Po dziesięcioletniej przerwie Remedy Entertainment ogłosiło powrót do serii Max Payne. Studio nie jest jeszcze gotowe na nową odsłonę cyklu, ale wraz z Rocksar Games przygotowują remake dwóch pierwszych części.

Remedy Entertainment kontynuuje współpracę z Rockstar Games, na mocy której powstają nowe wersje Maxa Payne’a.
Po dziesięcioletniej przerwie Remedy Entertainment ogłosiło powrót do serii Max Payne. Studio nie jest jeszcze gotowe na nową odsłonę cyklu, ale wraz z Rocksar Games przygotowują remake dwóch pierwszych części.
Studio obecnie zajęte jest kilkoma projektami, w tym kontynuacjami Alana Wake’a oraz Control. Obok tych produkcji równocześnie powstają zupełnie nowe wersje Maxa Payne’a z 2001 roku oraz Maxa Payne’a 2: The Fall Of Max Payne z 2003 roku. Projekt finansowany jest przez Rockstar Games, z którymi Remedy podpisało nową umowę wydawniczą. Budżet na oba rimejki ma nie odbiegać od kosztów produkcji współczesnych tytułów z segmentu AAA.
Obie gry powstają będą na silniku Northlight, czyli tym samym, który napędzam Quantum Break, Control i Alan Wake Remastered. Jak zdradził Sam Houser, prezes Rockstar Games, to Remedy wyszło z inicjatywą odświeżenia dwóch klasycznych odsłon serii Max Payne.
Byliśmy podekscytowani, gdy nasi długoletni przyjaciele z Remedy zwrócili się do nas z prośbą o przerobienie oryginalnych gier Max Payne. Jesteśmy wielkimi fanami pracy, którą zespół Remedy stworzył przez te wszystkie lata i nie możemy doczekać się, aby zagrać w nowe wersje.
Dyrektor generalny Remedy, Tero Virtala, powiedział, że Max Payne zawsze był szczególnie ważnym elementem ich historii, dlatego chcą przywrócić tę serię. Dodał, że chcą zachować historię, dynamiczną akcję oraz charakterystyczną atmosferę, ale przedstawić ją graczom w zupełnie nowy sposób.
Według zapowiedzi remake Maxa Payne’a i Maxa Payne’a 2: The Fall Of Max Payne powstaje wyłącznie na komputery osobiste i konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Data premiery nie została podana.