ogromne. Więc przede wszystkim chcemy dostarczyć super wciągające doświadczenie.
Stawiamy na jakość ponad ilość. Ale zdecydowanie to, co możemy obiecać – ta gra będzie dość duża. Będzie duża w porównaniu do wszystkiego, co przygotowaliśmy do tej pory. Nie mogę jednak precyzyjnie określić, czy będzie to 90%, czy może 100% rozmiarów Wiedźmina 3.
GramTV przedstawia:
Przypomnijmy, że Wiedźmin 4 nie ma jeszcze wyznaczonej daty premiery. CD Projekt RED nie podał również platform, na których pojawi się gra.
Jeżeli chcą zapełnić grę to lepiej zrobić coś na zasadzie Monster Huntera. Niech dodadzą potwory na które można polować i niech to nie będą sztywne questy.
Silverburg
Gramowicz
Wczoraj 17:27
Kawalerzysta napisał:
I git. Pozostaje czekać cierpliwie.
Jestem zdecydowanie za dużą ilością zadań i misji pobocznych. Jedyne czego nie lubiłem, to "skarby" to odhaczenia na mapie. Do dzisiaj na myśl o Skellige dostaję drgawek.