Dwa pierwsze kwartały bieżącego roku nie były udane dla Netflixa. Platforma przez pierwsze pół roku straciła aż 1,17 mln subskrybentów. Niektórzy wieścili już powolny upadek serwisu, który nie jest w stanie rywalizować z konkurencją. Jednak Netflix udowadnia, że nie tylko nie zamierza zrezygnować z walki o utrzymanie pozycji lidera, ale również, że rynek streamingu nie jest jeszcze nasycony. Chociaż firma prognozowała wzrost użytkowników o 1 milion, to ostatecznie udało im się przekonać aż 2,41 mln nowych subskrybentów.
Netflix z nowym rekordem liczby subskrybentów
Łączna liczba wszystkich aktywnych abonentów wynosi obecnie 223,1 mln na całym świecie. Netflix mocno liczy, że ograniczenie dzielenia kont oraz wprowadzenie tańszego planu z reklamami jeszcze w 2022 roku pozwoli nie tylko utrzymać rekordową liczbę subskrybentów, ale również zachęcić wielu nowych widzów do wykupienia abonamentu. Tym samym platforma prognozuje, że w czwartym kwartale bieżącego roku zyska aż 4,5 nowych klientów. Będzie to jednak wyraźny spadek w porównaniu do wyniku z analogicznego kwartału ubiegłego roku, który wyniósł 8,3 miliona.