Pierwsza w Robloxie „Bitwa na rymy” z udziałem Edzia i Fusialki otworzyła nową odsłonę edukacyjnej gry ING.
Bank ING zainaugurował czwarty sezon swojej edukacyjnej gry „Miasto ING” na platformie Roblox, koncentrując się tym razem na haśle „Podaj dalej, jak być bezpiecznym w sieci”. Na otwarcie nowej edycji przygotowano niecodzienne wydarzenie — pierwszą w historii Robloxa „Bitwę na rymy”, w której udział wzięli Edzio, znany freestyler, oraz Fusialka, esportowa zawodniczka i influencerka związana z Ekipą Friza. Event przyciągnął ponad 35 tysięcy fanów, którzy mogli nie tylko zobaczyć rytmiczne pojedynki, ale też zanurzyć się w świat edukacyjnej rozrywki.
Twórcy postawili tym razem na formułę muzycznego pojedynku, by dotrzeć do młodych graczy z przekazem o cyberzagrożeniach. Edzio zmierzył się na scenie z personifikacjami niebezpieczeństw znanych z internetu — 50 Fejkiem, MC Podszywaczem, Dr. Linkiem, Missy Promką i Lady Darmoszką. W ten sposób gra zyskała nowy wymiar — edukację w rytmie hip-hopu, która okazała się angażująca i atrakcyjna dla młodego pokolenia użytkowników Robloxa.
Nowe aktywności i atrakcje w czwartym sezonie gry „Miasto ING”
Sezon czwarty przynosi ze sobą szereg nowych mechanik i aktywności, które mają ugruntować wiedzę dzieci na temat bezpieczeństwa cyfrowego. Centralnym motywem rozgrywki pozostaje przekazywanie dalej informacji o tym, jak chronić siebie i innych w sieci. Jednym z nowych elementów jest Wieża rymów, w której gracze mogą podrzucić Edziowi trzy losowe słowa, a on tworzy z nich wersy — gotowe do podzielenia się ze znajomymi. To kolejna okazja, by uczyć się w lekkiej, kreatywnej formule.
W świecie gry pojawił się również sklep muzyczny, gdzie można zarabiać wirtualne monety, pracując za ladą lub naprawiając instrumenty. W „Lekcji muzyki” z kolei gracze skaczą do rytmu i jednocześnie pokonują cyfrowe zagrożenia, przypominające te z głównego eventu. Wszystko to osadzone jest w otwartym, kolorowym świecie „Miasta ING”, który zachęca do eksploracji i samodzielnego poznawania zasad cyberbezpieczeństwa.
Rozbudowane zostało też osiedle nowych domów, gdzie można zamieszkać w domku i zapraszać sąsiadów do wspólnej gry. Mechanika zbierania nutek — waluty pozwalającej zwiększać pulę słów do wykorzystania w Wieży Rymów — zachęca do aktywnego udziału w różnych aspektach rozgrywki. Każdy element nowego sezonu łączy się z głównym motywem: jak być odpowiedzialnym i świadomym użytkownikiem sieci.
Edukacja poprzez zabawę — „Miasto ING” kontynuuje swoją misję
„Miasto ING” to nie tylko gra — to projekt edukacyjny, który zadebiutował na platformie Roblox w 2022 roku jako pierwsza taka inicjatywa banku w Polsce. Od początku jego celem było nie tylko przekazywanie wiedzy o finansach i oszczędzaniu, ale też kształtowanie bezpiecznych nawyków w internecie. Nowy sezon to kolejny krok w realizacji tej strategii. Gracze uczą się m.in. jak tworzyć silne hasła, jak rozpoznawać podejrzane strony i dlaczego nie warto udostępniać danych osobowych.
GramTV przedstawia:
Warto dodać, że ING poszło o krok dalej i przygotowało bezpłatne scenariusze lekcji dla szkół, które nawiązują do gry. Materiały dostępne są na stronach Fundacji ING Dzieciom i mogą być wykorzystywane przez nauczycieli do prowadzenia zajęć o bezpieczeństwie w sieci. Dzięki temu wirtualny świat „Miasta ING” przenika do rzeczywistości szkolnej, wspierając nauczycieli w edukacji cyfrowej dzieci.
Roblox, choć kojarzony przede wszystkim z zabawą, staje się coraz częściej platformą o wymiarze edukacyjnym. W przypadku „Miasta ING” to przestrzeń, w której dzieci mogą nie tylko grać, ale i rozwijać kompetencje przydatne w codziennym życiu — zarówno te cyfrowe, jak i finansowe. Poprzez angażującą formę zabawy, młodzi gracze uczą się rozpoznawać zagrożenia i reagować na nie, co w erze powszechnego dostępu do internetu staje się umiejętnością kluczową.
Nowy sezon gry pokazuje, że można mówić o trudnych tematach w sposób zrozumiały i atrakcyjny dla młodzieży. Dzięki połączeniu rozrywki z edukacją, „Miasto ING” zyskuje uznanie zarówno wśród dzieci, jak i rodziców oraz nauczycieli, którzy szukają skutecznych narzędzi do nauki o cyfrowym świecie.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!