Myth of Empires usunięte ze Steam. Twórcy zostali oskarżeni o kradzież kodu

Mikołaj Ciesielski
2021/12/09 10:50
3
0

Produkcja studia Angela Game powstała rzekomo na bazie kodu źródłowego Ark: Survival Evolved.

Myth of Empires usunięte ze Steam. Twórcy zostali oskarżeni o kradzież kodu

Myth of Empires zadebiutowało w zeszłym miesiącu w usłudze Early Access na Steam. Produkcja studia Angela Game zaliczyła całkiem niezły debiut i przyciągnęła do siebie sporą liczbę graczy. Niestety tytuł nie jest już dostępny na platformie Valve. Gra została usunięta ze sklepu z powodu zarzutów o naruszenie praw autorskich. Deweloperzy odpowiedzialni za Myth of Empires nie ujawnili, kto zażądał wycofania produkcji ze sprzedaży, ale redakcja PC Gamer dotarła do dokumentacji, z których wynika, że oskarżenia wniosła firma Snail Games oraz studio Wildcard, czyli odpowiednio wydawca oraz twórcy gry Ark: Survival Evolved.

Z dokumentów, z którymi mieli okazję zapoznać się redaktorzy PC Gamer, wynika, że studio Angela Game zostało założone w 2020 roku przez przynajmniej jednego byłego pracownika Snail Games China, czyli macierzystej firmy studia Wildcard, który miał dostęp do kodu źródłowego Ark: Survival Evolved. Po listopadowej premierze Myth of Empires deweloperzy ze studia Wildcard zaczęło „niepokoić się” podobieństwami między produkcją studia Angela Game, a ich własnym tytułem. Mowa tutaj przede wszystkim o identycznej mechanice rozgrywki, co, zdaniem twórców Ark: Survival Evolved, wyklucza zwykły zbieg okoliczności.

Programiści ze studia Wildcard przeprowadzili wstępną analizę kodu źródłowego Myth of Empires i znaleźli „setki pasujących nazw klas, zmiennych i funkcji”, co ich zdaniem potwierdza, że kod źródłowy Ark: Survival Evolved został użyty przez deweloperów z Angela Game. Ustalenia zostały przekazane firmie Valve 1 grudnia, która dwa dni później zdecydowała się na usunięcie gry.

Studio Wildcard i Snail Games USA Inc. twierdzą, że gra Myth of Empires powstała poprzez: (1) kradzież kodu źródłowego Ark: Survival Evolved oraz (2) wykorzystanie skradzionego kodu źródłowego jako fundamentu rozgrywki w Myth of Empires. Kluczowi pracownicy dewelopera Myth of Empires pracowali w chińskiej spółce macierzystej Snail Games USA Inc i przynajmniej jeden z nich posiadał dane uwierzytelniające, które umożliwiły mu dostęp do kodu źródłowego Ark: Survival Evolved” – informuje dokumentacja, do której dotarł PC Gamer.

Cała sytuacja nie pozostała bez komentarza studia Angela Game, które twierdzi, że wszystkie zarzuty dotyczące kradzieży kodu źródłowego i naruszenia praw autorskich są „fałszywe”.

Nasz zespół programistów oświadcza: Angela Game jest w pełni właścicielem wszystkich praw i własności związanych z Myth of Empires i będzie aktywnie odpowiadać na wszelkie wątpliwości lub zarzuty w tej kwestii. Jesteśmy w aktywnym kontakcie ze Steam i dokładamy wszelkich starań, aby przywrócić grę do ich sklepu. Przepraszamy za niedogodności” – czytamy w komunikacie opublikowanym 7 grudnia.

Wczoraj, 8 grudnia, gdy do sieci trafiły pogłoski, że za usunięcie Myth of Empires odpowiedzialna jest skarga złożona przez firmę Snail Games i studio Wildacard, deweloperzy z Angela Game poinformowali jedynie, że „nie są w stanie ujawnić więcej szczegółów”. Twórcy podkreślili także, że „również są sfrustrowani całą sytuacją”.

Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
3
koNraDM4
Gramowicz
09/12/2021 23:47
Kotleciq napisał:

Z tego co jest napisane w artykule, rozumiem że jeden z pracowników zakładających studio odpowiedzialne za MoE miał dostęp kiedyś do kodu Ark. Jest coś takiego jeszcze jak "inżynieria odwrotna". W programowaniu w ekstremalnym uproszczeniu polega to na dekompilacji kodu maszynowego na kod zrozumiały dla człowieka. Nie zawsze da się wszystko odczytać (kod może być zaciemniany), ale jednak na tyle dużo i na tyle łatwo, że często czytamy artykuły co "minerzy" znaleźli w kodzie gry sugerującego przyszłą zawartość. 

koNraDM4 napisał:

Jeżeli się mylę to mnie poprawcie ale czy kod źródłowy gry to nie jest przypadkiem rzecz zabezpieczona na tyle by jakieś inne studio - nie związane z projektem - nie mogło go choćby skopiować lub podrobić? Więc o ile nie dziwię się temu, że ewentualny pracownik mógł ukraść kod i wykorzystać w nowej grze to o tyle dziwnie dla mnie brzmi, że twórcy Arka byli w stanie od tak przejrzeć kod źródłowy nowej gry i porównać go z własnym.

Dzięki wielkie, nie pasowało mi to ale już wydaje się wszystko zgadzać

Kotleciq
Gramowicz
09/12/2021 11:58
koNraDM4 napisał:

Jeżeli się mylę to mnie poprawcie ale czy kod źródłowy gry to nie jest przypadkiem rzecz zabezpieczona na tyle by jakieś inne studio - nie związane z projektem - nie mogło go choćby skopiować lub podrobić? Więc o ile nie dziwię się temu, że ewentualny pracownik mógł ukraść kod i wykorzystać w nowej grze to o tyle dziwnie dla mnie brzmi, że twórcy Arka byli w stanie od tak przejrzeć kod źródłowy nowej gry i porównać go z własnym.

Z tego co jest napisane w artykule, rozumiem że jeden z pracowników zakładających studio odpowiedzialne za MoE miał dostęp kiedyś do kodu Ark. Jest coś takiego jeszcze jak "inżynieria odwrotna". W programowaniu w ekstremalnym uproszczeniu polega to na dekompilacji kodu maszynowego na kod zrozumiały dla człowieka. Nie zawsze da się wszystko odczytać (kod może być zaciemniany), ale jednak na tyle dużo i na tyle łatwo, że często czytamy artykuły co "minerzy" znaleźli w kodzie gry sugerującego przyszłą zawartość. 

koNraDM4
Gramowicz
09/12/2021 11:25

Jeżeli się mylę to mnie poprawcie ale czy kod źródłowy gry to nie jest przypadkiem rzecz zabezpieczona na tyle by jakieś inne studio - nie związane z projektem - nie mogło go choćby skopiować lub podrobić? Więc o ile nie dziwię się temu, że ewentualny pracownik mógł ukraść kod i wykorzystać w nowej grze to o tyle dziwnie dla mnie brzmi, że twórcy Arka byli w stanie od tak przejrzeć kod źródłowy nowej gry i porównać go z własnym.




Trwa Wczytywanie