Kluczowa mechanika w STALKER 2: Heart of Chornobyl nie działa poprawnie. Twórcy pracują nad naprawieniem błędów

Adam "Harpen" Berlik
2024/11/22 16:00
3
0

Gracze narzekają na system A-Life.

Wczoraj informowaliśmy o podziękowaniach GSC Game World STALKER 2: Heart of Chornobyl oraz planach na poprawienie niedociągnięć. Jak się okazuje, wiele graczy ma problemy z różnymi elementami gry, a jedną z bardziej rzucających się w oczy w tej kwestii mechanik jest system A-Life.

STALKER 2: Heart of Chornobyl
STALKER 2: Heart of Chornobyl

STALKER 2: Heart of Chornobyl - problemy z symulacją otoczenia

W STALKER 2: Heart of Chornobyl jedną z kluczowych mechanik jest A-Life, czyli system wpływający na zachowanie otoczenia oraz znajdujących się w pobliżu gracza potworów, który ma na celu ożywienie świata oraz wprowadzenie do rozgrywki elementu nieprzewidywalności. Jakiś czas temu nazwa A-Life została zastąpiona tekstem “Zaawansowana sztuczna inteligencja wrogów, którzy sprawią trudności nawet najlepszym graczom.”

GramTV przedstawia:

Wśród wielu graczy STALKER 2: Heart of Chornobyl ta zmiana wydawała się niepokojąca, jednak twórcy wyjaśnili powód zmiany nazwy. System nie został usunięty, lecz z powodu problemów jego rola została zmniejszona. Symulacja otoczenia miała miejsce jedynie w obszarze znajdującym się najbliżej gracza, z tego powodu przeciwnicy pojawiali się w zbyt dużych ilościach. Na oficjalnym Discordzie twórcy wyjaśnili, że pracują nad poprawieniem tego elementu gry.

Przypomnijmy, że STALKER 2: Heart of Chornobyl został udostępniony na PC i Xbox Series X/S 20 listopada 2024 roku. Zachęcamy do przeczytania naszej recenzji, w której przyznaliśmy produkcji notę 7,5/10.

Komentarze
3
Silverburg
Gramowicz
Dzisiaj 17:59
dariuszp napisał:

Recenzje to był problem dla którego postanowiłem na razie nie kupować gry.

Ten system sprawiał że jak za dawnych czasów z popsutym systemem policji w Cyberpunk 2077 - potwory by się pojawiły po prostu na około Ciebie. Tak zniką. 

Dobry przykład to pierwszy Stalker. Głodne psy są koło mostu zaraz przy starcie gry. I jak poczekamy to możemy się spodziewać że nagle przybiegnie parę zmutowanych warchlaków i zaatakuje psy. A my będziemy OK jeżeli się nie zbliżymy. 

W Monster Hunter tak z potworami jest. Nie policzę nawet ile razy goniłem się po mapie z potworem próbując go dobić by nagle drugi potwór zaatakował tego na którego polowałem.  

Devilijho mówi "cześć" :D

dariuszp
Gramowicz
Dzisiaj 17:32

Recenzje to był problem dla którego postanowiłem na razie nie kupować gry.

Ten system sprawiał że jak za dawnych czasów z popsutym systemem policji w Cyberpunk 2077 - potwory by się pojawiły po prostu na około Ciebie. Tak zniką. 

Dobry przykład to pierwszy Stalker. Głodne psy są koło mostu zaraz przy starcie gry. I jak poczekamy to możemy się spodziewać że nagle przybiegnie parę zmutowanych warchlaków i zaatakuje psy. A my będziemy OK jeżeli się nie zbliżymy. 

W Monster Hunter tak z potworami jest. Nie policzę nawet ile razy goniłem się po mapie z potworem próbując go dobić by nagle drugi potwór zaatakował tego na którego polowałem.  

ZubenPL
Gramowicz
Dzisiaj 16:41

Ale kręcą każdy kto grał zauważy że tego systemu nie ma w ogóle w obecnej wersji gry. Jest zwykły reps potworów obok gracza, wydali po prostu niekończony produkt bez kluczowych funkcji a teraz mydlą oczy. 




Trwa Wczytywanie