Przedstawiciele studia Asobo zaprezentowali plany na przyszłość dotyczące popremierowego rozwoju gry i zaprezentowali najbliższą aktualizację.
Z okazji zbliżającej się wielkimi krokami pierwszej rocznicy premiery gry Microsoft Flight Simulator na komputerach osobistych deweloperzy ze studia Asobo zorganizowali niedawno trwającą ponad godzinę transmisję na żywo na platformie Twitch. Przedstawiciele zespołu – Jorg Neumann, Sebastian Wloch oraz Martial Bossard – skupili się na zaprezentowaniu planów rozwoju produkcji na najbliższą przyszłość.
Pierwszą z ważniejszych atrakcji będzie aktualizacja pod tytułem Sim Update 5 koncentrująca się na wydajności tytułu. Twórcom udało się przepisać sporą część silnika gry oraz architektury i w rezultacie znacznie tę wydajność polepszyć. Do przykładu użyto sprzęt wyposażony w procesor Intel Core i7-9700K oraz kartę NVIDIA GeForce RTX 2060 Super. Nawet przy ustawieniach graficznych na poziomie ultra oraz z rozdzielczością 4K liczba FPS-ów podczas lotu nad Manhattanem oscylowała pomiędzy 35 a 40 klatkami na sekundę. Wówczas użycie procesora wynosiło 100%, a użycie RAM całe 16 gigabajtów.
GramTV przedstawia:
Po zastosowaniu zmian oraz poprawek liczba klatek na sekundę wynosiła nawet 60, czasem spadając do 50, a zużycie RAM-u spadło aż o 70%. Obniżyło się też użycie procesora. Konkretny fragment z transmisji zamieściliśmy poniżej. Warto jednak zaznaczyć, że zmiany dotyczące wydajności to nie jedyne, co czeka nas w przyszłości. Twórcy zapewnili również inne poprawki. Zaznaczono jednak, że po zainstalowaniu Sim Update 5 nie wszyscy doświadczymy takiego samego skoku w wydajności.
Sim Update 5 ma zadebiutować w Microsoft Flight Simulator już 27 lipca bieżącego roku – tego samego dnia zespół Asobo zamierza również udostępnić grę na konsolach Xbox Series X oraz Series S. Sprzęt nowej generacji w ulepszonej wersji (Series X) zapewni renderowanie obrazu w rozdzielczości 4K, zaś na Xboksie Series S otrzymamy rozdzielczość 1080p. Trwają również prace nad tym, aby w Microsoft Flight Simulator zagrać mogli użytkownicy Xboksów One za pomocą usługi Cloud Gaming. W planach zespół ma też implementację DirectX 12, aczkolwiek prace wciąż trwają. Przypomnijmy, że Microsoft Flight Simulator zadebiutowało 18 sierpnia i jest dostępne na komputerach osobistych. Zainteresowanych zapraszamy również do lektury naszej recenzji, którą znajdziecie pod tym adresem.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!