Larian Studios stawia na własne marki i pracuje obecnie nad dwiema nowymi grami

Mikołaj Ciesielski
2024/04/19 13:05
6
1

Belgijski zespół jest wyraźnie podekscytowany swoimi kolejnymi projektami.

Jakiś czas temu informowaliśmy, że kolejna produkcja twórców Baldur’s Gate 3 prawdopodobnie również zadebiutuje najpierw w programie Early Access. Tymczasem okazuje się, że Larian Studios pracuje obecnie nie nad jedną, ale aż dwiema nowymi grami. Zgodnie z przekazanymi informacjami belgijski zespół zamierza skupić się na rozwijaniu własnych marek.

Larian Studios stawia na własne marki i pracuje obecnie nad dwiema nowymi grami

Larian Studios pracuje aż nad dwiema nowymi grami. Belgijski zespół rozwija własne marki

Larian Studios podzieliło się swoimi planami w najnowszym komunikacie na Steam, w którym zapowiedziano również nową aktualizację do Baldur’s Gate 3. W segmencie poświęconym przyszłości deweloperzy podkreślili natomiast, że możliwość stworzenia gry osadzonej w uniwersum Dungeons & Dragons była dla całego zespołu „spełnieniem marzeń”. Studio przypomniało jednak, że nie zamierza pracować nad Baldur’s Gate 4, ani dodatkami do Baldur’s Gate 3.

Jako niezależne studio działające od 1996 roku, cenimy sobie swobodę podążania za naszą kreatywnością, gdziekolwiek nas ona zaprowadzi. W tym przypadku, po sześciu latach spędzonych w Zapomnianych Krainach oraz wielu dyskusjach i rozważaniach, postanowiliśmy wykorzystać okazję i rozwijać nasze własne marki. Obecnie pracujemy nad dwoma nowymi projektami i jesteśmy bardzo podekscytowani tym, co czeka nas w przyszłości – czytamy w komunikacie.

Larian Studios zaznacza, że prace nad nowymi grami wciąż znajdują się na wczesnym etapie. Belgijski zespół zapewnia również, że w ich nadchodzących produkcjach również pojawią się elementy, za które gracze pokochali Baldur’s Gate 3. Deweloperzy zamierzają bowiem tworzyć „wciągające doświadczenia”, które będą kształtowane przez wybory użytkowników.

GramTV przedstawia:

Nie wiem, czy nam się to uda, ale patrząc na nasze plany dotyczące narracji, oprawy wizualnej i rozgrywki, myślę, że projekty, nad którymi obecnie pracujemy, będą naszymi najlepszym dziełami w historii. Jestem podekscytowany jak dziecko oglądające kluczowe obrazy, chcę pokazać je wszystkim już teraz i narzekam z frustracji, że muszę czekać, aż wszystko zacznie działać. Tak, to jest hype, ale to dlatego, że to naprawdę wygląda i zapowiada się świetnie – dodał Swen Vincke, szef Larian Studios.

Na koniec przypomnijmy, że Baldur’s Gate 3 dostępne jest obecnie na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Jeśli natomiast jesteście ciekawi naszej opinii na temat wspomnianego tytułu, to zapraszamy Was do lektury: Recenzja Baldur’s Gate 3 – Z godnością i humorem.

Komentarze
6
MisticGohan_MODED
Gramowicz
20/04/2024 18:06

Szkoda, że Hasbro zrobiło co zrobiło i teraz szuka frajera który zrobi nową część która chociaż w części dorówna 3... no nic zobaczymy co nowego zaprezentuje Larian. Słyszałem że niekoniecznie związane z fantasy.

Kocham życie jako gracz
Gramowicz
19/04/2024 21:14
Muradin_07 napisał:

Oj człowieku... gdybyś Ty wiedział ile rzeczy mam rozpisanych na to, aby "lud gramowy rósł w siłę i był piękny jak za dawnych, cedepowych czasów". Ale jak widać niestety pewna siła sprawia, że te wszystkie plany oraz elementy nadal leżą w lodówce i czekają na swoją kolej.

