Ponad dwa lata po oficjalnej zapowiedzi i uruchomieniu wbudowanej platformy do gier w regularnej wersji usługi subskrypcyjnej, Netflix wreszcie zaczął zastanawiać się, jak mógłby zacząć zarabiać na grach wideo. A przynajmniej to właśnie sugeruje raport The Wall Street Journal (podajemy za serwisem IGN). Sęk w tym, iż w raporcie pojawiła się wzmianka o tym, iż wewnętrzne rozmowy w Netfliksie miały objąć szereg różnych sugestii, jak zarobić na Netflix Games.
Netflix Games z reklamami i mikrotransakcjami? Nie jest to niemożliwe
Do końca 2023 roku Netflix poinformował, że ma już 86 gier dostępnych w usłudze, a także 90 kolejnych w przygotowaniu. W ubiegłym roku Netflix wprowadził również do usługi gry innych firm, takie jak trylogia Grand Theft Auto, a także gry opracowane wewnętrznie, jak np. Oxenfree 2. Nic jednak nie pomogło na tyle, aby Netflix przestał mieć trudności z nakłonieniem większej ilości subskrybentów do korzystania z Netflix Games. W październiku 2022 roku, rok po uruchomieniu usługi, mniej niż 1% subskrybentów korzystało z tej możliwości. Pozostaje więc czekać na rozwój całej tej sytuacji.