Ubisoft miał zignorować większość przedkładanych przez pracowników postulatów. W pół roku odeszło ponad 100 osób.
Ubisoft miał zignorować większość przedkładanych przez pracowników postulatów. W pół roku odeszło ponad 100 osób.
Jeśli należycie do grona miłośników gier Ubisoftu, to najprawdopodobniej na nowe z nich będziecie musieli poczekać znacznie dłużej. Serwis Axios opublikował raport dotyczący problemów kadrowych w kanadyjskich oddziałach firmy. Wynika z niego, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy biura w Toronto i Montrealu straciły ponad 100 pracowników, w tym doświadczonych i kluczowych projektantów. Opustoszały zarówno zespoły projektowe pracujące nad Far Cry 6, jak i Assassin’s Creed Valhalla.
Powodem istnego exodusu jest podejście włodarzy firmy, do oczekiwań pracowników. Mówiąc konkretnie, ignorancja wobec zmian, których domagali się deweloperzy po niedawnych aferach w firmie. Brak zrozumienia pomiędzy górnym a najniższym szczeblem skłoniło twórców do zmiany pracodawcy, co może zauważalnie wpłynąć na tempo produkcji gier. Axios zaznacza, że Ubisoft stracił wielu projektantów odpowiedzialnych za popularne mechaniki rozgrywki, przez co musi szukać wsparcia poza strukturami firmy.
Przedstawiciele Ubisoftu zaprzeczają przywołanym doniesieniom i chociaż zaznaczają, że w ostatnim czasie wielu pracowników porzuciło firmę, to zjawisko ma być porównywalne z innymi gigantami branży.