Matrix Awakens w starciu z RTX 3090. Karta Nvidii nie radzi sobie z grą na UE5

Radosław Krajewski
2022/04/09 18:00
5
0

Najpotężniejsza karta na rynku musi uznać wyższość grafiki nowej generacji napędzanej przez piątą generację silnika od Epic Games.

Unreal Engine 5 oficjalnie zadebiutował na rynku. Przed kilkoma dniami Epic Games zorganizował pokaz swojego nowego silnika, jednocześnie ogłaszając udostępnienie pełnej wersji. Pierwsi deweloperzy pracują już na piątej generacji Unreal Engine i wkrótce zobaczymy efekty ich prac. Jak na razie jedynym pokazem możliwości silnika jest udostępnione jeszcze w ubiegłym roku technologiczne demo Matrix Awakens, w którym Xbox Series X/S i PlayStation 5 nie poradziły sobie zbyt dobrze. Problem mają również potężne komputery osobiste, na których płynność działania także nie jest najwyższa.

Matrix Awakens w starciu z RTX 3090. Karta Nvidii nie radzi sobie z grą na UE5

Przed producentami stoi ogromne wyzwanie, aby Unreal Engine 5 odpowiednio zoptymalizować do swoich nadchodzących tytułów. Przykład Matrix Awakens na PC pokazuje, że może być to trudne zadanie. YouTuber AJ Gaming opublikował nowy film, w którym zaprezentował działanie dema technologicznego na procesorze Intel i9 12900K, karcie graficznej Nvidia GeForce RTX 3090 oraz 64GB ram. Jak możemy zobaczyć na poniższym nagraniu, liczba klatek na sekundę wahała się między 30 a 50, przy rozdzielczości 1440p. O wyższej rozdzielczości nie może być więc mowy i 4K na tę chwilę jest nieosiągalne nawet dla najpotężniejszej karcie graficznej na rynku.

GramTV przedstawia:

Warto jednak pamiętać, że Matrix Awakens na komputerach jest jedynie przykładowym projektem dla deweloperów, nie zaś samodzielną wersją demonstracyjną, jak na konsolach. Tym samym produkcja mogła nie zostać odpowiednio zoptymalizowana pod kątem współczesnych pecetów, stąd też jej nienajlepsze działanie. Musimy więc cierpliwie czekać na pojawienie się pierwszych gier na Unreal Engine 5, które nie tylko wykorzystają moc silnika od Epic Games, ale również pokażą, czy konsole nowej generacji i komputery osobiste są gotowe na nowe możliwości graficzne.

Komentarze
5
FromSky
Gramowicz
11/04/2022 11:07
Tsalimon napisał:

Czyli według Ciebie nie ma żadnego impaktu na wydajność ilość zadanych fpsów przy stałej rozdzielczości ? Poważnie?.  Odpal sobie grę przy 1440p na 60Hz i na 120Hz przy stałym procku , ramie itp i powiedz mi że gra będzie chodziła tak samo ...Dla przykładu: powiedzmy, że mam monitor 1440p ale z odświeżaniem tylko 60Hz a autor tego technologicznego dema odpala to powiedzmy w 144Hz ..daje to użytkownikowi wrażenie iż gra będzie gównianie chodziła u niego. Ale w realu może sie okazać, że produkt na 60Hz może być bardziej stabilny.  

FromSky napisał:

A jakie znaczenie ma odświeżanie ekranu, jak gra ciągnie między 30-50 klatek na sekundę to wygląda identycznie na monitorze 60, 120, 144 Hz. Włączony vSync powoduje że klatki mogą być zaokrąglane w dół do np 45, 30, 15 fps żeby sie lepiej zgrać z monitorem 60HzAle oczywiście jest możliwe że jakby nad optymalizacją tego projektu posiedzieć to by chodził lepiej, szkoda że Epic nie udostępnił oficjalnego buildu tylko sam projkekt

Tsalimon napisał:

Po pierwsze: "Tym samym produkcja mogła nie zostać odpowiednio zoptymalizowana pod kątem współczesnych pecetów, stąd też jej nienajlepsze działanie. Musimy więc cierpliwie czekać na pojawienie się pierwszych gier na Unreal Engine 5" - ten cytat pokazuje jakim bezsensownym przedsięwzięciem było napisanie tego artykułu. Po drugie to jest rozdziałka 1440p ale nie wiemy jakie jest zadane odświeżanie (60,120,144Hz?), jakie mamy ustawienia RT , cienie i inne pierdoły, gołym okiem widac wyłączony(?) v-sync czyli za dużo niewiadomych. I po trzecie ciężko mi uwierzyć w to co widzę: mam tylko 2080Ti i I7 6th gen i nie mam problemów  z graniem w nowe tytuły w 4k@60Hz (z pominięciem efektów RT)...

