Kontrowersyjne menu Starfielda. Deweloperzy wyśmiewają byłego producenta World of Warcraft i Diablo 2

Radosław Krajewski
2023/08/21 11:15
6
0

Jak się nie ma do czego przyczepić, to i ekran startowy dobry.

Już tylko kilkanaście dni dzieli nas od premiery wczesnego dostępu Starfielda. Wyczekiwana gra Bethesdy jest już dostępna do pobrania na konsolach Xbox i na PC za pośrednictwem Microsoft Store. Recenzenci otrzymali już dostęp do gry, a pierwsze opinie trafią do sieci w ostatni dzień sierpnia. W weekend najgłośniejszym tematem stało się menu Starfielda, którego zrzut pojawił się w mediach społecznościowych. Mark Kern, były producent World of Warcraft, Diablo 2 i StarCrafta skrytykował wygląd ekranu startowego, który jego zdaniem jest objawem lenistwa twórców, którzy do ostatniej chwili pracowali nad grą, nie znajdując czasu na dopieszczenie pierwszego interaktywnego ekranu. Wywołało to falę kontrowersji, a niektórzy deweloperzy postanowili skrytykować opinię Kernego i stanąć w obronie Bethesdy.

Kontrowersyjne menu Starfielda. Deweloperzy wyśmiewają byłego producenta World of Warcraft i Diablo 2

Fizjonomia ekranów startowych.

Ekran startowy gry może wiele powiedzieć o tym, jak bardzo spieszył się zespół i jak bardzo byli dumni ze swojej pracy.

Ekran startowy Starfield pokazuje pospieszne terminy premiery przez przepracowany zespół pasjonatów lub zespół, który nie dba o ten element.

Ekran startowy jest często wykonywany na samym końcu prac.

Zespoły są zbyt zajęte tworzeniem samej gry.

Dość często zdarza się, że ekran startowy całkowicie się zmienia, gdy gra jest wysyłana lub gdy pojawia się pierwsza łatka.

Zespoły, które są dumne ze swojej pracy, chcą pokazać się z dobrej strony i często robią menu ponownie tuż przed premierą gry.

Wczytywanie ramki mediów.

Deweloperzy i gracze krytykują słowa Marka Kerny’ego

Wiele osób skrytykowało byłego producenta za jego słowa, uważając, że menu nie musi zachwycić graczy, a być przede wszystkim funkcjonalne i przejrzyste. W komentarzach podali przykład wielu gier, których ekran startowy był skromny, ale same produkcje zbierały często maksymalne noty nie tylko od recenzentów, ale również graczy.

Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Do sprawy odniósł się także szef działu wydawniczego Bethesda Softworks, Pete Hines, który stwierdził, że menu Starfielda wygląda tak, jak zaprojektowali to twórcy już wiele lat temu. Dodał, że Kerny zachował się nieprofesjonalnie kwestionując prace deweloperów.

Albo zaprojektowali tak, jak chcieli, i to było nasze menu od wielu lat i było jedną z pierwszych rzeczy, które ustaliliśmy.

Posiadanie opinii to jedno. Kwestionowanie „troski” dewelopera, ponieważ zrobiłbyś to inaczej, jest wysoce nieprofesjonalne ze strony innego „dewelopera”.

Wczytywanie ramki mediów.

Sytuację skomentowało również studio InXile Entertainment należące do Microsoftu. W skasowanym już poście (via. Reddit) w sarkastycznym tonie odnieśli się do słów Kernego, zapewniając graczy, że teraz bardziej skupią się na tworzeniu menu, nawet jeżeli będzie się to odbywać kosztem długości gry.

Przenosimy wszystkie zasoby deweloperskie z gry na ekran startowy. Kampania potrwa 45 minut, ale menu będzie trwało ponad 20 godzin.

Przypomnijmy, że Starfield zadebiutuje już 6 września. Produkcja pojawi się wyłącznie na komputerach osobistych i Xbox Series X/S.

Komentarze
6
YoshiroPL
Gramowicz
22/08/2023 01:19

Nie rozumiem o co sie tak spinać, to tylko ekran startowy xd

Niakadan
Gramowicz
21/08/2023 14:13

Serio przyczepić się o to już ludziom  się nudzi i nie mają o co się przyczepić i przycepiają o pierdołę 

Kafar
Gramowicz
21/08/2023 13:55

No tak, nędzne menu bo nie ma wywalonych okien o DLC do kupienia czy wyskakującego okna aby kupić Game Pass. Skandal. Zresztą ktoś tam podał inne manu gry. Ja uwielbiam minimalistyczne manu startowe w grze. Rozumiem że te koleś lubi spędzać dużo czasu patrząc na manu. Ja tam klikam ustawienia i start :D




Trwa Wczytywanie