Aż cztery studia deweloperskie podlegające Bethesdzie zostały zamknięte przez Microsoft. Kontynuacji Redfalla i Hi-Fi Rush raczej się nie doczekamy.
Zwolnienia w branży gier nie mają końca. Bloomberg i IGN właśnie poinformowały, że Microsoft zamknął cztery studia deweloperskie wchodzące w skład Bethesdy. Gigant z Redmond zakończył działalność m.in. Arkane Austin, czyli twórców Redfall oraz Tango Gameworks, którzy stworzyli dwie części The Evil Within oraz jeden z najbardziej niespodziewanych hitów ubiegłego roku, czyli Hi-Fi Rush.
Microsoft zamyka studia odpowiedzialne za Redfalla i The Evil Within
Łącznie cztery studia deweloperskie odchodzą do historii, a do dwóch wcześniej podanych dołączyło Alpha Dog Studios, twórcy mobilnego Mighty Doom oraz Roundhouse Studios, twórcy oryginalnego Preya (wtedy działającego pod szyldem Human Head Studios), którzy ostatnio pomagali przy Redfallu. Pracownicy Roundhouse Studios znajdą pracę w ZeniMax Online Studios, które aktywnie rozwija The Elder Scrolls Online.
Microsoft nie podał, ile osób straci pracę. W mailu wysłanym do pracowników przez Matta Booty’ego, szefa Xbox Game Studios, korporacja obwinia za cięcia „zmianę priorytetów tytułów i zasobów”.
Dziś dzielę się zmianami, które wprowadzamy w naszych zespołach Bethesda i ZeniMax. Zmiany te opierają się na priorytetowym traktowaniu tytułów o dużym wpływie i dalszym inwestowaniu w portfolio Bethesdy obejmujące hitowe gry i ukochane światy, które pielęgnujemy przez wiele dziesięcioleci.
Podwojenie liczby franczyz i inwestowanie w tworzenie nowych wymaga od nas spojrzenia na całą firmę w celu zidentyfikowania możliwości, które najlepiej zapewniają sukces. Ta zmiana priorytetów tytułów i zasobów oznacza, że kilka zespołów zostanie przydzielonych do innych i że niektórzy z naszych kolegów nas opuszczą.
[…] Zmiany te nie odzwierciedlają kreatywności i umiejętności utalentowanych osób w tych zespołach ani ryzyka, jakie podejmowały, próbując nowych rzeczy. Przyjmuję do wiadomości, że zmiany te zakłócają także funkcjonowanie różnych zespołów wsparcia ZeniMax i Bethesda, które wprowadzają nasze gry na rynek. Podejmujemy te trudne decyzje, aby stworzyć możliwości zwiększenia inwestycji w inne części naszego portfolio i skupić się na naszych priorytetowych grach.
GramTV przedstawia:
Niektórzy pracownicy z Arkane Austin przejdą do zespołów innych studiów należących do Bethesdy. Microsoft ogłosił, że zakończył wsparcie dla Redfalla w ostatniej aktualizacji, ale serwery gry pozostaną online. Zaplanowane DLC nie zostaną ukończone i wydane.
Z kolei deweloperzy z Tango Gameworks i Alpha Dog Studios nie mogą liczyć na zatrudnienie w innych studiach Bethesdy. Co więcej, mobilne Mighty Doom będzie dostępne tylko do 7 sierpnia i tego samego dnia zostanie wyłączona możliwość pobierania gry oraz dokonywania zakupów mikrotransakcji.
Warto podkreślić, że Arkane Studios nadal będzie funkcjonować i studio obecnie pracuje nad Marvel's Blade, a według plotek także nad kolejnym Wolfensteinem.
W mailu Booty podkreślił, że Bethesdę czeka bardzo mocny rok i jeszcze w najbliższych miesiącach gracze mogą spodziewać się premiery Shattered Space, czyli dodatku do Starfielda, Fallout 76 Skyline Valley, The Great Circle oraz Golden Road w The Elder Scrolls Online, a także Indiany Jonesa i Wielkiego Kręgu. Więcej o tych tytułach powinniśmy dowiedzieć się na Xbox Games Showcase, które odbędzie się już w czerwcu.
Tak się zastanawiałem kiedy Microsoft zacznie podcinać gardła biorąc pod uwagę że od dawna nie wydali dobrej gry. Ostatnia gra którą MS zrobił i którą uznaje za dobrą to był MS Flight Simulator. Ten co wymaga internetu bo na podstawie map bing sprawili że możesz latać po całej kuli ziemskiej.
MisioKGB
Gramowicz
07/05/2024 19:52
Ogromny minus za Tango, wręcz ciężko w to uwierzyć. Obie części The Evil Within bardzo ciepło wspominam i gram od czasu do czasu.