Przed kilkoma dniami NEONET złożyło wniosek o upadłość, który wczoraj został wpisany do Krajowego Rejestru Zadłużonych. Działająca od 20 lat firma posiada 300 sklepów w całej Polsce i stała się konkurencją dla innych, dużych sieci elektromarketów. Od pewnego czasu przedsiębiorstwo prowadziło dziania relokacyjne, które najwyraźniej nie przyniosły pożądanego skutku i NEONET wysłało wniosek o postępowanie upadłościowe.
NEONET – firma złożyła wniosek o postępowanie upadłościowe, pomimo otworzenia nowego sklepu
Jeszcze w czerwcu Andrzej Czarnecki, dyrektor ds. ekspansji w NEONET, w wywiadzie dla portalu retailnet.pl wspominał, że spółka dalej będzie się rozwijać, wypełniając swój cel otwierania około 20-25 sklepów rocznie. Aby poprawić funkcjonowanie firmy sieć zamierzała przenieść sklepy do innych obiektów w tym samym mieście, aby stały się „bardziej atrakcyjne i optymalne z punktu widzenia biznesowego”. Jednocześnie Czarnecki podkreślił, że koszty utrzymania sklepów wciąż rosną, a obecna dynamika rynku pracy sprawiła problemy z zatrudnieniem nowych pracowników.
W czwartek 30 listopada w Krajowym Rejestrze Zadłużonych znalazł się wpis o „postępowaniu o ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy”. Tego samego dnia firma otworzyła swój następny sklep w Pasażu Handlowym w Baranowie pod Kępnem. Spółka informowała o tym w komunikacie na stronie internetowej.
NEONET wydało oświadczenie na swojej stronie, w którym potwierdzają, że w pierwszej kolejności chcą przeprowadzić restrukturyzację. W przypadku, gdyby nie udało się osiągnąć konsensusu między firmą a jej kontrahentami, zdecydowano się o wszczęcie postępowania upadłościowego.
Decyzja o złożeniu wniosku restrukturyzacyjnego jest odpowiedzią na problemy płynnościowe Spółki. Na tę sytuację wpłynęło kilka czynników, w tym niezależnych od Spółki, jak obecna sytuacja na rynku sprzedaży AGD, RTV, GSM i IT. Dostrzegając istniejące zagrożenia oraz działając w trosce o bezpieczeństwo i ciągłość zakupów realizowanych przez Klientów, Zarząd NEONET jest przekonany, że postępowanie restrukturyzacyjne stanowi odpowiednią formę uzdrowienia zaistniałej sytuacji.
W toku trwającego procesu restrukturyzacji, żaden Klient sieci NEONET nie odczuje trudności i problemów w zakupach oraz obsłudze obecnych oraz przyszłych zamówień realizowanych w sklepach stacjonarnych oraz online. Podjęte kroki nie mają wpływu na procesy sprzedażowe oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklepy internetowe nadal będą prowadzić sprzedaż, a wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, Klienci będą mogli bez przeszkód korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Na dotychczasowych zasadach będziemy realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową.
Jednocześnie Zarząd Spółki NEONET S.A. zdecydowanie podkreśla, że złożona w dniu 27 listopada 2023 sanacja nie jest postępowaniem upadłościowym. Jest jednym z postępowań restrukturyzacyjnych, w ramach którego ma nastąpić reorganizacja firmy ukierunkowana na rozwiązanie aktualnych trudności i umożliwienie dalszego rozwoju biznesowego w kolejnych kwartałach 2024 roku. Zarząd Spółki NEONET S.A. jest zdeterminowany do uzdrowienia przedsiębiorstwa i prowadzenia działalności.
Zarząd Spółki NEONET S.A. informuje także, iż w dniu 28 listopada 2023 roku, złożony został także wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. Krok ten został podjęty wyłącznie na wypadek, gdyby w toku priorytetowego postępowania sanacyjnego nie udało się osiągnąć konsensusu między Spółką, a jej kontrahentami. Spółka nie zakłada, aby do tej sytuacji miało dojść, natomiast z uwagi na zabezpieczenie interesu kontrahentów i wierzycieli Spółki, Zarząd NEONET S.A. podjął decyzję o złożeniu obu wniosków.
Wyraźnego podkreślenia wymaga fakt, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego jest rozpoznawany w pierwszej kolejności, co dobitnie pokazuje wolę Spółki do jak najszybszego i skutecznego rozwiązania aktualnych trudności.