Metroid Prime 4: Beyond – nad grą Nintendo pracuje elita gamedevu. Kulisy narodzin wyczekiwanego hitu

Krzysztof Żołyński
2024/06/30 13:00
1
0

Metroid Prime 4: Beyond to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier Nintendo ostatnich czasów. Okazuje się, że nad jej powstaniem czuwa zespół złożony z wielu weteranów branży.

Metroid Prime 4: Beyond okazało się ambitnym projektem, który przerósł producentów. Jednak po wielu latach oczekiwania, już wiemy że gra pojawi się w przyszłym roku.

Metroid Prime 4: Beyond – nad grą Nintendo pracuje elita gamedevu. Kulisy narodzin wyczekiwanego hitu

Metroid Prime 4: Beyond – grę tworzy wyjątkowy zespół

Metroid Prime 4 to gra, która została ujawniona na E3 w 2017 roku. Było to tak dawno, że w międzyczasie zniknęła impreza gamingowa, na której ogłosiło ją Nintendo. Mało tego, stało się to tak wiele lat temu, że mija niemal cały cykl życia Switcha.

Powodem gigantycznego opóźnienia są liczne problemy, na które napotkała produkcja gry. Najpierw pożegnano pierwotnego producenta, firmę Retro Studios, powierzając dalsze działania Bandai Namco. Kiedy to studio się poddało, powróciło Retro, ale projekt tak się rozrósł, że zmuszone było szukać wsparcia u innych deweloperów.

W 2019 roku Nintendo ogłosiło, że zdecydowało się „rozpocząć prace nad Metroid Prime 4 od początku” i to właśnie wtedy producent Kensuke Tanabe wezwał na pomoc Retro Studios. Okazuje się, że przez ten długi czas nad grą pracowało i wciąż pracuje wielu weteranów branży. Nintendo swoim zwyczajem milczy na temat zespołu deweloperskiego, ale do sieci trafiają co jakich czas przecieki ujawniające nazwiska.

Pewne jest, że kiedy ogłoszono, że prace nad grą zostaną wznowione i przeniesione do Retro Studios, około połowa programistów zespołu deweloperskiego Metroid Prime 3, wiąż była zatrudniona w tym studiu.

Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że Retro zatrudniło Kyle’a Hefleya, grafika przez lata tworzącego na potrzeby kolejnych tytułów z serii Halo. Jego zadaniem było stworzenie nowego wizerunku centralnej postaci gry.

GramTV przedstawia:

Hefley to niezwykle doświadczony twórca modeli postaci, który pracował nad ponad 20 tytułami, w tym Call of Duty: Black Ops i Sleeping Dogs. Najbardziej istotne dla roli Hefleya w Retro było właśnie dziewięć lat spędzonych w firmie Microsoft 343 Industries. Pełnił tam funkcję starszego specjalisty ds. modelowania postaci w serii Halo i był modelem wielu opancerzonych superżołnierzy i obcych wojowników, którzy pojawili się w Halo 4, Halo 5 i Halo Infinite, w tym Master Chiefa z Halo 5.

W 2020 roku Stephen Dupree, główny projektant Donkey Kong Country: Tropical Freeze, powrócił do Retro Studios po dwuletniej nieobecności, podczas której pomagał projektować platformówkę New Super Lucky’s Tale. Projektant brał już udział w tworzeniu tytułu Wii Donkey Kong Country Returns, a także Mario Kart 7 na Nintendo 3DS.

Wkrótce do Dupree dołączył inny projektant Super Lucky’s Tale, Mark Capers, który wcześniej pracował jako projektant Epic Mickey i jego kontynuacji. Zresztą wielu pracowników firmy Junction Point Studios, dewelopera Epic Mickey, po zamknięciu studia w 2013 rok, przeniosło się do Retro Studios.

Inne godne uwagi nazwisko, to bez wątpienia Bharathwaj „Bat” Nandakumar, który dołączył do Retro w 2020 roku jako główny inżynier. Programista spędził w Activision dekadę, pracując nad każdą dotychczasową odsłoną Black Ops i specjalizuje się w sieci, narzędziach i programowaniu rozgrywki.

Wkrótce potem firma Retro zatrudniła Jona Marcellę, który dołączył jako projektant środowiska po dziesięciu latach pracy w studiu Sony w Santa Monica, gdzie zajmował się God of War Ascension z 2013 r. i God of War III z 2010 r.

Nintendo potwierdziło, że Metroid Prime 4: Beyond ukaże się na Switchu w 2025 roku. Otwarte pozostaje pytanie, czy będzie to tytuł startowy dla nowego Switcha, czy zaliczy jeszcze także poprzednią generację. Jednak nie zależnie od tego jaka zapadnie decyzja, nowy Metroid ma wszystko, żeby stać się wielkim hitem.

Komentarze
1
wolff01
Gramowicz
Ostatni niedziela

Hmm, patrząc na te nazwiska to mam obawy :/

Natomiast gra na prezce wyglądała zacnie, jeśli to stan faktyczny to gra wyciśnie siódme poty ze Switcha, no chyba że widzieliśmy już next-gen (z drugiej strony Xenoblades potrafiło wykrzesać z konsolki sporo).