Koreański gigant, znany z kilku dużych inwestycji w Polsce, uruchamia program, w którym twórcy gier niezależnych mogą liczyć na wsparcie finansowe i merytoryczne.
W obecnych, trudnych branżowych czasach każda inicjatywa spierająca finansowo małych deweloperów jest na wagę złota. Kolejną właśnie ogłosił Neowiz – południowokoreański deweloper kojarzony między innymi z Lies of P. W polskiej branży jest on dobrze znany między innymi dzięki wielomilionowym inwestycjom, w studia Zakazane i Blank. Więcej o nich możecie przeczytać TUTAJ.
Nowa inicjatywa koreańskiej korporacji to program NEOWIZ Quest – konkurs dla deweloperów niezależnych z pulą nagród wynoszącą ponad 115 tysięcy dolarów. Kwota nie jest może duża, ale dziesiątka finalistów otrzyma również bezcenny konsulting marketingowy i wydawniczy. Nie ukrywajmy też, że dla Neowiz inicjatywa jest sposobem na wyłapanie najciekawszych projektów, które mogą liczyć na znacznie większe wsparcie.
Koreańczycy szukają gier niezależnych mocno nastawionych na narrację (story-driven). W konkursie mogą wziąć udział zespoły i pojedynczy twórcy. Nie ma żadnych ograniczeń dotyczących gatunku czy platform. Trzeba tylko pamiętać, że w NEOWIZ Quest nie mogą wziąć udziału gry, które mają już za sobą premierę we wczesnym dostępie.
GramTV przedstawia:
O celach inicjatywy wypowiedział się co-CEO Neowiz, Seungchul Kim.
W Neowiz angażujemy się w wspieranie nowej generacji twórców, którzy torują drogę narracyjnym grom rezonującym z odbiorcami na całym świecie. Poprzez Neowiz Quest chcemy stworzyć wspierające środowisko, w którym twórcy mogą skupić się na rozwijaniu swoich produkcji i zapoczątkować świeże, innowacyjne podejście do tego, czym może być niezależny gamedev.
Studia zainteresowane wzięciem udziału w konkursie mogą aplikować przez OFICJALNĄ STRONĘ. Koreańczycy na zgłoszenia czekają do 16 stycznia przyszłego roku. Czasu jest więc bardzo dużo. Wysłane wnioski i buildy można modyfikować aż do końcowego terminu. Udział jest darmowy.
Redaktor z ponad dziesięcioletnim stażem na Gram.pl. Zajmuję się głównie recenzjami i publicystyką. Od kilkunastu lat moją specjalizacją jest polski gamedev.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!