Bo prawda jest taka - siedzę już w tym "biznesie" po stronie redakcyjnej jakieś nieco ponad 10 lat, na samym gram.pl jestem jeszcze od czasów forum CD Projektu. Przeżyłem wiele różnych rewolucji, zmian "na górze", różnych naczelnych oraz pomysłów na społeczność. I nie ma co się tutaj jakoś mocno kryć z powiedzeniem, że kilka decyzji z wielu lat mocno uderzyło w społeczność gramu tutaj na miejscu - na stronie. Właściwie niedziałającego już Forum po "zniknięte" Blogi oraz inne cuda, które wydarzyły się w międzyczasie. 

Jednak mimo wszystko nadal mam nadzieję, że pewne rzeczy przywrócić się uda. Prędzej, później, ale się uda. Od momentu, gdy rozpoczęły się grubsze prace nad serwisem w okolicach 2019-2020 powiedziałem sobie, że nie będziemy ogłaszać "wielkich powrotów" funkcjonalności czy też nowych elementów jeśli te nie będą żywe i namacalne. Kiedyś nowe blogi zostały zapowiedziane jako "właściwie już działające" i ostatecznie w ogóle się nie pojawiły. Podobnie było z Forum, które było "testowane na produkcji" - te również zostało zabite, ale tutaj przyczynił się do tego Disqus i mocno kontrowersyjna decyzja, aby to na nim opierać moduł forumowy. 

Najsprawiedliwiej będzie jednak, gdy powiem to, że cały czas mam wrażenie, iż krąży dość mylne pojęcie o tym jak wygląda nasze zaplecze tak realnie. Podpowiem - jesteśmy potężnie zdziesiątkowani, ale mimo wszystko nadal żyjemy na tym growym poletku wbrew temu, iż niektóre redakcje znikają z radaru (case Polygamii). My nadal istniejemy, przygotowujemy materiały, tworzymy plany pod rozbudowę elementów serwisu - w tym tych społecznościowych, którymi się zajmuję i mogę z ręką na sercu powiedzieć, że gdybyśmy mieli kilku dodatkowych giermków do działania w pewnych kwestiach, którzy znają się na robocie... to już dawno byśmy mieli statki kosmiczne i odkrywali galaktykę.

A tak mamy zaraz połowę roku 2024, nadal walczę z wiatrakami. Może ktoś mi powie, że jestem głupi, ale nadal jednak ta wiara w ten serwis jest. Ambitne plany również są i życzę sobie (i wszystkim naszym czytelnikom), abym mógł je kiedyś z przyjemnością opisać tutaj w jednym czy drugim newsie.

Kocham życie jako gracz napisał:

"Zróbcie reklamy strony", ale tak na serio to opracujcie coś pięknego jak utalentowany realizm w Wiedźminie 3. Specyfika Polskiego gracza póki co jest czymś pomiędzy stałością-konserwatyzmem- a dojrzałością. Nawet tacy ludzie potrzebują wymieszać rzetelność i profesjonalizm z silniejszymi emocjami. Weźcie to pod uwagę i nie określajcie tych silniejszych emocji z kontrowersją czy humorem, za każdym razem możecie być nie tylko odkrywczy.... jakby co macie całą redakcje + zaplecze techniczne. To nie tylko dobry punkt wybicia do discorda, własne motki dajcie z legendarnych gier nawet co cykliczny czas lub premiery.

Podaj mail gdzie będę mógł zgłosić swój pomysł jak zrobić wstęp do czegoś magicznego a to na was będą się wzorować inni. I możesz to teraz potraktować to jako "obiecanki i śmieszk", gorzej kiedy śmiejąc się teraz i być może ubolewając pominiesz coś magicznego jak nowatorski pomysł, który w dokończycie w taki sposób by realizm połączył się ponownie z talentem.  