Nie rozumiesz, jak monitor ma 144Hz to 144 razy na sekundę odrysowuje cały ekran ale jak gra na podłączonym do niego PC jest w  stanie osiągnąć tylko np 70fps to w co drugim odrysowaniu monitora będzie taka sama grafika (klatka) bo karta graficzna nie jest w stanie dostarczyć więcejCzyli jak PC jest za słaby żeby wyciągnąć 60fps to nie ważne czy monitor ma 60Hz czy 144Hz bo wrażenie będzie takie samo choć monitor będzie działać szybciej

Tsalimon
Gramowicz
10/04/2022 14:00
FromSky napisał:

A jakie znaczenie ma odświeżanie ekranu, jak gra ciągnie między 30-50 klatek na sekundę to wygląda identycznie na monitorze 60, 120, 144 Hz. Włączony vSync powoduje że klatki mogą być zaokrąglane w dół do np 45, 30, 15 fps żeby sie lepiej zgrać z monitorem 60HzAle oczywiście jest możliwe że jakby nad optymalizacją tego projektu posiedzieć to by chodził lepiej, szkoda że Epic nie udostępnił oficjalnego buildu tylko sam projkekt

Tsalimon napisał:

Po pierwsze: "Tym samym produkcja mogła nie zostać odpowiednio zoptymalizowana pod kątem współczesnych pecetów, stąd też jej nienajlepsze działanie. Musimy więc cierpliwie czekać na pojawienie się pierwszych gier na Unreal Engine 5" - ten cytat pokazuje jakim bezsensownym przedsięwzięciem było napisanie tego artykułu. Po drugie to jest rozdziałka 1440p ale nie wiemy jakie jest zadane odświeżanie (60,120,144Hz?), jakie mamy ustawienia RT , cienie i inne pierdoły, gołym okiem widac wyłączony(?) v-sync czyli za dużo niewiadomych. I po trzecie ciężko mi uwierzyć w to co widzę: mam tylko 2080Ti i I7 6th gen i nie mam problemów  z graniem w nowe tytuły w 4k@60Hz (z pominięciem efektów RT)...

Czyli według Ciebie nie ma żadnego impaktu na wydajność ilość zadanych fpsów przy stałej rozdzielczości ? Poważnie?.  Odpal sobie grę przy 1440p na 60Hz i na 120Hz przy stałym procku , ramie itp i powiedz mi że gra będzie chodziła tak samo ...Dla przykładu: powiedzmy, że mam monitor 1440p ale z odświeżaniem tylko 60Hz a autor tego technologicznego dema odpala to powiedzmy w 144Hz ..daje to użytkownikowi wrażenie iż gra będzie gównianie chodziła u niego. Ale w realu może sie okazać, że produkt na 60Hz może być bardziej stabilny.  

FromSky
Gramowicz
10/04/2022 13:29
Tsalimon napisał:

Po pierwsze: "Tym samym produkcja mogła nie zostać odpowiednio zoptymalizowana pod kątem współczesnych pecetów, stąd też jej nienajlepsze działanie. Musimy więc cierpliwie czekać na pojawienie się pierwszych gier na Unreal Engine 5" - ten cytat pokazuje jakim bezsensownym przedsięwzięciem było napisanie tego artykułu. Po drugie to jest rozdziałka 1440p ale nie wiemy jakie jest zadane odświeżanie (60,120,144Hz?), jakie mamy ustawienia RT , cienie i inne pierdoły, gołym okiem widac wyłączony(?) v-sync czyli za dużo niewiadomych. I po trzecie ciężko mi uwierzyć w to co widzę: mam tylko 2080Ti i I7 6th gen i nie mam problemów  z graniem w nowe tytuły w 4k@60Hz (z pominięciem efektów RT)...

A jakie znaczenie ma odświeżanie ekranu, jak gra ciągnie między 30-50 klatek na sekundę to wygląda identycznie na monitorze 60, 120, 144 Hz. Włączony vSync powoduje że klatki mogą być zaokrąglane w dół do np 45, 30, 15 fps żeby sie lepiej zgrać z monitorem 60HzAle oczywiście jest możliwe że jakby nad optymalizacją tego projektu posiedzieć to by chodził lepiej, szkoda że Epic nie udostępnił oficjalnego buildu tylko sam projkekt




Trwa Wczytywanie