Kanadyjskie studia Ubisoftu pustoszeją. Raport sugeruje opóźnienia w produkcji

LM
2021/12/21 12:16
4
0

Ubisoft miał zignorować większość przedkładanych przez pracowników postulatów. W pół roku odeszło ponad 100 osób.

Kanadyjskie studia Ubisoftu pustoszeją. Raport sugeruje opóźnienia w produkcji

Jeśli należycie do grona miłośników gier Ubisoftu, to najprawdopodobniej na nowe z nich będziecie musieli poczekać znacznie dłużej. Serwis Axios opublikował raport dotyczący problemów kadrowych w kanadyjskich oddziałach firmy. Wynika z niego, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy biura w Toronto i Montrealu straciły ponad 100 pracowników, w tym doświadczonych i kluczowych projektantów. Opustoszały zarówno zespoły projektowe pracujące nad Far Cry 6, jak i Assassin’s Creed Valhalla.

Powodem istnego exodusu jest podejście włodarzy firmy, do oczekiwań pracowników. Mówiąc konkretnie, ignorancja wobec zmian, których domagali się deweloperzy po niedawnych aferach w firmie. Brak zrozumienia pomiędzy górnym a najniższym szczeblem skłoniło twórców do zmiany pracodawcy, co może zauważalnie wpłynąć na tempo produkcji gier. Axios zaznacza, że Ubisoft stracił wielu projektantów odpowiedzialnych za popularne mechaniki rozgrywki, przez co musi szukać wsparcia poza strukturami firmy.

GramTV przedstawia:

Przedstawiciele Ubisoftu zaprzeczają przywołanym doniesieniom i chociaż zaznaczają, że w ostatnim czasie wielu pracowników porzuciło firmę, to zjawisko ma być porównywalne z innymi gigantami branży.

Komentarze
4
alex1112
Gramowicz
23/12/2021 14:13

W Kanadzie bez obywatelskiego kodu QR (zwanego na tej mądrości etapu przepustką Cowidową) nie da się w wielu miejscach podjąć roboty. Sporo firm już popłynęło, bo ludzie ( zwłaszcza specjaliści i fachowcy) mówią "nie".

Usunięty
Gramowicz
21/12/2021 20:59
dariuszp napisał:

Ja tak wrzucę info że Ubisoft ma 19000 pracowników.

Dla porównania CDPR robił Wiedźmina w 270 osób a Cyberpunka mając koło 1000.

100 osób to pewnie miesięczna rotacja.

Pytanie o jakich 100 pracownikach mówimy. Jeśli o tych niższego szczebla, to owszem masz rację. Ale jeśli to osoby decyzyjne i doświadczone, to jest problem. Zwłaszcza, że mowa o DWÓCH studiach.

dariuszp
Gramowicz
21/12/2021 18:40

Ja tak wrzucę info że Ubisoft ma 19000 pracowników.

Dla porównania CDPR robił Wiedźmina w 270 osób a Cyberpunka mając koło 1000.

100 osób to pewnie miesięczna rotacja.




Trwa Wczytywanie