Jakie będą rozmiary gier na Switch 2? Nintendo uspokaja

Jakub Piwoński
2025/04/05 17:00
2
0

Obawy zostały rozwiane.

Nintendo ujawnili rozmiary gier na nadchodzącą konsolę Switch 2, rozwiewając obawy graczy o szybko zapełniającą się pamięć urządzenia. Konsola oferuje 256 GB pamięci wewnętrznej – osiem razy więcej niż jej poprzednik. Choć wiele osób obawiało się, że większa rozdzielczość 4K i wyższa jakość wizualna gier będą prowadzić do znacznego wzrostu rozmiarów plików, okazuje się, że początkowe tytuły nie zajmują aż tak dużo miejsca.

Mario Kart World
Mario Kart World

Ile “ważyć” będą gry na Switch 2?

Z danych opublikowanych przez japoński sklep My Nintendo Store wynika, że największa gra startowa, Mario Kart World, zajmuje 23,4 GB, co stanowi zaledwie 10% pamięci konsoli. Dla porównania, jest to ponad dwukrotnie więcej niż rozmiar Mario Kart 8 Deluxe z DLC, który wynosił 11,3 GB. Inne tytuły, takie jak Donkey Kong Bananza (10 GB), Super Mario Party Jamboree (7,7 GB) oraz Kirby and the Forgotten Land (5,7 GB), również nie wymagają zbyt dużej przestrzeni.

GramTV przedstawia:

Również aplikacja Nintendo Classics: GameCube, umożliwiająca graczom dostęp do klasyków GameCube przez subskrypcję Switch Online + Expansion Pack, jest niewielka – ma zaledwie 3,5 GB w momencie premiery. Dodatkowo, rozmiar tej aplikacji będzie rósł stopniowo, w miarę dodawania nowych gier, w tym The Legend of Zelda: The Wind Waker, F-Zero GX i SoulCalibur II.

Warto przypomnieć, że Switch 2 obsługuje technologię Nvidia DLSS, która pozwala na skalowanie gier do wyższej rozdzielczości bez zauważalnego spadku wydajności. Dzięki temu gry mogą mieć mniejsze rozmiary plików, jednocześnie zachowując wysoką jakość wizualną. Z kolei, przypominając o wcześniejszych informacjach, w konsoli zastosowano 8-calowy ekran LCD, co było decyzją mającą na celu obniżenie kosztów produkcji.

Komentarze
2
tupolew519
Gramowicz
07/04/2025 14:45

Ciekawe.

dariuszp
Gramowicz
06/04/2025 01:45

Na Switch kupiłem jedną dużą kartę pamięci i mam na niej dosłownie całą swoją bibliotekę gier. Zakładam że ze Switch 2 będzie dokładnie to samo. Chyba że deweloperom odwali jak to jest z niektórymi firmami które mają w nosie jakąkolwiek optymalizację assetów i dostajemy gry po 200+ GB.