YouTube wprowadza kolejną kontrowersyjną opcję. Tym razem dotyczą one widzów korzystających z aplikacji na telewizorach.
Lubicie oglądać YouTube na swoim smart TV? Wkrótce będzie mniej przyjemnie, ponieważ streamer doda do tej usługi niemożliwe do pominięcia 30-sekundowe reklamy do treści oglądanych na telewizorach. Teraz zamiast dwóch 15-sekundowych reklam, widzowie telewizyjni zobaczą jedną trwającą 30 sekund. Najlepsze filmy na platformie dostaną taką reklamę, której nie można będzie pominąć.
Jak poinformował YouTube, ponad 150 milionów unikalnych widzów w Stanach Zjednoczonych oglądało YouTube i YouTube TV na telewizorach w grudniu 2022 r. Jest to najczęściej oglądana usługa na ekranach telewizorów w USA zarówno na platformach streamingowych, jak i tradycyjnych sieciach telewizyjnych, dlatego firma chce wprowadzić dłuższe reklamy (15-sekundowe reklamy też będą się pojawiać). Podobny trend ma też występować w Europie.
Coraz więcej widzów ogląda YouTube na największym ekranie w swoim domu. Widzowie – zwłaszcza młodsi – nie rozróżniają już rodzaju treści, które oglądają. — powiedział Neal Mohan, dyrektor generalny YouTube.
GramTV przedstawia:
Oprócz 30-sekundowych reklam niemożliwych do pominięcia firma zapowiedziała, że rozpocznie testowanie „Pause Experiences” w YouTube na telewizorach. Będą one wyświetlać reklamy widzom za każdym razem, gdy zatrzymają film.
YouTube wprowadza kolejną kontrowersyjną opcję
Google naciska coraz mocniej na reklamy, co nie jest zaskoczeniem, ponieważ firma zarobiła na nich w zeszłym roku aż 29,2 mld dolarów. Jest to przyrost o 11% w stosunku do 2021 roku.
Gry, filmy, seriale, komiksy, technologie i różne retro
graty. Lubię także sprawdzać co słychać w kosmosie. Kiedy przytrafia się okazj wyjeżdżam w podróże dalekie lub bliskie i robię tam masę zdjęć.
Z jednej strony to zrozumiałe, że usługa musi na siebie zarabiać ale z drugiej strony reklamy już teraz są bardzo uciążliwe na tej platformie (szczególnie jak ogląda się krótkie materiały gdzie zdarzało mi się dostać dwie dłuższe reklamy przed filmikiem jak i kolejne dwie tyle, że krótsze 3 minuty po uruchomieniu materiału trwającego 10-15 minut) więc jak dla mnie to zagrywka by więcej osób kupiło YT premium.