Mojang udostępniło aktualizację do Minecrafta. Produkcja została wydana na nową platformę

Adam "Harpen" Berlik
2024/10/23 15:15
3
0

Niektórzy dostaną grę za darmo.

Studio Mojang zajmujące się Minecraftem poinformowało, że gra zostanie udostępniona na PlayStation 5. Przy okazji twórcy dodali do kilka usprawnień i podali dobrą informację dla osób, które posiadają produkt na PlayStation 4. Tytuł na nowej konsoli pojawi się oczywiście w wersji Bedrock, a nie Java - ta edycja występuje wyłącznie na PC. Całe wydarzenie odbyło się przy okazji premiery zapowiadanej ostatnio aktualizacji - Bundles of Bravery.

Minecraft
Minecraft

Minecraft - kultowa gra w końcu dostępna na PlayStation 5

Mojang ogłosiło, że Minecraft jest już dostępny na PlayStation 5. Nie zobaczymy tam innej zawartości niż na pozostałych platformach, lecz twórcy postarali się o wiele usprawnień pod względem technicznym w porównaniu do edycji na PlayStation 4. Gra oczywiście otrzymała zestaw trofeów na nowej platformie. Dowiedzieliśmy się również, że osoby posiadające tytuł na wspomnianej konsoli wcześniejszej generacji otrzymają nową wersję za darmo.

Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że Minecraft będzie w przyszłości rozwijany w innym systemie. Wcześniej twórcy wprowadzali jedną naprawdę sporą aktualizację w roku zapowiadaną na wydarzeniu Minecraft Live. Wspomniany event wciąż jest organizowany (tylko nie na żywo) i poznajemy na nim zawartość dwóch mniejszych update’ów pojawiających się w trakcie roku. Właśnie otrzymaliśmy dostęp do kolejnych nowości, które zostały dodane wraz z aktualizacją Bundles of Bravery. Są to głównie tytułowe przedmioty pozwalające na zaoszczędzenie miejsca w ekwipunku, a opis całej zawartości znajduje się na stronie gry.

GramTV przedstawia:

Jak już wspominaliśmy, Minecraft jest dostępny na PlayStation 5 w cenie 89 złotych. Ostatnio udostępniono inną aktualizację do gry, która dodaje kolejny rodzaj lasów wraz z nowym przeciwnikiem.

Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
25/10/2024 04:30
koNraDM4 napisał:

Pod wygląd może spoko ale musieliby albo przebudować mechanikę związaną z pojawianiem się stworów (czyli poziom światła) albo zostawić to i udawać, że gracze sami się domyślą gdzie stwory mogą się pojawić. Dzięki RT światło mogłoby wpadać tam gdzie gra i tak widzi poziom 0 (czyli taki, który pozwala się stworom pojawić). No chyba, że by ograniczyli jakoś RT ale wtedy nie robiłoby to takiego wrażenia. Co więcej twórcy od lat nie są w stanie (albo raczej nie chcą tego zrobić ze względu na właśnie zależność niektórych systemów od poziomu światła) zaimplementować dynamicznego światła do gry co robi chyba najbardziej podstawowy dla wielu graczy mod jakim jest Optifine. Dodali w którejś aktualizacji świecące kałamarnice i ich świecenie polega na tym, że widać je w kompletnych ciemnościach ale świecić to nie świecą :D

dariuszp napisał:

Swego czasu miałem okazję zobaczyć tę grę w wersji fenomenalnej. Tzn nvidia udostępniła wersję RTX. I też przetestowałem kilka modów dodających RTX do gry. Szczęka opadała. Zwłaszcza z odpowiednim pakietem tekstur PBR.

Jeżeli to jeszcze nie jest wbudowane w grę - powinni to w końcu zrobić.

No właśnie nie. To już nieźle działało w wersji od NVIDIA czy z modami. Światło nie zachowywało się kompletnie inaczej. Po prostu było lepsze. Nie było problemu z rozświetlonymi strefami. 

Zresztą wygrzebałem pierwszy lepszy filmik gdzie ktoś pokazuje co dzisiaj potrafią robić mody do tej gry. Aż się prosi żeby Microsoft dodał trochę opcji do gry. Dodam że absolutnie nie trzeba rezygnować z  tego blokowego designu żeby gra wyglądała naprawdę łądnie.

https://www.youtube.com/watch?v=gBMEwunuEUI

koNraDM4
Gramowicz
24/10/2024 21:34
dariuszp napisał:

Swego czasu miałem okazję zobaczyć tę grę w wersji fenomenalnej. Tzn nvidia udostępniła wersję RTX. I też przetestowałem kilka modów dodających RTX do gry. Szczęka opadała. Zwłaszcza z odpowiednim pakietem tekstur PBR.

Jeżeli to jeszcze nie jest wbudowane w grę - powinni to w końcu zrobić.

Pod wygląd może spoko ale musieliby albo przebudować mechanikę związaną z pojawianiem się stworów (czyli poziom światła) albo zostawić to i udawać, że gracze sami się domyślą gdzie stwory mogą się pojawić. Dzięki RT światło mogłoby wpadać tam gdzie gra i tak widzi poziom 0 (czyli taki, który pozwala się stworom pojawić). No chyba, że by ograniczyli jakoś RT ale wtedy nie robiłoby to takiego wrażenia. Co więcej twórcy od lat nie są w stanie (albo raczej nie chcą tego zrobić ze względu na właśnie zależność niektórych systemów od poziomu światła) zaimplementować dynamicznego światła do gry co robi chyba najbardziej podstawowy dla wielu graczy mod jakim jest Optifine. Dodali w którejś aktualizacji świecące kałamarnice i ich świecenie polega na tym, że widać je w kompletnych ciemnościach ale świecić to nie świecą :D

dariuszp
Gramowicz
23/10/2024 15:23

Swego czasu miałem okazję zobaczyć tę grę w wersji fenomenalnej. Tzn nvidia udostępniła wersję RTX. I też przetestowałem kilka modów dodających RTX do gry. Szczęka opadała. Zwłaszcza z odpowiednim pakietem tekstur PBR.

Jeżeli to jeszcze nie jest wbudowane w grę - powinni to w końcu zrobić.




Trwa Wczytywanie