Jaka przyszłość gier na PlayStation 6? Sony zwalnia pracowników w dziale produkcji nośników fizycznych

Krzysztof Żołyński
2024/07/02 20:00
2
0

Żyjemy w czasach streamingu i zwiększającego się zainteresowania mediami cyfrowymi. Coraz więcej firm ogranicza produkcję i wydawanie swoich produktów na płytach. Teraz dołącza do nich Sony.

Sony podjęło decyzję o poważnym ograniczeniu produkcji nośników cyfrowych Blu-ray, a także zmniejszania ilości i nakładów wydawnictw na fizycznych nośnikach. Bez wątpienia jest to wynik zmniejszonego zainteresowania użytkowników takimi wydaniami i wzmożonej przesiadki na źródła cyfrowe i konsumpcji filmów i seriali wprost z platform streamingowych.

 PlayStation
PlayStation
https://pixabay.com/photos/computer-games-game-console-baby-6578101/

PlayStation 6 tylko w wersji digital?

Wielu obserwatorów zauważa, że takie decyzje wynikają też z planów dużych koncernów chcących w ten sposób wymuszać na użytkownikach rezygnację z fizycznych nośników i zastępowanie ich abonamentami i subskrypcjami, w przypadku których, tak naprawdę nie stajemy się właścicielami otrzymanych filmów czy też gier.

W każdym razie Sony uszczupliło załogę zajmującą się produkcją nośników o 250 osób. W tej chwili zatrudnionych jest tam 670 ludzi, ale nie wiadomo, czy Sony nie będzie decydowało się na kolejne cięcia i ograniczanie liczby pracowników.

GramTV przedstawia:

Nie jest jasne, co to oznacza dla przyszłości Sony, ale wielu wnioskuje, że oznacza to, że w nadchodzącym sprzęcie opracowanym przez Sony będziemy w mniejszym stopniu skupiać się na nośnikach fizycznych, co może nawet sprawić, że PlayStation 6 stanie się urządzeniem w pełni cyfrowym.

W gej sytuacji oczywiste staje się pytanie co z przyszłością gier wydawanych na konsole i czy PlayStation 6 zostanie pozbawione napędu umożliwiającego uruchamianie gier z płyt?

Komentarze
2
YaReX
Gramowicz
05/07/2024 18:39

Ostatni akapit tekstu:

W gej sytuacji oczywiste (...)

:-)

dariuszp
Gramowicz
02/07/2024 21:37

Nikt tego nie wymusza. Dane historyczne pokazują że sprzedaż gier w formie cyfrowej rośnie procentowo względem nośników fizycznych.

Po co mam biegać do sklepu? A jak firma zakończy wsparcie urządzenia to i tak gra nie zadziała. Zwłaszcza te z komponentem online. Czyli prawie wszystko dzisiaj.