Najnowsza odsłona kultowej serii Mass Effect powstaje na silniku Unreal Engine. Informacja została ujawniona przez producenta gry – Brenona Holmesa – który ujawnił, że deweloperzy postanowili zrezygnować z Frostbite przy pracach nad kolejną częścią cyklu. Równocześnie studio ogłosiło, iż poszukuje programistów z doświadczeniem z Unreal Engine 4 oraz 5 do prac przy piątej części.Z racji tego, że do premiery zostało jeszcze sporo czasu, możemy założyć, że Mass Effect 5 będzie działać na Unreal Engine 5 – z racji podobieństw do swojego poprzednika BioWare najprawdopodobniej dlatego ceni sobie również doświadczenie z UE4. Teraz pozostaje już tylko czekać na kolejne informacje o grze. Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Mass Effect: Legendary Edition zadebiutowało na rynku 14 maja na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X i Series S.
Producent ze studia BioWare potwierdził, że zespół zrezygnował z silnika Frostbite na rzecz Unreal Engine przy pracach nad nową częścią cyklu Mass Effect.