Twórca pierwszego Minecrafta pracuje nad nową grą, która będzie „duchowym następcą Minecrafta”.
Markus „Notch” Persson potwierdził, że pracuje nad nową grą. W serwisie X opublikował długi post, w którym wyjaśnił, że „praktycznie zapowiedział Minecrafta 2”. Twórca popularnej gry nie ma jednak praw do marki, a obecnie Mojang i Microsoft nie planują produkcji kontynuacji wielkiego hitu sprzed prawie piętnastu lat. Notch wyjaśnił, że jego najnowsza produkcja to „duchowy następca Minecrafta”, ale zdaje sobie sprawę, że gra może nigdy nie zostać wydana.
Twórca Minecrafta pracuje nad duchowym następcą legendarnej gry
Pierwsza grywalna wersja Minecrafta została wydana w 2009 roku, a obecnie znana jest jako Java Edition. Notch na jej stworzenie potrzebował zaledwie kilku dni. Jego nowy projekt powstaje „nieco” dłużej, ale fani od dawna zastanawiali się, czym będzie jego kolejna produkcja. Najwyraźniej szwedzki deweloper nie zamierza ponownie rewolucjonizować branży gier i tworzy tytuł podobny do Minecrafta.
W długim poście wyjaśnił, że duchowi następcy zazwyczaj są „tragiczni”, „przesadzeni” i „chce tego uniknąć”, ale jest skłonny zrobić to, czego fani od niego oczekują, jeśli są otwarci na sfinansowanie jego najnowszego projektu. Notch zapewnił również, że jego najnowsza gra nie naruszy „niesamowitej pracy, którą wykonuje zespół Mojang i Microsoft”.
W zasadzie zapowiedziałem Minecraft 2.
Pomyślałem, że może ludzie NAPRAWDĘ chcą, żebym stworzył kolejną grę, która będzie bardzo podobna do pierwszej. Uwielbiam znowu pracować nad grami.
Nie jest dla mnie szczególnie ważne, którą grę stworzę jako pierwszą (ani nawet czy stworzę ich więcej), ale wiem, że ją wyprodukuję, więc pomyślałem, że chętnie dam jej uczciwą szansę, tworząc duchowego następcę Minecrafta, i zorganizowałem na ten temat ankietę.
Moim zamiarem jest bycie transparentnym i szczerym w tej kwestii, mówiąc, że duchowi następcy są zazwyczaj w pewnym sensie... wiesz... przesadzeni, tragiczni. Są to rzeczy, których obawiam się w mojej następnej grze i staram się ich unikać. Więc dlaczego nie zrobić tego, czego ludzie CHCĄ i są gotowi dać mi, jakoś, JESZCZE WIĘCEJ gotówki.
Zamierzam wydać dobrze wydać te pieniądze, ale Boże, nauczyłem się, że wiele razy przegrywam. Wygrywanie jest porażką, dopóki nie osiągniesz sukcesu.
A, i bardzo cenię sobie dotrzymywanie słowa, więc zamierzam to zrobić w sposób, który nie będzie próbował podstępnie naruszać niesamowitej pracy, jaką wykonuje zespół Mojang, ani tego, co wykonuje Microsoft.
I szanuję ich za to. To ich praca. I oni, z tego co rozumiem, pozwalają studiu robić rzeczy po swojemu, co wydaje mi się bardzo sprawiedliwe.
Wczytywanie ramki mediów.
GramTV przedstawia:
Niestety żadne szczegóły, ani nawet tytuł nowej gry Notcha nie zostały ujawnione. Jak stwierdził sam twórca, nie wie, czy jego najnowszy projekt kiedykolwiek zostanie wydany. Jeżeli tak się stanie, możemy oczekiwać kolejnego hitu od szwedzkiego dewelopera.
Ostatni news o Notch'u jaki pamiętam, to wieki temu jak płacze po wybudowaniu willi za kase od ms, jaki to teraz samotny jest, bo przyjaciele pracują w tygodniu i nie ma z kim imprezować ;] Znaczy, kończy się szmal i trzeba popracować :D A życzę mu kolejnego galaxycrafta, warpcrafta cokolwiek, oby nie stracił talentu po tylu latach.
wladek616
Gramowicz
Ostatni sobota
FromSky napisał:
W kilka dni da się zrobić grę fps o stawianiu klocków z jakimś survivalem ale najwcześniejszy Minecraft był czymś sporo większym, nie powstał na unity ale własnym silniku + nadbudówka biblioteki graficznej, miał własny system fizyki i kolizji, generowanie świata-choć jeszcze nie nieskończonego, itd
koNraDM4 napisał:
Polecam zapoznać się z imprezami które nazywa się Game Jam - tam między innymi w parę dni (może mniej) pojawiła się pierwsza wersja polskiego Super Hot
FromSky napisał:
Serio, kilku dni, ktoś w to uwierzył? Piszecie jakby to była święta prawda. Pewnie kiedyś developer sobie zażartować a głupia społeczność to łykała jak prawdę, choć to niemożliwe
Pierwsza wersja dostępna publicznie praktycznie nic nie miała. Kilka podstawowych klocków, które można było stawiać i z dwa mobki chodzące po mapce. Tak to co wtedy zostało pokazane można było stworzyć w parę dni.
FromSky
Gramowicz
Ostatni sobota
koNraDM4 napisał:
Polecam zapoznać się z imprezami które nazywa się Game Jam - tam między innymi w parę dni (może mniej) pojawiła się pierwsza wersja polskiego Super Hot
FromSky napisał:
Serio, kilku dni, ktoś w to uwierzył? Piszecie jakby to była święta prawda. Pewnie kiedyś developer sobie zażartować a głupia społeczność to łykała jak prawdę, choć to niemożliwe
W kilka dni da się zrobić grę fps o stawianiu klocków z jakimś survivalem ale najwcześniejszy Minecraft był czymś sporo większym, nie powstał na unity ale własnym silniku + nadbudówka biblioteki graficznej, miał własny system fizyki i kolizji, generowanie świata-choć jeszcze nie nieskończonego, itd