CMA opublikowało nowe oświadczenie, które może oznaczać, że Microsoft właśnie wykonał kolejny krok w przód w kwestii zakupu Activision Blizzard.
Microsoft wciąż walczy o to, aby sfinalizować transakcję kupna Activision Blizzard. Jak jednak sugerują najnowsze doniesienia, kolejne oświadczenie wydane przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) może sprawić, że gigant z Redmond właśnie wykonał kolejny krok do przodu.
Najnowsze oświadczenie CMA daje nadzieję Microsoftowi
Wiele innych urzędów zdążyło już wydać pozytywną opinię w tej sprawie, jednak CMA jak dotychczas miało chyba najwięcej obaw. Teraz jednak wydało nowe oświadczenie, w którym czytamy, że obawy dotyczące serii Call of Duty i możliwości uczynienia z niej cyklu ekskluzywnego dla Xboksa – i tym samym obawy dotyczące zaburzenia konkurencji na rynku – nie są już problemem.
CMA otrzymało znaczącą liczbę nowych dowodów w odpowiedzi na pierwotne tymczasowe ustalenia. Po dokładnym ich rozważeniu, wraz z szerokim zakresem informacji przed wydaniem wstępnych ustaleń, grupa dochodzeniowa CMA zaaktualizowała swoje wstępne ustalenia i doszła do wniosku, że – ogólnie rzecz ujmując – transakcja nie spowoduje znacznego zmniejszenia konkurencji w odniesieniu do gier na konsolę w Zjednoczonym Królestwie.
Brytyjscy urzędnicy uważają, iż Microsoft nie zdecyduje się na uczynienie marki Call of Duty ekskluzywnym dla konsol Xbox IP:
Podczas gdy pierwotna analiza CMA wskazywała, że strategia ta byłaby opłacalna w przypadku większości scenariuszy, nowe dane – które zapewniają lepszy wgląd w rzeczywiste zachowania zakupowe graczy Call of Duty – wskazują, że strategia ta przyniosłaby znaczne straty w każdym prawdopodobnym scenariuszu.
Na tej podstawie zaktualizowana analiza wskazuje obecnie, że nie byłoby korzystne pod względem handlowym dla Microsoftu uczynienie CoD ekskluzywnym dla Xboxa po zawarciu umowy – zamiast tego Microsoft nadal będzie miał motywację do dalszego udostępniania gry na PlayStation.
CMA zaznaczyło, że obawy dotyczące potencjalnego zmniejszenia konkurencji na rynu gier w chmurze są nadal aktualne. Microsoft starał się je rozwiać poprzez zawarcie długoletnich umów z wieloma usługami streamingowymi, w tym NVIDIA GeForce NOW, Boosteroid czy Ubitus.
GramTV przedstawia:
Na końcu czytamy:
Po rozpatrzeniu dodatkowych dowodów, doszliśmy do wstępnego wniosku, że fuzja nie spowoduje znacznego zmniejszenia konkurencji w usługach związanych z grami na konsolach, ponieważ koszty, jakie poniósłby Microsoft w związku ze wstrzymaniem sprzedaży Call of Duty na PlayStation, przeważyłyby nad wszelkimi korzyściami wynikającymi z podjęcia takiego działania.
Niedługo później serwis GamesIndustry.biz otrzymał odpowiedź od Activision Blizzard:
Zaktualizowane tymczasowe ustalenia CMA pokazują lepsze zrozumienie rynku gier konsolowych i dowodzą zaangażowania we wspieranie graczy oraz konkurencji.
Kampania Sony mająca na celu ochronę swojej dominacji poprzez blokowanie naszej fuzji nie może pokonać faktów, a Microsoft przedstawił już skuteczne i możliwe do wyegzekwowania środki zaradcze, aby rozwiązać każdą z pozostałych obaw CMA. Wiemy, że ta transakcja przyniesie korzyści dla konkurencji, innowacji oraz konsumentów w Wielkiej Brytanii.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!