Oczekiwana gra nie ukaże się na rynku. Xbox zdecydował o anulowaniu produkcji.
Studio Rare anulowało produkcję Everwild, czyli swojej długo rozwijanej oryginalnej gry. Jak poinformowały źródła serwisu VGC, decyzja została ogłoszona zespołowi w tym tygodniu i wiąże się z szeroko zakrojonymi zwolnieniami w Microsofcie i dziale Xbox.
Everwild
Everwild skasowane. Rare nie dokończy swojej nowej gry
Skasowanie Everwild jest efektem nie tylko zbyt długiego rozwoju gry, ale również planowanych zwolnień. Według informatorów, część pracowników Rare, które w dalszym ciągu rozwija Sea of Thieves, straci pracę w ramach szerokiej restrukturyzacji.
Kontynuujemy wdrażanie zmian organizacyjnych i kadrowych, które są konieczne, aby zapewnić firmie i zespołom sukces w dynamicznym rynku – przekazał rzecznik Microsoftu w oficjalnym oświadczeniu.
Produkcja Everwild trwała od 2014 roku, licząc od fazy prototypowej. Twórcy wielokrotnie zmagali się z problemami związanymi z kierunkiem artystycznym i mechanicznym projektu, mimo niedawnego restartu całego pomysłu. Gra została po raz pierwszy zapowiedziana w listopadzie 2019 roku, a kolejny zwiastun pokazano w lipcu 2020. Od tego czasu Rare niemal całkowicie zamilkło w temacie gry, poza pojedynczymi zapewnieniami ze strony przedstawicieli Xbox.
To prawda, że minęło trochę czasu. Ale daliśmy tym zespołom przestrzeń, której potrzebują, co jest dobre, bo wciąż mamy mocne portfolio. To było marzenie moje i Matta Booty'ego od dawna, więc cieszymy się, że udało się tam dotrzeć. Możemy dać zespołom czas – powiedział w styczniu szef działu gier, Phil Spencer.
GramTV przedstawia:
W 2021 roku źródła VGC ujawniły, że projekt został całkowicie przebudowany, a kierownictwo nad nim objął weteran Rare, Gregg Mayles, znany z takich tytułów jak Donkey Kong Country, Banjo-Kazooie, Viva Piñata i Sea of Thieves. Ówczesny szef Xbox Game Studios Matt Booty tłumaczył wówczas milczenie Rare tym, że „zespół chciał mieć pewność, że ma coś wyjątkowego”, zanim ponownie zaprezentuje grę publicznie.
Według doniesień, tegoroczna fala zwolnień w Microsoft może objąć nawet 4% zatrudnionych, czyli około 9100 pracowników z różnych działów, w tym z segmentu gier.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!