A polygamia upadała przez swoją poprawności polityczną, woki i inne.

Kocham życie jako gracz napisał:

"Zróbcie reklamy strony", ale tak na serio to opracujcie coś pięknego jak utalentowany realizm w Wiedźminie 3. Specyfika Polskiego gracza póki co jest czymś pomiędzy stałością-konserwatyzmem- a dojrzałością. Nawet tacy ludzie potrzebują wymieszać rzetelność i profesjonalizm z silniejszymi emocjami. Weźcie to pod uwagę i nie określajcie tych silniejszych emocji z kontrowersją czy humorem, za każdym razem możecie być nie tylko odkrywczy.... jakby co macie całą redakcje + zaplecze techniczne. To nie tylko dobry punkt wybicia do discorda, własne motki dajcie z legendarnych gier nawet co cykliczny czas lub premiery.

Oj człowieku... gdybyś Ty wiedział ile rzeczy mam rozpisanych na to, aby "lud gramowy rósł w siłę i był piękny jak za dawnych, cedepowych czasów". Ale jak widać niestety pewna siła sprawia, że te wszystkie plany oraz elementy nadal leżą w lodówce i czekają na swoją kolej.

Bo prawda jest taka - siedzę już w tym "biznesie" po stronie redakcyjnej jakieś nieco ponad 10 lat, na samym gram.pl jestem jeszcze od czasów forum CD Projektu. Przeżyłem wiele różnych rewolucji, zmian "na górze", różnych naczelnych oraz pomysłów na społeczność. I nie ma co się tutaj jakoś mocno kryć z powiedzeniem, że kilka decyzji z wielu lat mocno uderzyło w społeczność gramu tutaj na miejscu - na stronie. Właściwie niedziałającego już Forum po "zniknięte" Blogi oraz inne cuda, które wydarzyły się w międzyczasie. 

Jednak mimo wszystko nadal mam nadzieję, że pewne rzeczy przywrócić się uda. Prędzej, później, ale się uda. Od momentu, gdy rozpoczęły się grubsze prace nad serwisem w okolicach 2019-2020 powiedziałem sobie, że nie będziemy ogłaszać "wielkich powrotów" funkcjonalności czy też nowych elementów jeśli te nie będą żywe i namacalne. Kiedyś nowe blogi zostały zapowiedziane jako "właściwie już działające" i ostatecznie w ogóle się nie pojawiły. Podobnie było z Forum, które było "testowane na produkcji" - te również zostało zabite, ale tutaj przyczynił się do tego Disqus i mocno kontrowersyjna decyzja, aby to na nim opierać moduł forumowy. 

Najsprawiedliwiej będzie jednak, gdy powiem to, że cały czas mam wrażenie, iż krąży dość mylne pojęcie o tym jak wygląda nasze zaplecze tak realnie. Podpowiem - jesteśmy potężnie zdziesiątkowani, ale mimo wszystko nadal żyjemy na tym growym poletku wbrew temu, iż niektóre redakcje znikają z radaru (case Polygamii). My nadal istniejemy, przygotowujemy materiały, tworzymy plany pod rozbudowę elementów serwisu - w tym tych społecznościowych, którymi się zajmuję i mogę z ręką na sercu powiedzieć, że gdybyśmy mieli kilku dodatkowych giermków do działania w pewnych kwestiach, którzy znają się na robocie... to już dawno byśmy mieli statki kosmiczne i odkrywali galaktykę.

A tak mamy zaraz połowę roku 2024, nadal walczę z wiatrakami. Może ktoś mi powie, że jestem głupi, ale nadal jednak ta wiara w ten serwis jest. Ambitne plany również są i życzę sobie (i wszystkim naszym czytelnikom), abym mógł je kiedyś z przyjemnością opisać tutaj w jednym czy drugim newsie.




Trwa Wczytywanie