Creative Assembly uraczyło nas obszernym wprowadzeniem do mechanik Grand Cathay w Total War Warhammer 3.
Kolejny świetny dzień dla wszystkich, którzy nie mogą doczekać się zabawy z Total War: Warhammer III. Creative Assembly opublikowało kolejnego bloga dotyczącego frakcji Grand Cathay, tym razem kompleksowo wprowadzając nas w ogólne mechaniki frakcji. Style rozgrywki uzależnione będą oczywiście od wyboru poszczególnego Legendarnego Lorda, jego bonusów i miejsca startowego, ale warto przyjrzeć się podstawom.
Zanim jednak do nich przejdziemy, warto wspomnieć o tym, co widzimy na załączonych na blogu screenach, a twórcy o tym nie wspomnieli. W opisie jednego z budynków wymieniono frakcję Ogrów, które zostały potraktowane na równi z Norską. Obok tego interfejs wskazuje na osobne współczynniki stopnia skażenia w prowincjach dla każdego z Bogów Chaosu.
Grand Cathay w Total War Warhammer 3 – wprowadzenie do mechanik
Pierwszą z opisanych mechanik jest Harmonia. Ta jest absolutną podstawą sprawowania władzy we frakcji i to do niej będziemy dążyć podczas rozgrywki. Nasze zadanie utrudni fakt, że pełną harmonię zakłóci każdy nowy budynek, jednostka czy lord. Odstępstwo od ideału utrudni nasze starania poprzez stosowne kary, także dla kontroli nad prowincjami. Jednak jeśli uda nam się utrzymać w centrum, to otrzymamy możliwość użycia specjalnej umiejętności. Ta pozwoli przyzwać duchy dawno zmarłych przodków, by pomogły w walce.
Boksowanie się z idealną równowagą odczujemy także przy korzystaniu z Kompasu Wu-Xing. Wbudowane w święte miasto narzędzie zaoferuje nam dostęp do Wiatrów Magii, aczkolwiek podczas zabawy będziemy mogli też wykorzystać go w bardziej konkretnych celach. Każdy z czterech kierunków kompasu poświęcony jest innemu obszarowi zabawy – skierowanie go w konkretnym kierunku wzmacnia przeznaczone dla niego premie, ale osłabia je na pozostałych polach. Umiejętne zarządzanie ma tu być kluczem, gdyż gra nałoży limit skrętu dla kompasu.
Jak na frakcję inspirowaną Państwem Środka przystało, Grand Cathay handlem stoi. W odpowiedniej monetyzacji tego stanu rzeczy pomoże mechanika Ivory Road. W każdej chwili będziemy mogli wysłać karawanę kupiecką do określonego miasta. Ta podczas podróży nie tylko zapewni nam wizję i odpowiednie dane wywiadowcze, ale może spotkać się z masą nieoczekiwanych okoliczności. Karawana funkcjonuje jak mała armia, więc wrogowie mogą na nią napadać, wypowiadając nam tym samym wojnę. Jeśli karawana przegra potyczkę, to zostanie zniszczona. Naszym zadaniem jest dowieźć kupców do celu i odebrać zapłatę, przy okazji podejmując ważne wybory wynikające z czynników losowych. We wszystkim pomoże specjalny nowy lord z niebieskim drzewkiem talentów, które uzupełniono o premie dla karawan. Po dotarciu (lub fiasku) jednej wyprawy, będziemy mogli wysłać kolejną.
GramTV przedstawia:
Wisienką na torcie okazuje się tu Great Bastion. Ogromny mur na północy Wielkiego Kataju. Ten korzysta z trzech bram, na które będą nieustannie szturmować siły Chaosu. Naszym zadaniem będzie nie tylko utrzymanie bastionu, ale też neutralizowanie zagrożenia w zarodku. Tym samym musimy nie tylko nieustannie umacniać mur, ale też wysyłać zbrojne ekspedycje za niego, by odeprzeć Chaos, nim przygotuje się do natarcia. Wszystkie trzy bramy współdzielą unikalne drzewko budynków, a rozbudowanie ich do maksimum skróci czas odnowienia KompasuWu-Xing. Przekroczenie muru będzie miało katastrofalne skutki dla Harmonii, więc będziemy bawić się zawsze z jednym okiem skierowanym na północ.
Jak wcześniej wspomniałem, także drzewko rozwoju technologicznego będzie miało ogromny wpływ na utrzymanie Harmonii. Jak łatwo zauważyć na załączonym powyżej obrazku, to rozgałęzia się wielokrotnie, ale często też łączy w centralnym punkcie. Każde rozgałęzienie kieruje nas kolejno w stronę Yin i Yang, a naszym zadaniem będzie odpowiednie rozplanowanie drzewka i utrzymanie go jak najbliżej centrum. Zadanie utrudnią preferencje poszczególnych Legendarnych Lordów, kompozycja naszej armii oraz kuszące nagrody po osiągnięciu kilku skrajnych kierunków. Ostatecznie wszystko sprowadza się do utrzymania zdolności duchów przodków aktywnej dla kluczowych starć, więc będziemy mieć tu sporą dowolność.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!