Matrix Awakens na pierwszych gameplayach i porównaniach graficznych z PS5 i XSX

Radosław Krajewski
2021/12/10 14:00
2
0

Demo technologiczne Unreal Engine 5 jest już dostępne, a w sieci pojawiły się pierwsze porównania graficzne wersji na konsole nowej generacji.

Przed kilkoma dniami Warner Bros. wraz z Epic Games oficjalnie zapowiedzieli The Matrix Awakens, specjalnie przygotowane demo technologiczne Unreal Engine 5, które w krótkiej grze w świecie Matrixa pozwala poznać możliwości nowego silnika. Tytuł został zaprezentowany podczas The Game Awards, a od rana gracze mogą cieszyć się tym tytułem na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Do sieci szybko trafiły pierwsze gameplaye, które pokazują potęgę mocy piątej generacji silnika od Epic Games. Produkcja prezentuje się niezwykle realistycznie, zarówno podczas rozgrywki, jak i w przerywnikach filmowych stworzonych na silniku gry. Sami sprawdźcie, jak The Matrix Awakens prezentuje się w akcji.Matrix Awakens na pierwszych gameplayach i porównaniach graficznych z PS5 i XSXOprócz zapisów z rozgrywki pojawiły się pierwsze porównania graficzne wersji na Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Okazuje się, że wersja na najmocniejszą konsolę Microsoftu ma największe problemy z działaniem gry. Gdy PS5 i XSS osiągają 1620p przy stałych 30 klatkach na sekundę (osiągając zazwyczaj rozdzielczość 1404p), tak XSX oferuje jedynie 1080p w 30 FPS-ach (ze średnią rozdzielczością na poziomie 828p). Wszystkie trzy wersje korzystają z Temporal Super Resolution do upsamplingu do oryginalnej rozdzielczości. Z kolei modele postaci i obiektów zostały odtworzone za pomocą Metahuman. Unreal Engine 5 korzysta również z technologii Lumen, która wpływa na globalne oświetlenie i odbicia. Xbox Series S wyraźnie pod tym względem odstaje, oferując niższą rozdzielczość odbić oraz cieni, a także większą liczbę zakłóceń w ambient occlusion.

Za fizykę odpowiada nowy silnik nazwany Chaos, który rewelacyjnie sprawdza się podczas strzelania do pojazdów. Ma to jednak ogromny wpływ na wydajność tytułu. Unreal Engine 5 posiada również system World Partition & Rule Processor, który został wykorzystany do stworzenia miasta, a także Nanite, system wirtualizacji geometrii.

Pod względem czasów ładowania Series S nie ma sobie równych i oferuje najkrótsze ekrany wczytywania się gry. Podczas przerywników filmowych na wszystkich trzech platformach odnotowano spadki do 24/25 FPS-ów. Nie najlepiej jest również podczas jazdy i walk, gdy liczba spada nawet do 20 klatek na sekundę. Najlepszą stabilność oferuje Series S oraz PS5, a najmniej Series X. Zdaniem ElAnalistaDeBits jakość tekstur jest taka sama na każdej platformie, zaś odległość rysowania obiektów na Series S jest trochę gorsza, niż na potężniejszych sprzętach.

GramTV przedstawia:

The Matrix Awakens udowadnia, że przed deweloperami sporo pracy, aby Unreal Engine 5 bezproblemowo działał na konsolach nowej generacji. Produkcja jest również dowodem na to, że Xbox Series S wcale nie musi być kulą u nogi i pomimo gorszej jakości oprawy graficznej, oferuje najszybsze czasy ładowania oraz stabilniejszą wydajność oraz osiąganą rozdzielczość od Xbox Series X.

Komentarze
2
Gregario
Gramowicz
11/12/2021 05:45

Lata mijają, gry wyglądają coraz ładniej, a strzelanie (celowanie) na konsolach pozostaje bez zmian - wygląda strasznie ;)

MisioKGB
Gramowicz
10/12/2021 15:09

Grałem no i jest potęga 😁