Na łamach oficjalnej strony internetowej Electronic Arts pojawił się (podajemy za serwisem Game Rant) artykuł zawierający szczegóły wydajnościowe dotyczące gry Mass Effect: Legendary Edition. Dowiedzieliśmy się, że na komputerach osobistych otrzymamy oczywiście to, co jest w stanie osiągnąć nasz sprzęt, aczkolwiek wystarczająco mocne pecety będą mogły uruchomić produkcję w 240 klatkach na sekundę z odświeżaniem do 240 Hz. Jeśli natomiast chodzi o wersje konsolowe, gracze będą mogli wybrać jeden spośród dwóch dostępnych trybów: ważniejsza jakość oraz ważniejsza płynność.Jeśli chodzi o dokładne dane, podstawowa wersja konsoli PlayStation 4 zapewni do 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p w przypadku trybu ważniejsza jakość, zaś w przypadku trybu ważniejsza płynność otrzymamy do 60 klatek na sekundę również w rozdzielczości 1080p. Konsola PS4 Pro zapewni do 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K UHD w przypadku trybu ważniejsza jakość oraz do 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K UHD w trybie ważniejsza płynność.
Podstawowa wersja konsoli Xbox One oferuje to samo, co podstawowa wersja konsoli PlayStation 4, a Xbox One X wraz z Xboksem Series X zapewnią do 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K UHD w przypadku trybu ważniejsza jakość oraz do 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p w trybie ważniejsza płynność.
Jak wygląda sytuacja w przypadku konsol nowej generacji? Tutaj robi się całkiem ciekawie. PlayStation 5 zapewni do 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K UHD w przypadku trybu ważniejsza jakość oraz do 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p w trybie ważniejsza płynność.
Dane różnią się w jednej kwestii od tych, które otrzymaliśmy w przypadku sprzętu Microsoftu. Xbox Series X zapewni bowiem to samo w przypadku trybu ważniejsza jakość, ale w trybie ważniejsza płynność otrzymamy maksymalnie 120 (a nie 60) klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p.
Wydajność gry Mass Effect: Legendary Edition
- PlayStation 4:
- do 30 kl./s w rozdzielczości 1080p (ważniejsza jakość)
- do 60 kl./s w rozdzielczości 1080p (ważniejsza płynność)
- PlayStation 4 Pro:
- do 30 kl./s w rozdzielczości 4K UHD (ważniejsza jakość)
- do 60 kl./s w rozdzielczości 1440p (ważniejsza płynność)
- PlayStation 5:
- do 60 kl./s w rozdzielczości 4K UHD (ważniejsza jakość)
- do 60 kl./s w rozdzielczości 1440p (ważniejsza płynność)
- Xbox One:
- do 30 kl./s w rozdzielczości 1080p (ważniejsza jakość)
- do 60 kl./s w rozdzielczości 1080p (ważniejsza płynność)
- Xbox One X/Xbox Series S:
- do 30 kl./s w rozdzielczości 4K UHD (ważniejsza jakość)
- do 60 kl./s w rozdzielczości 1440p (ważniejsza płynność)
- Xbox Series X:
- do 60 kl./s w rozdzielczości 4K UHD (ważniejsza jakość)
- do 120 kl./s w rozdzielczości 1440p (ważniejsza płynność)
Wczytywanie ramki mediów.
Na koniec warto również wyróżnić powyższy wpis użytkownika PlayStationSize na Twitterze. Jak widzimy, rozmiar Mass Effect: Legendary Edition na konsoli PlayStation 4 wynosi 87,366 GB na rynku europejskim. Czyli całkiem sporo. Do tego musimy również dodać rozmiar aktualizacji 1.01, który niedawno poznaliśmy. Przypomnijmy na koniec, że Mass Effect: Legendary Edition zadebiutuje na rynku 14 maja bieżącego roku. Zainteresowanych zapraszamy również do naszej osobnej wiadomości z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi oraz pierwszym zwiastunem. Więcej nowych wieści znajdziecie tutaj.