Nowa gra Mass Effect powstaje na Unreal Engine – twórcy porzucili Frostbite

Wincenty Wawrzyniak
2021/12/19 11:00
4
0

Producent ze studia BioWare potwierdził, że zespół zrezygnował z silnika Frostbite na rzecz Unreal Engine przy pracach nad nową częścią cyklu Mass Effect.

Najnowsza odsłona kultowej serii Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine. Informacja została ujawniona przez producenta gry – Brenona Holmesa – który ujawnił, że deweloperzy postanowili zrezygnować z Frostbite przy pracach nad kolejną częścią cyklu. Równocześnie studio ogłosiło, iż poszukuje programistów z doświadczeniem z Unreal Engine 4 oraz 5 do prac przy piątej części.Nowa gra Mass Effect powstaje na Unreal Engine – twórcy porzucili FrostbiteZ racji tego, że do premiery zostało jeszcze sporo czasu, możemy założyć, że Mass Effect 5 będzie działać na Unreal Engine 5 – z racji podobieństw do swojego poprzednika BioWare najprawdopodobniej dlatego ceni sobie również doświadczenie z UE4. Teraz pozostaje już tylko czekać na kolejne informacje o grze. Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Mass Effect: Legendary Edition zadebiutowało na rynku 14 maja na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X i Series S.

GramTV przedstawia:

Komentarze
4
Sanders-sama
Gramowicz
20/12/2021 10:48

Czyli chociaż gra powinna być mniej zabugowana, i nie będą się męczyć z silnikiem.

Nadal pozostaje kwestia że robi to nowe "Bioware", a więc najprawdopodobniej będzie kupa.

Ale chociaż modele do blendera ludzie szybciej wyciągną ( ͡° ͜ʖ ͡°)

dariuszp
Gramowicz
20/12/2021 09:33

@Kafar, ja ciągle widzę Cię tutaj wypowiadającego się na tematy których nie rozumiesz. Epic bierze 5% z przychodu. Tzn kwoty brutto przed odliczeniem kosztów, podatków itp.

Przykładowo Cyberpunk 2077 zarobił pi razy drzwi 2.3 miliarda złotych. Tzn 2,300,000,000zł. 5% z tej kwoty to prawie 116 milionów złotych. Tzn 116,000,000zł.

Nawet gdybyś płacił pracownikom 30 tyś zł miesięcznie, mógłbyś za to utrzymać 50-osobowy zespół tylko od silnika przez ponad 6 lat.

50-osobowy zespół który opracowywał by technologię, wszystkie potrzebne narzędzia i spełniał wszystkie zachcianki projektantów by dana gra powstała.

I cała ta wiedza i technologia zostaje z Tobą.

A tutaj mówimy TYLKO o Cyberpunk 2077. Jedna gra jednej firmy która wydaje gry raz na 4-5 lat.

Teraz weź sobie takie EA. Mają Fifę, Battlefield, Apex Legends, Sims, Madden NFS i Titanfall nie licząc pomniejszych projektów. Niektóre z tych gier są wydawane co roku. Teraz policz sobie ile ich kosztowało by oddanie 5% brutto z każdej z tych gier za każdym razem jak cokolwiek wydają. 

Gdyby EA oddało 5% swojego przychodu brutto (zakładając że cały jest z gier i się kwalifikuje) Epicowi to tylko za 2020 zapłacili by 1,020,024,967 zł. Tak. MILIARD złotych. Czyli prawie połowę tego co w ogóle CDPR zarobił na Cyberpunk 2077.

Kafar
Gramowicz
19/12/2021 14:07

W końcu dobra wiadomość. Bo frostbite to tragiczny silnik. Całkowicie nie rozumiem pakowania kasy w swoje silniki byle by tylko nie oddać tych paru procent np. epicowi. Budowa własnego silnika jest bardzo kosztowna i ryzykowna.




Trwa Wczytywanie