Meta zwalnia pracowników zajmujących się VR. Technologia przynosi straty?

Jakub Piwoński
2025/04/27 11:00
0
0

Setki osób straciło pracę przy pracy nad wirtualną rzeczywistością.

Firma Meta, właściciel Facebooka, przeprowadziła kolejną falę zwolnień. Tym razem dotknęły one ponad 100 pracowników Reality Labs — działu odpowiedzialnego za rozwój sprzętu i oprogramowania do wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR), w tym popularnych gogli Quest.

Meta Quest
Meta Quest

Meta zwalnia pracowników odpowiedzialnych m.in. za VR

Informację jako pierwsze podał serwis The Verge, którego źródła wskazują, że zwolnienia objęły zespoły w Oculus Studios — skupiające się na produkcji gier na platformę Quest — oraz część pracowników działu sprzętowego Reality Labs. Doniesienia potwierdził także Bloomberg.

Rzeczniczka Meta, Tracy Clayton, wyjaśniła, że restrukturyzacja ma pomóc zespołom „pracować wydajniej nad przyszłymi doświadczeniami rzeczywistości mieszanej dla naszej rosnącej publiczności, jednocześnie dostarczając świetne treści”. Meta odmówiła komentarza w sprawie ewentualnych cięć poza zespołem Oculus Studios.

GramTV przedstawia:

Wśród dotkniętych zwolnieniami jest również część zespołu odpowiedzialnego za aplikację fitnessową Supernatural. Meta przejęła twórców Supernatural, studio Within, w 2023 roku za 400 mln dolarów po długiej batalii antymonopolowej z FTC. Zespół potwierdził zwolnienia w emocjonalnym oświadczeniu, w którym wyraził „głębokie zasmucenie” utratą „niektórych z naszych niezwykle utalentowanych członków”.

Mimo cięć Meta zapewnia, że pozostaje zaangażowana w rozwój doświadczeń związanych z rzeczywistością mieszaną, zwłaszcza w obszarze fitnessu i gier. Warto jednak dodać, że to kolejne zwolnienia w Meta na przestrzeni ostatnich lat — w 2022 i 2023 roku firma zmniejszyła zatrudnienie o ponad 20 tys. pracowników. Duże cięcia doprowadziły m.in. do zamknięcia dewelopera Lone Echo, studia Ready at Dawn, które Meta przejęła w 2020 roku.

Redukcje w Reality Labs następują niedługo po tym, jak firma przyznała, że dział AR/VR generował straty rzędu ponad 1 miliarda dolarów miesięcznie przez większość ostatnich dwóch lat. Meta zapowiedziała również, że spodziewa się dalszego wzrostu strat wraz z pogłębianiem inwestycji w zakresie tych technologii.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!