Na pełniejsze wyniki sprzedaży będziemy musieli jeszcze poczekać, ale już teraz pojawiają się pierwsze analizy.
Na Assassin’s Creed Shadows ciąży spora odpowiedzialność, aby utrzymać Ubisoft na powierzchni po ostatnich kilku porażkach studia. Jeszcze podczas ubiegłego weekendu francuski deweloper pochwalił się, że po najnowszą odsłonę popularnej serii sięgnęło 2 miliony graczy. Studio unika podawania konkretnych danych dotyczących sprzedaży gry, jedynie uwzględniając tych graczy, którzy uruchomili tytuł (również w ramach abonamentu Ubisoft+, jak i prawdopodobnie tych, którzy włączyli Assassin’s Creed Shadows, ale po niecałych dwóch godzinach grania zwrócili ją na Steamie lub innej platformie). Mimo to analitycy opierając się na własnych danych, próbują wywnioskować, jak przebiega sprzedaż gry w pierwszych dniach od premiery. Do sprawy odniósł się Rhysa Elliotta z grupy MIDiA Research, który ma kilka ciekawych przemyśleń dotyczących debiutu nowego Assassin’s Creed.
Assassin’s Creed Shadows
Assassin’s Creed Shadows – gra osiąga niezłe wyniki, ale nie uratuje Ubisoftu?
Już na wstępie swojego długiego wpisu w serwisie LinkedIn twierdzi, że gra „nie jest wybawieniem, którego Ubisoft tak bardzo potrzebuje”. Dodał, że gra na Steam radzi sobie lepiej od poprzednich odsłon serii, jednak uważa, że „liczba graczy to kiepski punkt odniesienia – zaciemnia obraz sytuacji”.
Według jego szacunków, na dzień 22 marca, Assassin’s Creed Shadows sprzedało się w nakładzie miliona egzemplarzy na PlayStation 5 oraz PC. Na konsoli Sony sprzedaż miała wynieść 711,7 tysięcy, zaś na Steam 288,8 tysięcy. Do samych wyników z komputerów należy również doliczyć sprzedaż w sklepie Ubisoftu. Nie poznaliśmy również wyników z Xboxa. Mimo to sama sprzedaż gry przekroczyła już milion kopii tylko na tych dwóch platformach.
Analityk uważa, że „niemal na pewno gra jeszcze się nie zwróciła”. Nie ma się co dziwić, skoro Ubisoft przeznaczył na produkcję Assassin’s Creed Shadows od 250 do 350 milionów dolarów.
Dodaje, że wyniki na Steam są rozczarowujące, gdyż to pierwsza gra z serii Assassin’s Creed od ponad czterech lat (nie uwzględniając mniejszego AC Mirage). Co ciekawe, inna głośna gra osadzona w feudalnej Japonii, czyli Ghost of Tsushima w wersji na PC sprzedała się dwa razy lepiej na platformie Valve. Sprzedaż portu hitu z PlayStation 4 szacowana jest na 457,3 tysiące egzemplarzy, z kolei Assassin’s Creed Shadows w ciągu pierwszych trzech dni od premiery miał znaleźć na Steam 310,3 tysięcy nabywców.
Dla porównania Monster Hunter Wilds sprzedało się niemal dziesięć razy lepiej, znajdując 3,7 mln nabywców w ciągu trzech pierwszych dni od premiery. Hit Capcomu na PlayStation 5 sprzedał się w 1,7 mln kopii, zaś Assassin’s Creed Shadows w 711,7 tysięcy w analogicznym okresie. Z kolei Split Fiction sprzedał się na Steam w nakładzie 882,5 tysiąca, pomimo oferowania friend passa, który pozwala graczom na zapraszanie do gry drugiej osoby całkowicie za darmo.
GramTV przedstawia:
Nieco inne spojrzenie na popularność Assassin’s Creed Shadows rzucił Tom Henderson. Jego informatorzy zdradzili mu, że po dwóch dniach od premiery w grę zagrało 2,22 mln graczy, co jest drugim wynikiem po AC Valhalla z 2,55 mln graczy po pierwszym dniu od premiery. Z kolei AC Odyssey miało tylko 430 tysięcy graczy po pierwszym dniu od swojego debiutu. Dziennikarz dodał, że Assassin’s Creed Shadows może liczyć na około 6 mln graczy w pierwszym miesiącu od premiery. Dla porównania AC Valhalla miało 8 mln graczy, a Odyssey 4,3 mln graczy w analogicznym okresie.
Niektórzy powątpiewają w te statystyki, biorąc pod uwagę rekord Assassin’s Creed Shadows na Steam, który wynosi 64 tysiące graczy jednocześnie bawiących się przy tym tytule. Henderson zaznacza, że dzienne rekordy aktywności to zazwyczaj od 15 do 25% ogólnej liczby graczy, która uruchamia grę tego samego dnia. Podkreślił także, że wersja na PC odpowiada za około 20% wszystkich graczy.
Musiałem usunąć oryginalny post o Valhalla/Shadows, ponieważ opierałem się na wiki Valhalla, a ta zawierała nieścisłości.
Dane zza kulis (źródła Ubisoft):
Liczba graczy pierwszego dnia Valhalli = 2,55 mln
Liczba graczy w Odyssey Day 1 = 430 000
Liczba graczy drugiego dnia Shadows = 2,2 mln
Shadows powinno mieć około 6 mln graczy w pierwszym miesiącu. Valhalla miała 8 mln, a Odyssey 3,4 mln w pierwszym miesiącu.
Wczytywanie ramki mediów.
Przypomnijmy, że Assassin’s Creed Shadowszadebiutowało na rynku 20 marca 2025 roku. Produkcja Ubisoftu pojawiła się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Ale wiecie że większość graczy gra w AC na Uplay (czy jak to tam się teraz nazywa) a nie na Steamie?
Jeszcze dla kontekstu Oddyseja miała minimalnie lepsze wyniki na steamie na premiere tylko wtedy steam miał 2.5 razy mniej aktywnych użytkowników a edycje pudełkowe z kodem wyłącznie uplay istniały na PC. Teraz steam to 80-90% sprzedaży na PC. Gra jest całkowitą klapą przy takich wynikach.
ZubenPL
Gramowicz
Wczoraj 11:57
Alberich napisał:
Ale wiecie że większość graczy gra w AC na Uplay (czy jak to tam się teraz nazywa) a nie na Steamie?
Bzdura tak było gdy edycje pudełkowe jeszcze istniały i miały kod do Uplay. Jedyne kto gra na Uplay to osoby co kupiły abonament a to daje mniej niż 1/3 zysku że sprzedanej kopii.
Alberich
Gość
Wczoraj 07:31
Ale wiecie że większość graczy gra w AC na Uplay (czy jak to tam się teraz nazywa) a nie na Steamie?